با من بخوان و خالق قصه های مجید نامزد آلما شدند

به گزارش وبلاگ مزدا 93 (ایبنا)، با من بخوان برنامه ای برای ترویج کتابخوانی برای همه بچه ها بویژه بچه ها محروم و در بحران است. این برنامه زیر نظر مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها اجرا می گردد. با من بخوان بر پایه رساندن کتاب های مناسب و باکیفیت به دست همه بچه ها، بنا شده است؛ بویژه بچه های که در شرایط معمول زندگی به این گونه از کتاب ها دسترسی ندارند. شعار همه بچه ها حق دارند کتاب های باکیفیت بخوانند در سرلوح این برنامه واقع شده است.

با من بخوان و خالق قصه های مجید نامزد آلما شدند

مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها سال جاری نیز همچون سال های گذشته هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده محبوب چند نسل از بچه ها ایران را نامزدی شایسته برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن تشخیص داده و او را به هیئت داوران این جایزه معرفی نموده است.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن که بزرگترین و گران ترین جایزه نقدی ادبیات کودک و نوجوان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در دنیا است، از سال 2002 از سوی دولت سوئد برای ترویج و توسعه حق همه بچه ها برای دسترسی به ادبیات غنی و داستان های باکیفیت بنیان قرار گرفت. این جایزه دنیای به شخص یا سازمانی اهدا می گردد که سهمی برجسته در خلق ادبیات بچه ها و نوجوانان یا ترویج آن داشته باشد. هرساله بیش از 250 فرد و نهاد از سراسر دنیا نامزد جایزه یادبود آسترید لیندگرن می شوند. این نامزدها از میان نویسندگان و تصویرگران، قصه گویان، مروجان و نهادهای فعال در حوزه ادبیات بچه ها و ترویج کتابخوانی برگزیده می شوند.

در حال حاضر در ایران چهار نهاد مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها، شورای کتاب کودک (به عنوان شاخه ملی ایبی در ایران)، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان این امتیاز را دارند که نامزدهای خود را به لیندگرن معرفی نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "با من بخوان و خالق قصه های مجید نامزد آلما شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با من بخوان و خالق قصه های مجید نامزد آلما شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید