مقالات گردشگری

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد

پاییز، حکایت برگ و شکایت باد در دل دشت است؛ حکایتی آمیخته با تکاپو، تغییر هویت و آواز درختانی که تن به سرما می دهند اما دست از اصالت خود نمی کشند.

18 مهر 1402

با خواندن این خبر احساس پیری می کنید، مایکروسافت ورد 40 ساله شد!

زومیت نوشت: نرم افزار واژه پرداز Word مایکروسافت از زمان آغاز فعالیت خود در سال 1983، راه درازی را پیموده و امروزه در بیشتر ادارات دنیا مورداستفاده قرار می گیرد.

8 مهر 1402

کاروانسرای افضل شوشتر ثبت جهانی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: کاروانسرای افضل شوشتر از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.

31 شهریور 1402

ترجمه رمان برگزیده جایزه پولیترز دربازار کتاب

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، تردید، بازخوانی و بازآزمونی نظریه ها و ابطال یا پذیرش و تناورده کردن آنها، کاری است که تکرار آن در ساحت هر علمی موجّه است، بر آن تأکید شده و تا زمانی که چنین باشد، نظریه، زنده است و پابرجا. این، کاری است که همیشه درباره نظریه...

29 شهریور 1402

کدام حیوان کوتاه ترین طول عمر را دارد؟

مگس های مای به این معروف هستند که چرخه زندگیشان را در طول یک روز کامل می نمایند؛ اما این فرضیه چندان درست نیست.

29 شهریور 1402

پیدا شدن اف 35 گمشده ارتش آمریکا، جنگنده ای که زامبی شد

بقایای جنگنده اف 35 گمشده ای که از دیروز پس از اجکت خلبان مفقود شده بود، در کارولینای جنوبی پیدا شد و داستان جنگنده پنهان کار گمشده به پایان رسید.

28 شهریور 1402

جاده دوهزار تنکابن، زیبای شلخته

جنگل های دوهزار و سه هزار در دل طبیعت تنکابن در استان مازندران قرار گرفته اند و مسیر دسترسی این دو جنگل فرق دارد.

11 شهریور 1402

برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم

ایلنا/ براساس آخرین اخبار واصله، برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم.

25 مرداد 1402

این نوع رژیم گرفتن باعث مرگ می گردد

تابه حال چند بار به پیشنهاد دوست و آشنا برای دور زدن چربی های اضافی حاضر شدید رژیم آب میوه بگیرید یا سراغ نوشیدنی های دتوکس (پاک سازی) بروید؟

18 مرداد 1402

رونمایی از دو موشک نو سپاه با یک تکنولوژی ویژه، عکس

موشک قدیر و فتح با فناوری هوش مصنوعی، دو موشک نقطه زن یکی از نوع کروز دریایی و دیگری از خانواده بالستیک های تاکتیکی نقطه زن که قرار است خواب را به چشم دشمنان نمایند.

11 مرداد 1402

عجیب ترین مسافر فضا این موجود چینی است!

چین میخواهد گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود، یعنی تیانگونگ بفرستد. آزمایش هایی که از طریق این ماهی انجام می گردد به تحقیقات فضانوردان و دانشمندان یاری بسیاری خواهد نمود.

4 مرداد 1402

17 راه برای پس انداز پول و سفر به دور دنیا

فکر می کنید به هیچ وجه نمی توانید به جایی سفر کنید؟ اگر کمی برنامه ریزی داشته باشید، می توانید با پول نه چندان زیادی، تعطیلات خوبی داشته باشید.

29 تیر 1402

دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری پروژه های عمرانی فرهنگی چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگاران؛ محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه -22تیر- در حاشیه سفر یک روزه به چهارمحال وبختیاری پس از آنالیز آخرین شرایط اجرایی پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ این استان طی دستوری به محمدرضا برکت مدیر طرح های عمرانی این وزارتخانه، تهیه بسته پیشنهادی...

23 تیر 1402

سونی از دوربین A6700 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

سونی از دوربین بدون آینه A6700 APS-C نو خود رونمایی کرد تا پیشرفت های کلیدی فوکوس اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی را از سری فول فریم خود، به سری اصلی و ارزان آلفا A6000 بیاورد.

22 تیر 1402

روزی که ایرانی ها رکورد خرید گل را می شکنند

با غلامحسین سلطان محمدی، مدیر اتحادیه گل و گیاه استان تهران و عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان گل و گیاه ایران درباره علاقه ایرانی ها به گل ها و طراحی دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی گفت وگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

12 تیر 1402

دردر سر تصحیح اوراق و تاخیر در اعلام نتایج امتحانات نهایی

در حالیکه رضا مراد صحرایی وزیر تازه آموزش و پرورش در سفر حج به سر می برد، خبر های زیادی از شرایط نابسامان این وزارت خانه کلیدی منتشر می گردد. پیگری اخبار آموزش و پروش نشان دهنده جو ملتهب، نارضایتی، ناکارآمدی و ... در این وزارتحانه است.

9 تیر 1402

فلز آینده؛ عنصری که از طلا ارزشمندتر است

اسفندماه سال گذشته بود که خبر رسید ایران به جمع کشورهای دارای ذخایر لیتیوم دنیا پیوسته است.

8 تیر 1402

از خواندن این اعداد سرگیجه می گیرید ؛ گران ترین های دنیا اینجا جمع شده اند ، این ساعت 125، 000، 000، 000 تومان قیمت دارد ، گران ترین موبایل دنیا چند؟

دسر با طعم شکلات و طلا... موبایل الماس نشان... شلوار جین عتیقه... قدیمی ترین نسخه کتاب مرد عنکبوتی... شما برای کدام یک از اینها حاضرید دست به جیب شوید و هزینه کنید؟

3 تیر 1402

تصورات بامزه مردم 100 سال پیش از دنیا در سال 2000، عکس

عصرایران نوشت: در نمایشگاه جهانی 1900 پاریس، فردی به نام ژان مارک کوته، تصورات و ایده هایش را درباره پیشرفت های علمی در سال 2000 به شکل تصویرسازی ارایه داد.

2 تیر 1402

درباره عکس هایی از موزه سینما؛ صد رحمت به سمساری

امیر جدیدی در هم میهن نوشت: صبح آدینه به همراه رفیقی سری به موزه سینما زدم. وارد باغ فردوس که شدم، دوربین روی دوشم بود. مسئول حراست به لنز دوربینم اشاره نمود و گفت، با این لنز نمی توانی عکاسی کنی. گفتم خبرنگارم، ولی علت اینکه نمی توانم با این لنز عکاسی کنم...

28 خرداد 1402
تعداد: (279)