اخبار سیاسی

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد

پاییز، حکایت برگ و شکایت باد در دل دشت است؛ حکایتی آمیخته با تکاپو، تغییر هویت و آواز درختانی که تن به سرما می دهند اما دست از اصالت خود نمی کشند.

18 مهر 1402

دنیای اقتصاد: از پیوستن ایران به بریکس آبی برای زندگی و کسب وکار مردم گرم نمی گردد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: چرا پیوستن به بریکس خوشحالمان نمی کند؟ اینکه ظرف مدت زمانی کوتاه به دو پیمان بزرگ شانگهای و بریکس پیوسته ایم جای خوشحالی دارد؛ اما سوال این است که آیا از این پیوستن ها، آبی برای زندگی و کسب وکارمان گرم می گردد؟

5 شهریور 1402

مهم ترین کشور دنیا برای بایدن کجاست؟

ایسنا نوشت: سفیر آمریکا در هند گفت که وقتی به این مقام منصوب شده، جو بایدن به او گفته که مهم ترین کشور دنیا برایش هند است.

1 شهریور 1402

حکم تازه رئیس جمهوری برای وزیری که کناره گیری کرد

رئیس جمهور در حکمی سید حمید سجادی وزیر سابق ورزش و جوانان را به عنوان عضو شورای عالی ورزش منصوب کرد.

31 مرداد 1402

خبر مهم دولت درباره قیمت بنزین ، وزیر نفت باید به پمپ بنزین ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: بنابر اعلام وزیر نفت قرار نیست قیمت بنزین تا انتها سال تغییر کند.

30 مرداد 1402

آئین نامه واردات خودروهای حمل و نقل عمومی تصویب شد

آئین نامه واردات خودروهای حمل و نقل عمومی تصویب شد. سخنگوی دولت گفت: امروز یکی از دستورات جلسه؛ تنظیم آئین نامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال بود. قرار شد با راهبر وزارت صمت و وزارت راه، این خودروهای حمل و نقل عمومی را وارد کنیم.

25 مرداد 1402

برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم

ایلنا/ براساس آخرین اخبار واصله، برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم.

25 مرداد 1402

جفا در حق بچه هاست که مجبورشان کنیم مثل ما فکر نمایند ؛ آنها برای آینده ای متفاوت با اکوسیستم ما تربیت می شوند ، امروز دوره اصول تدریس است، نه روش تدریس

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم آینده دورِ دور را می بیند؛ استعدادی در بچه ای که درسش خوب نیست و این نگاه آینده نگرانه در تربیت مبتنی بر فناوری که جزوی از این مسیر شده، احتیاج کلیدی ما در مدارس است.

17 مرداد 1402

درخواست تعطیلی تهران ارائه شد ، همه کشورها در این شرایط تعطیل می نمایند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه کشورهای جهان با رسیدن به این سطح از اشعه فرابنفش، مسئولان، شهرها را تعطیل می نمایند تا مردم با ماندن در خانه سلامتی خود را تضمین نمایند.

3 مرداد 1402

وزیر کشور: 50 درصد بچه ها غربی پدر ندارند

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: سن و سال اندک بعضی از امامان ما نشان می دهد بچه ها در مکتب اهل بیت می توانند به درجات بلند حتی امامت برسند.

31 تیر 1402

دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری پروژه های عمرانی فرهنگی چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگاران؛ محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه -22تیر- در حاشیه سفر یک روزه به چهارمحال وبختیاری پس از آنالیز آخرین شرایط اجرایی پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ این استان طی دستوری به محمدرضا برکت مدیر طرح های عمرانی این وزارتخانه، تهیه بسته پیشنهادی...

23 تیر 1402

سامانه جست و جوی شغل رونمایی شد

سامانه جست و جوی شغل برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

18 تیر 1402

بیانیه وزارت خارجه سودان درباره ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه این کشور

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه سودان در بیانیه ای به محورهای ملاقات و گفت وگوی وزرای امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود اشاره نمود.

16 تیر 1402

دردر سر تصحیح اوراق و تاخیر در اعلام نتایج امتحانات نهایی

در حالیکه رضا مراد صحرایی وزیر تازه آموزش و پرورش در سفر حج به سر می برد، خبر های زیادی از شرایط نابسامان این وزارت خانه کلیدی منتشر می گردد. پیگری اخبار آموزش و پروش نشان دهنده جو ملتهب، نارضایتی، ناکارآمدی و ... در این وزارتحانه است.

9 تیر 1402

سقف وام ساخت مسکن افزایش یافت ، رقم تازه تسهیلات اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف مقدار تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره مندی از روش های دانش بنیان می سازند، اطلاع داد.

30 خرداد 1402

فروش بلیت قطارهای مستقیم خاورانِ تبریز به تهران از ساعت 10 امروز

ایستگاه مسافری خاوران در آذربایجان شرقی، به عنوان بخشی از مسیر ریلی میانه- تبریز فردا (پنج شنبه) افتتاح خواهد شد و همزمان فروش بلیت های این مسیر ریلی طی امروز از سوی راه آهن شروع می گردد.

20 خرداد 1402

آخرین شرایط لایحه حفاظت از داده

رضا باقری اصل در مصاحبه با خبرنگاران، درباره آخرین شرایط لایحه حمایت و حفاظت از داده های شخصی و اینکه به هیأت دولت ارجاع شده است یا خیر، گفت: کارگروه اقتصاد دیجیتال، لایحه حمایت و حفاظت از داده های شخصی را تصویب کرد و در تعامل با بخش غیردولتی و کسب نظر...

6 خرداد 1402

امکان دسترسی پرسرعت برنامه نویسان به سایت های تحریمی فراهم شد

به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از پیامرسان های بومی گفت: مدعیان حقوق بشر، سرویس های متعدد و مهمی را برای کاربران ایرانی مسدود نموده اند که اغلب به وسیله برنامه نویسان برای توسعه سرویس های داخلی استفاده می شوند.

29 اردیبهشت 1402

پیاده روی فضایی فضانوردان روس برای راه اندازی مبدل گرمایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، سرگی پروکوپیف فرمانده ماموریتاکسپدیشن 69 همراه دیمیتری پتلین (مهندس پرواز)به طور موفقیت آمیز یک مبدل گرما را راه اندازی کردند.

23 اردیبهشت 1402

دستور ویژه وزیر فرهنگ برای پیگیری مسائل مسائل و معیشت هنرمندان پیشکسوت

به گزارش خبرنگاران ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت ماه با اشاره به ضیافت سال گذشته هنرمندان با رییس جمهور و دستور رییس جمهور برای اختصاص 20 میلیارد تومان...

19 اردیبهشت 1402
تعداد: (285)