افتتاح کارخانه آسفالت در غرب تهران ، بازسازی معابر به یک و نیم میلیون تن آسفالت احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح کارخانه شماره یک آسفالت در روز -شنبه 10 تیرماه- همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار اطلاع داد.

افتتاح کارخانه آسفالت در غرب تهران ، بازسازی معابر به یک و نیم میلیون تن آسفالت احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، عباس شعبانی با اعلام اینکه کارخانه شماره یک آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران شنبه دهم تیرماه همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار با حضور شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: جمعی از مدیران شهرداری و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آیین بهره برداری از این طرح حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این کارخانه در غرب تهران و در محدوده گرمدره قرار گرفته است، یادآور شد: کارخانه شماره یک آسفالت شهرداری در زمینی به متراژ 2 هزار متر مربع ساخته شده که در ابتدای امر آزمایش ژئوتکنیک مورد احتیاج و متعاقب آن زیرسازی و روسازی اراضی با بتن غلتکی انجام شد تا فوندانسیون کارخانه قابلیت اجرا داشته باشد و پس از اجرا، مراحل تست گرم را پشت سر گذاشته و عملکرد فراوریی آن آنالیز و آزمایش شده است.

شعبانی وسعت معابر شهر تهران را 110 کیلومتر مربع معادل 15 درصد از مساحت کل شهر تهران مطرح کرد و اضافه نمود: چنانچه عمر مفید آسفالت را نزدیک به 10 سال در نظر بگیریم هر ساله 10 درصد از سطح معابر مرکز معادل 11 کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت احتیاج دارند.

وی با اشاره به ضخامت هفت سانتی متری هر متر مربع آسفالت، توضیح داد: با توجه به این حجم، بازسازی معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت احتیاج خواهد داشت.

سرپرست معاونت فنی شهرداری تهران با بیان اینکه در یک دهه گذشته مقدار آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر مرکز سالانه از 500 تا 600 هزار تن فراتر نرفته است، گفت: همین میانگین سالانه که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده، نشان دهنده عقب ماندگی 10 میلیون تنی در فراوری آسفالت است؛ لذا با توجه به اهمیت پروژه های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راه اندازی کند.

وی با اعلام اینکه این کارخانه ساخت شرکت Beninghoven آلمان است، گفت: این واحد فراوریی قادر است انواع مخلوط های آسفالتی شامل توپکا، بیندر و دوبینه را با ظرفیت اسمی 240 تن بر ساعت فراوری کند. ارتفاع ساختار برجی این کارخانه بالغ بر 30 متر و شامل پنج بخش کلی فونداسیون، سرند، سیلوی مصالح گرم، میسکر و شوتینگ تخلیه است.

شعبانی با اشاره به ساخت کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، یادآور شد: با توجه به اینکه این کارخانه از یک فیلتر 920 متر مربعی و 780 بگ فیلتر برخوردار است، مقدار ذرات معلق خروجی از آن در پایین ترین سطح ممکن و کمتر از 20 PPM و مقدار آلایندگی صوتی هر یک از این واحدها نیز کمتر از 60 دسیبل است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افتتاح کارخانه آسفالت در غرب تهران ، بازسازی معابر به یک و نیم میلیون تن آسفالت احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارخانه آسفالت در غرب تهران ، بازسازی معابر به یک و نیم میلیون تن آسفالت احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید