ابلاغ دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی به استان ها

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ کرد.

ابلاغ دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی به استان ها

با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر حضوری شدن آموزش های مدارس و دانشگاه ها و پیرو ابلاغ دستور العمل حضوری شدن مدارس دفتر وزارتی، نظر به شرایط نوآموزان و دانش آموزان استثنایی و ضرورت ارائه خدمات و آموزش های حضوری به آنان جهت جلوگیری از افت تحصیلی و پیامدهای ناشی از آن، سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تاکید بر رعایت کامل مفاد دستورالعمل وزارتی، دستورالعمل شرایط حضوری شدن مدارس و مراکز استثنایی در زمان به جای مانده سال تحصیلی 1401-1400 را به استان ها ابلاغ کرد.

در ادامه به مفاد این دستورالعمل اشاره می گردد:

- فعالیت تمامی عوامل اجرایی، آموزشی، توان بخشی، پرورشی، مراقبین سلامت، مشاوره و مددکاری، مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی، در تمامی مدارس استثنایی، مراکز آموزشی و توان بخشی مسائل ویژه یادگیری و مراکز هدایت و مشاوره و تمامی دوره های تحصیلی از جمله؛ پیش از دبستان، به صورت حضوری است.

- فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی و غیر فنی در شاخه فنی و حرفه ای/ متوسطه کاردانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه و استاندارد آموزش مهارت در شاخه کاردانش تکمیل و برای اجرای درس کارآموزی/ کارورزی، برنامه ریزی گردد.

- نظارت بر آموزش دانش آموزان تلفیقی و فراگیر بر عهده مدرسه پشتیبان و نظارت بر آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی که در مدارس روستایی و منطقه ها صعب العبور مشغول به تحصیل می باشند، بر عهده مدیر مدرسه استثنایی است که نوآموز و دانش آموز در آن ثبت نام شده است.

- برنامه ریزی جهت دسترسی دانش آموزان نیازمند به خدمات توان بخشی به گونه ای باشد که هیچ دانش آموزی از دریافت خدمات درمانی داخل و خارج از مدرسه، باز نماند. تمامی فعالیت های تیم توان بخشی، مشاوره و مددکاری، همچون فعالیت های آموزشی در مدرسه به صورت حضوری است.

- حضور نوآموزان و دانش آموزان مبتلا به کرونا، پس از طی مراحل درمانی و با تأیید پزشک، در مدرسه الزامی است.

- مدیران مدارس استثنایی با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان، تمهیدات لازم را نسبت به تأمین و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب نوآموزان و دانش آموزان تا خاتمه سال تحصیلی، برابر ضوابط فراهم کنند.

- دستورالعمل خوابگاه های دانش آموزان استثنایی با هماهنگی وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت تنظیم و متعاقباً ارسال خواهد شد.

لازم است اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود جهت راهبری و نظارت بر فعالیت های آموزشی، توان بخشی و پرورشی مدارس تحت پوشش در سطح استان، اقدامات لازم را در مورد اجرایی شدن این بخشنامه، معمول نماید.

متن دستورالعمل

منبع: خبرگزاری پانا

به "ابلاغ دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی به استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل حضوری شدن مدارس استثنایی به استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید