2 پیشنهاد شهرداری تهران درباره طرح ترافیک

به گزارش وبلاگ مزدا 93، معاون حمل و نقل و ترافیک در این باره که آیا شهرداری تهران خواستار حذف ممنوعیت تردد شبانه در تهران است؟ گفت: ما در معاونت فکر می کنیم، ممنوعیت شبانه اثر چندانی نداشته، اما باید در این زمینه بحث گردد.

2 پیشنهاد شهرداری تهران درباره طرح ترافیک

مجتبی شفیعی در گفت وگو با وبلاگ مزدا 93، با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا به امروز اولین بار است که ترافیک اینگونه جهش یافته است، گفت: متخصصان دلایل مختلفی را برای شرایط ترافیک این روزهای تهران برشمردند و برطرف بعضی از محدودیت های کرونایی، واکسیناسیون گسترده که ترس مردم از رفت و آمدها را کاهش داده و فعال شدن بعضی کاربری ها از جمله دلایل افزایش ترافیک است.

وی با بیان اینکه در اجرای محدودیت طرح ترافیک، ایجاد محدودیت ازساعت 8:30 تا 16 تأثیری روی پیک ترافیک ندارد، اضافه کرد: چراکه پیک صبحگاهی از6:30 تا8:30 و عصرگاهی بعد از 16:30 است و محدودیت شبانه نیز بعضی از ترددها را به طول روز منتقل نموده و باعث این شرایط شده است.

شفیعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای ترافیک در عصر امروز در خصوص پیشنهادات اضافه کرد: چند سناریو مطرح است که یک پیشنهاد این است که شرایط ترافیکی به حالت قبل برگردد و یک پیشنهاد دیگر هم برگشت پلکانی به شرایط قبل است که باید تصمیم گیری گردد.

وی ادامه داد: دقت داشته باشید که وقتی محدودیت می گذاریم ممکن است بخشی از سفرها به حمل و نقل عمومی بیاید و نظر متولیان سلامت، شیوع همه گیری در بیماری باشد و نظر متفاوتی داشته باشند.

شفیعی در خصوص ممنوعیت تردد شبانه نیز به وبلاگ مزدا 93 گفت: محدودیت شبانه بیشتر نظر متولیان حوزه بهداشت بوده و معتقد بودند که سفرهای شبانه به دلیل شب نشینی های فامیلی و... است، اما جدیدا دیدیم که دکتر زالی مصاحبه داشتند و اعلام کردند که این ممنوعیت اثر نداشته است که برآورد می گردد در ستاد کرونا این ممنوعیت لغو می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "2 پیشنهاد شهرداری تهران درباره طرح ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 پیشنهاد شهرداری تهران درباره طرح ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید