آشنایی با استادیوم ملاقات ایران ، انگلیس، جایی برای بازی بزرگان

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین ملاقات جام جهانی قطر در استادیوم 68 هزار نفری خلیفه به مصاف تیم انگلیس خواهد رفت.

آشنایی با استادیوم ملاقات ایران ، انگلیس، جایی برای بازی بزرگان

کمتر از 10 روز تا آغاز رقابت های فوتبال جام دنیای زمان به جای مانده است. جام دنیای 2022 فوتبال به میزبانی قطر برگزار می گردد و این کشور در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال بزرگ بین المللی است.

این کشور برای برگزار گردیدن هر چه مجلل تر مسابقات کوشش زیادی انجام داده و در کنار بازسازی و به روزرسانی استادیوم های قدیمی خود، استادیوم های نو و مُدرنی را نیز ساخته است.

قطر یک کشور عربی شبه جزیره ای است که زمین آن از صحرای خشک و ساحل طولانی خلیج فارس از سواحل و تپه های شنی تشکیل شده است.

در ادامه این مطلب، به معرفی استادیوم بین المللی خلیفه که میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام دنیای 2022 مقابل انگلیس است پرداخته ایم.

این استادیوم که با نام استادیوم ملی نیز شناخته می گردد، یک مجموعه چند منظوره و به عنوان بخشی از مجموعه شهر ورزشی دوحه است که شامل آموزشگاه اسپایر، مرکز آبی حمد و برج اسپایر نیز می گردد.

نام استادیوم از نام خلیفه بن حمد آل ثانی، امیر سابق قطر گرفته شده که فینال جام ملت های آسیا 2011 هم در آن برگزار گردید.

در سال 2017، این استادیوم رتبه چهار ستاره را از سیستم ارزیابی پایداری دنیای (GSAS) دریافت کرد، اولین استادیوم در دنیا که این رتبه را به خود اختصاص داد.

تاریخچه استادیوم بین المللی خلیفه

این استادیوم در سال 1976 افتتاح شد و در سال 1992 میزبان 15 بازی از یازدهمین دوره جام خلیج فارس بود که در آن مسابقات قطر به عنوان نخست دست یافت.

پیش از بازی های آسیایی 2006 دوحه، استادیوم خلیفه بازسازی شد و ظرفیت آن از 20 به 50 هزار صندلی افزایش یافت و سقف ضلع غربی نیز پوشانده شد.

تا آن موقع از استادیوم فوق بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می شد، اما برای بسیاری از ورزش های دیگر مجهز است. تیم ملی قطر بیشتر ملاقات های خانگی اش را اینجا برگزار می نماید.

پس از بازسازی مجدد، استادیوم در ماه می 2017 بازگشایی شد و محل برگزاری مسابقات دنیای دوومیدانی 2019 در سپتامبر و اکتبر همان سال بود.

در سال 2019 دو بازی جام باشگاه های دنیا در این مجموعه انجام شد. پس از تصمیم برای میزبانی جام دنیای فوتبال 2022 در قطر قرار شد ظرفیت استادیوم به 68000 نفر افزایش یابد.

امکانات استادیوم خلیفه قطر

استادیوم چند منظوره خلیفه با زیرساخت ها و امکانات پیشرفته، تعهد قطر به ورزش را به نمایش می گذارد و دارای امکانات ورزشی و پزشکی ورزشی، مراکز تحقیقاتی و آموزشی است. امکانات استادیوم برای میزبانی رویداد های ورزشی مهم بین المللی، به ویژه فوتبال و دوومیدانی طراحی شده اند.

تغییرات گسترده ای که در سال 2017 در این استادیوم انجام شد، شامل فناوری خنک کننده هوشمند است که مصرف انرژی را کاهش می دهد و آب وهوای استادیوم را تنظیم می نماید؛ راه حلی ساده و سبز برای چالش های محیطی که در این محل اجرا شده است. سیستم های روشنایی با مصرف بهینه انرژی و نورافکن های دیجیتال نیز بخش دیگری از این تغییرات بودند.

جالب اینکه استادیوم بین المللی خلیفه، اولین استادیوم در دنیا به شمار میرود که از سیستم ارزیابی پایداری دنیای (GSAS)، رتبه چهار ستاره دریافت نموده است.

با توجه به هوای بسیار گرم دوحه، بخش تماشاگران مجهز به سایبان شد تا هواداران فوتبال هنگام تماشای بازی ها با مسئله ای روبرو نشوند.

استادیوم خلیفه تا مرحله یک چهارم نهایی میزبان تعدادی از ملاقات های جام دنیای است. این مجموعه زیبا، دارای سیستم خنک کننده پیشرفته بوده که بازیکنان و تماشاگران را در دمایی مناسب نگه می دارد.

وبلاگ مزدا 93 ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آشنایی با استادیوم ملاقات ایران ، انگلیس، جایی برای بازی بزرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با استادیوم ملاقات ایران ، انگلیس، جایی برای بازی بزرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید