10 روش هوشمندانه برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ

به گزارش وبلاگ مزدا 93، از کجا باید آغاز کرد؟ چطور می توان در شهری با جمعیت استرالیا زنده ماند؟ کجا باید اقامت کرد؟ چطور باید خود را با محیط نو تطبیق داد؟در این مطلب از خبرنگاران با یکسری راه و روش زیرکانه آشنا می شوید، که به شما یاری می نمایند تا تکنیک های زنده ماندن در شهرهای بزرگ را بیاموزید و در سفر به شهرهای بزرگ همانند یک شهروند محلی و اصیل منطقه زندگی و سفر کنید.

10 روش هوشمندانه برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ

برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ یک منطقه را انتخاب کنید

در منطقه ای ساکن شوید که برایتان جالب تر است. از آپارتمان های وب سایت هایی مانند airbnb برای اقامت خود بهره ببرید. مشتری دائم یک کافه شوید و سعی کنید تمام اطلاعات و علائم و هرآنچه که مرتبط با منطقه زندگی تان است را یاد بگیرید و راجع به آن ها اطلاعات کسب کنید. بهتر است دایره گشت و گزار خود را خیلی وسیع نکنید تا بتوانید سر فرصت و به خوبی منطقه ها را بشناسید.

برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ از کتاب راهنما بهره ببرید

نه برای همه چیز . اما برای تطبیق پیدا کردن با یک شهر نو، آشنایی با جاذبه های تماشای و شناخت برترین منطقه برای اقامت، اطلاعات ساده و اساسی کتابچه های راهنما بسیار یاری کننده هستند. قبل از رفتن به جایی حتما آن را از روی نقشه پیدا کنید. مقصد و مکانی که درآن قرار گرفته اید را از روی نقشه به خوبی بشناسید.

برای سفر به شهرهای بزرگ برنامه ریزی کنید

اگر شما قصد رفتن و اقامت در شهرهای بزرگ را دارید، راجع به مکان هایی که قصد بازدید از آن ها را دارید از قبل جستجو کنید. برای اینکه زمان تعطیلات خود را از دست ندهید همواره برای کارهایی که قرار است انجام بدهید برنامه ریزی کنید. تصمیم بگیرید که در هر تعطیلات قصد بازدید از کدام منطقه را دارید، اطلاعات لازم در رابطه با منطقه مورد نظر با جزیئات لازم مانند راه های رسیدن به آنجا و دیگر موارد را به خوبی و با جزیئات بدست بیاورید.

در سفر به شهرهای بزرگ بیش از مقدار برنامه ریزی نکنید

موضوع جالب در رابطه با شهرهای بسیار بزرگ جهان، غیر قابل پیش بینی بودن اتفاقاتی است که ممکن است در هر زمان رخ دهد. مانند برگزاری فستیوال های مختلف،تماشا رستوران و کافه های خاص وخفن، فروشگاه های لوکس و چشم گیر. سعی کنید در برنامه ریزی برای حضور در این شهر ها انعطاف پذیر باشید تا بتوانید تا حدودی از رویدادهای پیش بینی نشده استقبال کنید و از آن ها لذت ببرید.

در سفر به شهرهای بزرگ از حمل و نقل عمومی بهره ببرید

شبکه حمل نقل عمومی، اتوبوس، مترو در هر شهری در نگاه اول ممکن است کمی عجیب به نظر برسد و عدم آشنایی شما نسبت به استفاده از این سیستم در شهرهای بزرگ منجر به ایجاد اندکی ترس در شما می گردد، اما برای گشت و گزار و تماشا شهر برترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب برای شما استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است.

برای زنده ماندن در شهر های بزرگ در ساعات شلوغ روز بیرون نروید

صبح زود و اواخر عصر جز ساعت های شلوغ و پر رفت و آمد در اغلب شهرهای جهان است. با یک برنامه ریزی درست می توانید کارهای خود را در اواسط روز یا اواخر شب به راحتی بدون اتلاف وقت و تحمل شلوغی های سرم سام آور و ترافیک های طولانی انجام دهید.در طول ساعت های پر تردد برترین انتخاب تماشا موزه ها، یا بودن در رستوران ها و یا ریلکس کردن در پارک ها و کارهایی از این قبیل است.

برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ گم شوید!

حتی تصور گم شدن در یک شهر بزرگ دلهره آور است.اما جالب است بدانید که، گم شدن تنها راه برای کشف ناشناخته هاست.از نقشه راهنما بهره ببرید و از منظره ها و اتفاقات غیر منتظره و بدون برنامه ریزی پیش روی خود لذت ببرید، اما مراقب باشید که در شب گم نشوید.

برای زنده ماندن در شهر های بزرگ تنها رفتن را یاد بگیرید

ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که از تنها رفتن به رستوران، کافه و حتی فروشگاه ها خجالت بکشید و احساس راحتی نکنید، اما در یک شهر بزرگ زمان آن است که بر این مشکل غلبه کنید ترس ها را دور بریزید به تنهایی به گشت و گزار بروید. به تنهایی به یک رستوران بروید ، به کافه و بار بروید و از لحظات خود لذت ببرید.

برای زنده ماندن در شهر های بزرگ تقلید کنید

از افراد محلی تقلید کنید. راه و روش آن ها برای سوار شدن به مترو، قطار، ماشین، مدل سفارش دادن آن ها در رستوران ها، کافه ها را به دقت نگاه کنید و سعی کنید در موارد مشابه از آن ها تقلید کنید.

در سفر به شهرهای بزرگ به بیرون از شهر بروید

از افراد محلی بپرسید برای استراحت و دوری از شلوغی شهر به کجاها در اطراف شهر می روند. بدون شک در حاشیه شهرهای بزرگ مکان های بکر و خوبی برای سرگرمی و استراحت وجود دارد که می توانید با یک قطار براحتی به آنجا برسید و مدتی را به دور از شلوغی زندگی شهری، در آرامش سپری کنید.

در سفر به شهرهای بزرگ از وب سایت های کاربردی بهره ببرید

برای رزرو هتل، هاستل یا خانه می توانید از وب سایت های معتبری مانند booking.com ، Airbnb که در سراسر جهان امکان دسترسی و رزرو اقامتگاه برای شهرهای مختلف را برای شما فراهم میکنند بهره ببرید. و به یاد داشته باشید قبل از سفر حتما محل اقامت خود را رزرو کنید. بعلاوه برای رزرو پرواز می توانید از وب سایت skyscanner که میلیون ها پرواز را در سرتاسر جهان پوشش میدهد بهره ببرید و با مقایسه قیمت ها، نوع پرواز و... پرواز مناسب خود را رزرو نمایید.

منبع: همگردی

به "10 روش هوشمندانه برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش هوشمندانه برای زنده ماندن در شهرهای بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید