مردم استان ها آماده سیلاب ناگهانی باشند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در بعضی استا ن ها از احتمال سیلاب ناگهانی، آب گرفتگی معابر و شکستن درختان کهنسال اطلاع داد.

مردم استان ها آماده سیلاب ناگهانی باشند

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات تهران، البرز و مازندران، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار و گاهی رعدوبرق روی می دهد.

فردا در بعضی منطقه ها شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، مرکزی، قم و اصفهان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی زاگرس، بعضی منطقه ها شمال غرب رگبار و رعدوبرق ادامه خواهد داشت.

پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش های خفیف روی می دهد و برای سایر منطقه ها کشور جو آرامی پیش بینی شده است.

به گزارش تسنیم، طی 5 روز آینده در ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. طی این مدت در بعضی منطقه ها شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

فردا دریای خزر و طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر)

زمان انتها: یک شنبه 1402/05/15

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در منطقه ها مستعد تگرگ

منطقه اثر:

یک شنبه 1402/05/15: خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق و ارتفاعات سمنان و ارتفاعات در استانهای گلستان، مازندران و تهران

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، سیلاب به صورت محلی، جاری شدن روان آب در مسیل ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ، وزش باد شدید موقت، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه اطراف رودخانه ها، عدم فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

منبع: توریسم آنلاین

به "مردم استان ها آماده سیلاب ناگهانی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم استان ها آماده سیلاب ناگهانی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید