پرونده استیضاح ترامپ دوشنبه برای سنا ارسال می شود

به گزارش وبلاگ مزدا 93، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا گفت پرونده استیضاح دونالد ترامپ روز دوشنبه به این مجلس خواهد آمد تا مورد محاکمه قرار گیرد.

پرونده استیضاح ترامپ دوشنبه برای سنا ارسال می شود

چاک شومر روز جمعه در ابتدای نشست سنا که برای رای گیری درباره صلاحیت برخی از گزینه های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای کابینه برگزار گشت، این مطلب را عنوان نمود.

وی اضافه نمود: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه این پرونده را برای سنا ارسال خواهد کرد.

دونالد ترامپ در 25 دی ماه امسال به اتهام تحریک برای شورش در مجلس نمایندگان استیضاح شد و 232 نفر که 10 نفر از آنها جمهوری خواه بودند به آن رای مثبت دادند.

اگرچه 197 عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان با این استیضاح مخالفت کردند اما دموکرات ها به محاکمه ترامپ اصرار دارند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه در نشست خبری تاکید کرد که متحد شدن به معنای آن نیست که تحریک به شورش رئیس جمهوری سابق فراموش شود، او باید پاسخگو شود و مسئولیت ما هم دفاع از قانون اساسی ایالات متحده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با یادآوری اینکه تعدادی در شورش 17 دی ماه کشته شده اند، اضافه نمود: آنها دموکراسی ما را تعضیف و به قانون اساسی بی احترامی کردند. من فکر می کنم صرف نظر کردن از این پرونده، به اتحاد ما آسیب می زند.

هواداران ترامپ که در 17 دی ماه در پی فراخوان وی برای اعتراض به نتایج انتخاباتی مقابل کاخ سفید جمع شده بودند، پس از سخنرانی هیجانی وی که انتخابات را سرقت کرده اند و او برنده انتخابات است، انجام شد به کنگره یورش بردند.

نشست مشترک کنگره در آن زمان برای شمارش و تایید پیروزی جو بایدن در حال برگزاری بود که هجوم شورشی ها باعث تعطیلی بیش از چهار ساعت نشست کنگره و همچنین کشته شدن پنج نفر شد.

دونالد ترامپ در سال 2019 هم به اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی استیضاح شده بود اما سنای آمریکا به مجرم بودن او رای نداد.

محکمه سنا 24 ساعت پس از وصول پرونده استیضاح باید برگزار شود که ریاست آن را رئیس دیوان عالی آمریکا برعهده خواهد داشت.

از این رو، در صورت ارسال پرونده در روز دوشنبه، باید انتظار داشت که محکمه سنا در ساعت 13 روز سه شنبه برگزار شود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پرونده استیضاح ترامپ دوشنبه برای سنا ارسال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده استیضاح ترامپ دوشنبه برای سنا ارسال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید