تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا ممنوع شد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، یک دادگاه در استرالیا با صدور حکمی برگزاری تظاهرات ضد نژادی را که قرار بود امروز (شنبه) در سیدنی برگزار گردد با استدلال حمایت از دولت این کشور مبنی بر اینکه این اقدام خطر شیوع کرونا را افزایش می دهد، ممنوع اظهار داشت.

تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا ممنوع شد

به گزارش شبکه های خبری استرالیا قرار بود بیش از 10 هزار نفر امروز (شنبه) درسیدنی تظاهرات ضد نژادپرستی برای اعلام همبستگی با تظاهرنمایندگان ومعترضان درآمریکا، برگزار نمایند.

برگزار نمایندگان تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا به رسانه های این کشور گفتند که آنها قرار بود در راهپیمایی اعتراض آمیز خود خواهان خاتمه یافتن مرگ مکرر بومیان استرالیا دربازداشت پلیس شوند.

اما در آستانه برگزاری این تظاهرات، پلیس استرالیا - با حمایت از سیاستمداران برجسته محافظه کار محلی - اقدام قانونی برای ممنوعیت تظاهرات به دلایل بهداشتی را انجام داد و با حکم دادگستری دزموند فاگان این راهپیمایی را غیرقانونی گفت.

اکنون تظاهرات گسترده معترضان به پایمال شدن حقوق شهروندی در ایالات متحده به بسیاری از کشورها تسری پیدا نموده و شهرهای مختلف استرالیا نیز تا به امروز شاهد چند تظاهرات مشابه بوده است.

سازمان دهندگان تظاهرات امروز سیدنی امیدوار بودند که تعداد بالای آمار بازداشت شدگان بومی در استرالیا را در این برنامه مطرح نمایند. آنان می گویند تا به امروز بیش از 400 نفر از بومیان استرالیایی در سه دهه اخیر در بازداشت های پلیس جان خود را ازدست داده اند.

براساس گزارش های رسانه ای قرار بود که در ملبورن نیز تظاهرات مشابهی برگزار گردد اما به تظاهرنمایندگان اخطار داده شده که در صورت شرکت در تظاهرات جریمه نقدی می شوند، و برای جلوگیری از شیوع کرونا مقامات این شهر از مردم خواسته اند که درخانه بمانند.

به دنبال قتل جورج فلوید، سیاهپوست 46 ساله، توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، موج اعتراض علیه تبعیض و نابرابری در سراسر آمریکا به راه افتاد که یازدهمین روز خود را سپری می نماید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهان حضور گارد ملی و ارتش برای سرکوب اعتراض ها شد که در این بین، تعداد زیادی از معترضان، وبلاگ مزدا 93، عکاسان وفیلمبرداران خبری مورد حمله، ضرب و شتم و شلیک گلوله و گاز اشک آور قرار گرفته اند.

استفاده از ارتش برای سرکوب مردم و معترضان مسالمت آمیز، خشم مردم و بسیاری از دموکرات ها را برانگیخته است چرا که معتقدند ارتش باید برای دفاع از مردم و نه علیه آنها به کار گرفته شوند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید