پایان واتساپ به کاربرانش اجازه می دهد که در سطح ابری و به صورت رمزنگاری شد از چت ها خود پشتیبان داشته باشند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، دیروز -جمعه- اعلام شد که واتساپ به زودی ویژگی ذخیره پشتیبان هایی از چت ها در فضای ابری، آن هم به صورت رمزنگاری شده به کاربران خواهد داد. این قدم خوبی است که دیر برداشته شد، اما نقش مهمی در افزایش امنیت کاربران دارد.

پایان واتساپ به کاربرانش اجازه می دهد که در سطح ابری و به صورت رمزنگاری شد از چت ها خود پشتیبان داشته باشند

واتساپ از یک دهه پیش ویژگی رمزنگاری دوسویه حین چت ها را داشت. اما وقتی که نوبت به بک آپ برداشتن از چت ها می رسید، خبری از رمزنگاری نبود و فرضا اگر کسی چت هایش را می خواست در آی کلاد یا گوگل درایو ذخیره کند و از آنها پشتیبان تهیه کند، چت ها به صورت غیررمزنگاری شده ذخیره می شدند.

یعنی به صورت تئوریک هک یا هرگونه دسترسی به فضاهای ابری گوگل و اپل، می توانست کل سابقه چت کاربران واتساپ را برملا کند یا اینکه اگر مقامات قانونی درخواست دسترسی به این فضاهای ابری را می دادند، به چت های کاربر هم دسترسی پیدا می کردند.

در هفته های پیش رو کاربران واتساپ می توانند یک کلید رمزنگاری 64 رقمی هنگام ذخیره بک آپ های خود در فضای ابری فراوری نمایند. کاربران این کلیدرمزنگاری را می توانند به صورت آفلاین در گوشی یا سیستم کامپیوتری خود ذخیره نمایند یا اینکه آن را وارد اپلیکیشن مدیریت پسورد خود نمایند.

انتخاب دیگر این است که آنها این کلید را با پسورد در یک فضای ابری ایمن که واتساپ در حال توسعه اش است، ذخیره نمایند.

توجه داشته باشید که در صورتی که کاربر کلید رمزنگاری را آفلاین ذخیره کند باید مواظب از دست دادنش باشد، چون دیگر به هیچ ترتیبی نمی تواند به بک آپ های چت خود دسترسی پیدا کند. برای همین واتساپ حین فراوری بک آپ ها چند بار این امر را یادآوری می نماید.

بعد از اینکه بک آپ رمزنگاری شده کاربران واتساپ ایجاد شد، بک آپ های قبلی آنها حذف می گردد.

این اقدام مثبتی است، اما از سوی دیگر ممکن است فیس بوک از سوی مقامات دولتی و اف بی آی به خاطر آن تحت فشار قرار بگیرد.

منبع: تک کرانچ

منبع: یک پزشک

به "پایان واتساپ به کاربرانش اجازه می دهد که در سطح ابری و به صورت رمزنگاری شد از چت ها خود پشتیبان داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان واتساپ به کاربرانش اجازه می دهد که در سطح ابری و به صورت رمزنگاری شد از چت ها خود پشتیبان داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید