افشاگری و انتقاد سرمربی تیم فوتسال کویت از تصمیم AFC

به گزارش وبلاگ مزدا 93، کاکائو سرمربی تیم ملی فوتسال کویت اولین نفر از این کشور است که به صورت رسمی به احتمال لغو جام ملت های فوتسال آسیا واکنش نشان می دهد.

افشاگری و انتقاد سرمربی تیم فوتسال کویت از تصمیم AFC

در یک هفته اخیر خبرهای زیادی از احتمال لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا (به میزبانی کویت) منتشر شد اما AFC تا به امروز این خبر را تایید ننموده است. کمیته فوتسال ایران از تصمیم AFC برای لغو این رقابت ها و مشخص پنج تیم برتر برای حضور در جام جهانی (ایران، ژاپن، تایلند، ازبکستان و ویتنام) اظهار بی اطلاعی کردند.

روز گذشته بود که گوستاوو مونانا خبرنگار اسپانیایی بار دیگر بر لغو مسابقات قهرمانی آسیا تاکید و بیان کرد کنفدراسیون آسیا با مشخص پنج کشور برای حضور در جام جهانی، با سایر کشورها دچار تنش شده است.

سایت فوتسال پَشن آرژانتین هم که خبرهای فوتسال قهرمانی آسیا را در این مدت رصد نموده است، امروز با انتشار مصاحبه ای از کاکائو سرمربی برزیلی کویت نشان داد طرح لغو جام ملت های آسیا جدی است و این موضوع به اطلاع کویتی ها هم رسیده است.

کاکائو در مصاحبه با این سایت از تصمیم AFC انتقاد و به این نهاد بابت لغو مسابقات قهرمانی آسیا حمله کرد.

سرمربی برزیلی کویت گفت: من سه سال در کویت برای این لحظه بسیار مهم کار کردم؛ یعنی صعود به جام جهانی لیتوانی. از شایعاتی که شنیده ایم تقریباً مطمئن هستیم که AFC می خواهد مسابقات قهرمانی آسیا را لغو و پنج تیم را بر اساس رنکینگ برای جام جهانی مشخص کند.

وی اضافه کرد: با این سیستم، نه تنها کویت به جام جهانی نمی رود چرا که دو سال تعلیق بوده بلکه سایر تیم ها هم که در این مدت کار و سرمایه گذاری زیادی برای آماده سازی نموده اند از جام جهانی بیرون می مانند.

سرمربی تیم ملی فوتسال کویت تاکید نمود: حال همه ما بد است. اگر این موضوع تایید گردد، همه ما نابود می شویم. آنها فقط به نفع پنج کشور هستند که بهترین صندلی را دارند (ژاپن، تایلند، ایران، ازبکستان و ویتنام). رنکینگ تورنمنت های قبلی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال کویت سال گذشته دو بازی با تایلند انجام داد؛ یک بازی را بردیم و یک بازی را باختیم. یک تورنمنت در اروپا پشت سر گذاشتیم. اسلوونی و یونان را شکست دادیم و با بوسنی مساوی کردیم.

کاکائو یادآور شد: کویت در این مدت خیلی رشد کرد و به نظر می رسد آنها می خواهند ما را با سیستم رنکینگ، خارج از جام جهانی نگه دارند. این جوانمردانه و منصفانه نیست.

سرمربی تیم ملی فوتسال کویت گفت: ما سه سال است که برای این لحظه کار می کنیم. این عادلانه نیست و منتظریم AFC نظر خود را تغییر دهد که برای همه خوب باشد. اگر می خواهید تاریخ - مسابقات قهرمانی آسیا- را تغییر بدهید، مسئله ای نیست. آنها تا ماه جون یا آگوست برای قرعه کشی جام جهانی فرصت دارند. فیفا و AFC می توانند مسابقات -آسیا- را به ماه جون یا جولای موکول کند.

کاکائو در انتها گفت: کویت همه چیز را برای مسابقات قهرمانی آسیا فراهم نموده است. ما یک برنامه کامل آماده سازی داریم و اکنون نمی توان آن را تغییر داد.

به گزارش وبلاگ مزدا 93، مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بعد از چند نوبت تعویق، قرار بود فروردین 1400 به میزبانی کویت برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افشاگری و انتقاد سرمربی تیم فوتسال کویت از تصمیم AFC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری و انتقاد سرمربی تیم فوتسال کویت از تصمیم AFC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید