میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ کدام را بخریم؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند بسیار محبوب، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار از دو برند چینی پیروز یعنی میبرو لایت 2 با ردمی واچ 2 لایت می پردازیم؛ دو گجت پوشیدنی که از لحاظ قیمتی بسیار نزدیک به هم هستند و این موضوع در مورد برخی از ویژگی های بسیار خوب این دو ساعت نیز صدق می کند. اما یک سری امکانات خاص در این ساعت ها تعبیه شده اند که وجه تمایز آن ها به شمار می روند. بنابراین اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مالی در عین حال ارزشمند را دارید، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید چرا که هر دو گجت پوشیدنی در دسته محبوب ترین ساعت های هوشمند مالی فروشگاه خبرنگاران قرار دارند.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ کدام را بخریم؟

مشخصات کلی میبرو لایت 2 و ردمی واچ 2 لایت در یک نگاه

میبرو پس از استقبال بسیار خوب کاربران از ساعت هوشمند میبرو لایت، نسخه تازه و به روزرسانی شده این ساعت هوشمند مالی را با نام میبرو لایت 2 در اختیار کاربران قرار داد. شیائومی نیز ردمی واچ 2 لایت را به عنوان مدل ضعیف تر و ارزان تر ردمی واچ 2 روانه بازار کرد. پیش از اینکه به مقایسه و بررسی بخش های مختلف این دو ساعت هوشمند پرفروش بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول مشخصات فنی این دو گجت پوشیدنی مالی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندمیبرو لایت 2ردمی واچ 2 لایت
وزن و ابعاد44.7 در 44.7 در 11.5 میلی متر / 54.2 گرم (با بند چرمی) - 53.8 گرم (با بند سیلیکونی) 41.2 در 35.3 در 10.7 میلی متر - 35 گرم
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختفریم از جنس آلیاژ آلومینیومفریم از جنس آلیاژ آلومینیوم
نوع و میزان نمایشگر AMOLED با ابعاد 1.3 اینچنمایشگر 1.5 اینچی TFT
رزولوشن و روشنایی نمایشگر رزولوشن 360 در 360 پیکسل - تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینچ- پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)رزولوشن 320 در 360 پیکسل - تراکم پیکسلی 311 پیکسل بر اینچ - حدبیشتر روشنایی 450 نیت
سیستم عامل و نحوه اتصال به ساعت سیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 و بالاتر و iOS نسخه 10.0 و بالاترسازگار با اندروید 5 به بالا با اپلیکیشن Xiaomi Wear و iOS 10 به بالا با استفاده از اپلیکیشن Xiaomi Wear Lite
نوع هشدار ویبره-
اسپیکر داردندارد
باتریباتری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعتیباتری با ظرفیت 262 میلی آمپر ساعت
حسگرها حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنجژیروسکوپ، شمارنده ضربان قلب، گام شمار و اثر انگشت روی قاب پشتی - GPS
پیام رسانی اعلام نوتیفیکیشن های دریافتی - نمایش پیام های متنیدریافت و نمایش پیام های دریافتی
فناوری بلوتوث نسخه 5.1بلوتوث نسخه 5.0
میزان شاژردهی باتری تا 12 روز (استفاده عادی) - تا 8 ساعت (مکالمه) - تا 7.5 ساعت (پخش موزیک) - تا 60 روز در حالت استندبای5 روز در استفاده مداوم و تا 10 روز در حالت استندبای
رنگ های قابل عرضه مشکی مشکی و سرمه ای
سایر قابلیت ها قابلیت مکالمه دارد / فاقد ارتباطات سلولار / پشتیبانی از 60 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، سنجش سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط سلامت بانوان، مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 2 اتمسفر (عمق 20 متری) پشتیبانی از 100 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، سنجش سطح اکسیژن خون، پایش شرایط سلامت بانوان، مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری)

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ طراحی و کیفیت ساخت

اولین وجه تمایز ساعت هوشمند میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت شیائومی به طراحی مربوط می گردد. همانطور که در نگاه اول به این دو محصول کاملاً مشخص است، میبرو لایت 2 نمایشگری دایره ای شکل دارد که حاشیه های بسیار کمی اطراف آن را پوشانده اند و روی مچ دست کاربران به شکل کاملاً جمع وجوری قرار می گیرد. در سوی دیگر شیائومی برای ردمی واچ 2 لایت خود، از طراحی مربعی شکل استفاده که در بین ساعت های هوشمند امروزی کمی متداول تر است و بیشتر کاربران چنین طراحی را برای گجت های پوشیدنی می پسندند. میبرو لایت 2 حدود 53 گرم وزن دارد که با توجه به بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن ردمی لایت 2 به حدود 35 گرم می رسد و همین عامل موجب شده که کاربران در استفاده طولانی مدت از ساعت با هیچ مسئله ای روبرو نشوند.

از لحاظ جنس بدنه، هر دوی این ساعت های هوشمند از آلیاژ آلومینیوم تولید شده اند که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات و خط وخش ها دارند. البته میبرو از ساختار براق در بدنه لایت 2 بهره برده که از لحاظ بصری بسیار مجذوب کننده تر از ساختار مات بدنه ردمی واچ 2 لایت است، اما باز هم این موضوع به سلیقه کاربران بر می گردد. میبرو لایت 2 مجهز به دو دکمه روی بدنه سمت راستی اش است که یکی از آن ها به صورت متحرک عمل می کند و از طریق آن می توانید در محیط کاربری ساعت به اسکرول بپردازید. دکمه ثابت نیز مستقیماً شما را به منوی اصلی هدایت می کند.

در سوی دیگر، ردمی واچ 2 لایت صرفاً یک دکمه ثابت روی بدنه اش دیده می گردد که وظیفه آن نیز روشن و خاموش کردن نمایشگر است و بقیه کارها را می توانید با اسکرول کردن روی ساعت انجام دهید. روی بدنه سمت راستی میبرو لایت 2 همچنین یک میکروفون و در سمت چپ آن، یک اسپیکر کوچک تعبیه شده تا کاربران امکان مکالمه و پخش موسیقی را از روی ساعت داشته باشند. اما متاسفانه این دو ویژگی در ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت وجود ندارد.

بندهای هر دو ساعت نیز قابلیت تعویض دارند و خوشبختانه در مدل ها و طرح های مختلفی در بازار به فروش می رسند. میبرو لایت 2 از بلوتوث نسخه 5.1 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می کند و این در حالی است که ردمی واچ 2 لایت از بلوتوث نسخه 5.0 برای این کار بهره می برد. ضخامت بدنه میبرو لایت 2 حدود 11.5 میلی متر است که این موضوع در مورد ردمی واچ 2 لایت به 10.7 میلی متر می رسد، بنابراین اگر ظرافت طراحی یک ساعت هوشمند برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، حداقل در این مورد انتخاب ردمی واچ 2 لایت می تواند برای شما ایده آل باشد. به طور کلی، طراحی ساعت میبرو لایت 2 شباهت های بسیار زیادی به ساعت های هوشمند لوکس و گران قیمت دارد و استفاده از آن در موقعیت های رسمی مجذوب کنندهیت بیشتری به همراه می آورد. در مقابل، ردمی واچ 2 لایت ظاهر و طراحی اسپورت تری دارد و برای استفاده های ورزشی و روزمره می تواند یک گزینه کاملاً مناسب باشد.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ نمایشگر و ویژگی های آن

در بخش نمایشگر، میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت تفاوت های بسیار زیادی از جنبه های مختلف با یک دیگر دارند. اگر از طرفداران ساعت های هوشمند با نمایشگر بزرگ هستید، باید به سراغ ردمی واچ 2 لایت بروید، چرا که این گجت پوشیدنی از یک نمایشگر 1.55 اینچی بهره می برد و این در حالی است که میبرو لایت 2 محتواهای تصویری را با یک پنل 1.3 اینچی برای کاربران به نمایش می گذارد. اما اگر کیفیت و وضوح تصویر را به میزان بزرگ صفحه نمایش ترجیح می دهید، بدون شک میبرو لایت 2 انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود، چرا که میبرو در این ساعت هوشمند خود از یک پنل AMOLED با رزولوشن تصویر 360 در 360 پیکسل استفاده کرده که تراکم پیکسلی آن نیز به 391 پیکسل بر اینچ می رسد. طبیعتاً در نمایشگر AMOLED، رنگ ها بسیار زنده تر و مجذوب کننده تر به نمایش در می آیند و رنگ مشکی نیز عمیق تر دیده می گردد. ردمی واچ 2 لایت، در سوی دیگر، پنلی از جنس LCD IPS دارد که دقت تصویر آن به 360 در 320 پیکسل می رسد و تراکم پیکسلی 310 پیکسل بر اینچ را ارائه می دهد.

یکی دیگر از قابلیت های مجذوب کننده و محبوب نمایشگر میبرو لایت 2، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) است که چهار حالت مختلف دارد و این امکان را به کاربران می دهد تا بدون روشن کردن نمایشگر ساعت به یک سری اطلاعات کاربردی نظیر زمان فعلی، تعداد تمریناتی که انجام داده اند، تعداد گام هایی که طی کرده اند، میزان باتری، نوتیفیکیشن هایی که در گوشی هوشمندشان دریافت کرده اند و اطلاعات مختلف دیگر دسترسی پیدا کنند. این قابلیت کاربردی در ردمی واچ 2 لایت وجود ندارد، اما کاربران می توانند طوری آن را تنظیم کنند که وقتی دست خود را بلند می کنند، نمایشگر آن روشن گردد. این ساعت هوشمند همچنین از گوریلا گلس 3 که در برابر خط وخش و ضربات احتمالی بسیار مقاوم است، به عنوان محافظ نمایشگر بهره برده تا کاربران دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

اما میبرو لایت 2 مجهز به محافظ شیشه ای صفحه نمایش نیست و این یعنی که کاربران این ساعت هوشمند باید به خوبی از نمایشگر آن محافظت کنند، زیرا ممکن است در اثر ضربه دیدن دچار خط وخش و آسیب های جدی تر گردد. نمایشگر لمسی هر دو ساعت از نرخ رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می کنند و اسکرول بسیار روانی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در مورد حدبیشتر روشنایی نمایشگر این دو ساعت، باید اشاره کنیم که هر دو محصول روشنایی بسیار خوبی دارند و کاربران به راحتی می توانند در زیر نور شدید آفتاب از آن ها استفاده کنند. همچنین هر دوی این ساعت ها، فاقد سنسور نور محیطی هستند و کاربران باید روشنایی نمایشگر را به دلخواه خود تنظیم کنند.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ اپلیکیشن مورد استفاده

کاربران این دو ساعت هوشمند باید از اپلیکیشن های مختلفی برای اتصال ساعت به گوشی هوشمندشان استفاده کنند. اپلیکیشن Mibro Fit، نام اپ اختصاصی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 است که رابط کاربری بسیار خوب و روانی دارد و این امکان را به کاربران می دهد تا به شخصی سازی بخش های مختلف ساعت بپردازند. آن ها می توانند از بین بیش از 100 واچ فیس با موضوعات مختلف در اپلیکیشن Mibro Fit دست به انتخاب بزنند، گزارشی از فعالیت های ورزشی روزانه خود را مشاهده کنند و تاریخچه استفاده از سنسورهای ساعت را نیز مورد بررسی قرار دهند. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس واقع شده است.

در سوی دیگر باید به اپلیکیشن اختصاصی Xiaomi Wear ردمی واچ 2 لایت اشاره کنیم که از رابط کاربری بسیار ساده ای برخوردار است و طیف بسیار گسترده ای از فعالیت های ورزشی اجرا شده، قابلیت های مختلف سلامتی، بخش پروفایل من، باتری و دیگر موارد را به کاربران ارائه می دهد. امکان تغییر واچ فیس نیز برای کاربران وجود دارد و آن ها با استفاده از این اپلیکیشن به بیش از 100 واچ فیس مختلف دسترسی پیدا می کنند. همچنین کاربران می توانند اپ های مورد نظر خود را برای ارسال نوتیفیکیشن روی ساعت انتخاب کنند. کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادرند این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنند.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ سنسورها و قابلیت های سلامتی

در بخش سنسورها، این دو ساعت هوشمند مالی شرایط تقریباً یکسانی دارند؛ چرا که هر دوی آن ها از شمارنده ضربان قلب و گام شمار بهره می برند. با این حال اما، در این دو ساعت یک سری سنسورهای منحصر به فرد نیز دیده می گردد. ردمی واچ 2 لایت مجهز به سنسور بسیار کاربردی GPS است که میبرو لایت 2 فاقد آن است. به لطف بهره گیری از این سنسور، کاربران می توانند نظارت بسیار دقیقی روی فعالیت های ورزشی و تمرینی خود داشته باشند و گزارش آن از طریق اپلکیشن Xiaomi Wear مورد بررسی قرار دهند. همچنین سنسور GPS این محصول، دقت بسیار بالایی دارد و از لحاظ عملکردی در حد سنسور GPS گلکسی واچ سامسونگ است. این ساعت از یک سنسور ویژه روی قاب پشتی برای میزان گیری سطح اکسیژن خون بهره می برد. ردمی واچ 2 لایت همچنین مجهز به قطب نما و ژیروسکوپ نیز است که در ساعت هوشمند میبرو این ویژگی ها وجود ندارد.

در سوی مقابل، گجت پوشیدنی میبرو علاوه بر میزان گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)، قابلیت شمارش تعداد تنفس کاربران را نیز دارد که در ساعت هوشمند شیائومی این قابلیت کاربردی دیده نمی گردد. از لحاظ عملکردی، این سنسور و نتایج به دست آمده آن نیز تا حد بسیار زیادی دقیق است. همچنین باید به سنسور میزان گیری فشار خون میبرو لایت 2 اشاره کنیم که ردمی واچ 2 لایت فاقد آن است. در مجموع این سنسورها، صرفاً شرایط کلی از سلامت شما را در دسترستان قرار می دهند و جنبه پزشکی ندارند. پایش شرایط خواب و پایش شرایط سلامت بانوان نیز از دیگر قابلیت های سلامتی مشترک این دو ساعت هوشمند به شمار می روند.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ حالت های ورزشی

در مورد حالت های ورزشی، هر دوی این ساعت های هوشمند از طیف گسترده ای از تمرینات و فعالیت ها پشتیبانی می کنند، اما یک سری تفاوت ها نیز دارند. میبرو لایت 2 با بهره گیری بیش از 60 نوع حالت ورزشی مختلف عملاً برای هر نوع ورزشی، از پیاده روی گرفته تا دوچرخه سواری، تا تمام ورزش های زمستانی و ورزش هایی که شامل استفاده از توپ هستند، می تواند مورد استفاده کاربران قرار بگیرد.

در مقابل، ردمی واچ 2 لایت از بیش از 110 حالت و قابلیت ورزشی، از جمله 17 حالت تمرین حرفه ای پشتیبانی می کند که شامل دویدن در فضای باز، تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری در فضای داخلی، قایقرانی، طناب، HIIT، یوگا و شنا در استخر می گردد. کاربران به لطف GPS این ساعت هوشمند تمام جزئیات فعالیت های ورزشی خود را مانند مسافت، کالری سوزانده شده، قدم ها، میانگین سرعت، میانگین ضربان قلب و منطقه ها ضربان قلب را در دسترس خواهند داشت.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ ضد آب بودن

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند در برابر آب مقاوم هستند، اما مقاومت آن ها در برابر آب کمی فرق دارد. میبرو لایت 2 دارای گواهینامه ضد آب 2ATM است؛ به این معنی که شما می توانید از این ساعت هوشمند تا عمق 20 متری سطح آب استفاده کنید. البته برای دوام بیشتر ساعت به شما توصیه می کنیم که پس از استفاده از آن در محیط های مرطوب مثل استخر، ساعت را به طور کامل خشک کنید.

در مقابل، ردمی واچ 2 لایت که از گواهینامه ضد آب 5ATM پشتیبانی می کند، قادر است تا عمق 50 متری سطح آب بدون هیچ مسئله ای مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، قرار گرفتن در معرض آب شور یا آب داغ می تواند به این ساعت هوشمند آسیب برساند.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ شارژدهی میبرو لایت 2 به لطف باتری پرظرفیت تری که دارد، طبیعتاً شارژدهی بیشتری را به کاربران ارائه می دهد، اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که این ساعت سنسور GPS ندارد و وجود این سنسور می توانست روی شارژدهی آن تأثیر بگذارد. میبرو لایت 2 از یک باتری 350 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می برد که در حالت استندبای تا 60 روز شارژدهی خواهد داشت و اگر سنسور ضربان قلب به صورت 24 ساعته و قابلیت نمایشگر همیشه روشن این ساعت فعال باشد، این میزان از شارژدهی به 12 روز کاهش پیدا می کند.

در سوی دیگر ردمی واچ 2 لایت، از یک باتری 262 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی بهره می برد که قادر است تا 5 روز در استفاده زیاد و تا 10 روز در استفاده های معمولی شارژدهی به کاربران ارائه دهد. همچنین اگر به طور مداوم از سنسور GPS آن استفاده کنید، این میزان به زیر 24 ساعت کاهش یافته و حدبیشتر تا 14 ساعت روشن می ماند. حدود 30 دقیقه استفاده از GPS، تقریباً 6 تا 7 درصد باتری این ساعت هوشمند را خالی می کند. هر دو ساعت هوشمند برای شارژ شدن به صورت کامل، به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارند. ساعت میبرو از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کند اما این ویژگی در ساعت هوشمند شیائومی وجود ندارد.

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ نتیجه گیری

نکات مثبت و منفی میبرو لایت 2

نکات مثبت

  • طراحی بسیار مجذوب کننده و به روز
  • بهره گیری از نمایشگر AMOLED با رزولوشن بسیار خوب
  • داشتن قابلیت مکالمه
  • مجهز بودن به قابلیت نمایشگر همیشه روشن
  • عمر باتری 12 روزه
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم
  • ضد آب بودن تا عمق 20 متری

نکات منفی

  • نداشتن سنسور GPS
  • نداشتن محافظ نمایشگر
  • نداشتن سنسور تنظیم نور محیط

نکات مثبت و منفی ردمی واچ 2 لایت

نکات مثبت

  • بهره گیری از نمایشگر بزرگ با کیفیت معمولی
  • بهره گیری از سنسور GPS
  • ضد آب بودن تا عمق 50 متری
  • قابلیت مکان یابی
  • پشتیبانی بیش از 100 حالت ورزشی
  • مجهز بودن به قطب نما
  • شارژدهی 10 روزه
  • مجهز بودن به محافظ نمایشگر گوریلا گلس 3

نکات منفی

  • نداشتن نمایشگر AMOLED
  • نداشتن سنسور تنظیم نور محیط
  • نداشتن قابلیت نمایشگر همیشه روشن

به نظر شما کدام ساعت هوشمند ارزش خرید بیشتری دارد؟

میبرو لایت 2

ردمی واچ 2 لایت

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ

به "میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید