از ساعت 9 تا 15 در برابر تابش خورشید نباشید

به گزارش وبلاگ مزدا 93، دکتر علیرضا زین الدینی در مورد مضرات استفاده از سولار برای بدن، گفت: استفاده از این دستگاه برای پوست به شدت مضر است و در طولانی مدت موجب سرطان پوست می گردد.

از ساعت 9 تا 15 در برابر تابش خورشید نباشید

به گزارش ایسنا، این متخصص پوست و مو اعلام کرد: اشعه یو وی آثار زیان باری برای پوست دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب به شدت توصیه می گردد.

وی در مورد اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب با بیان اینکه از نظر علمی افراد پس از چهار ماهگی باید از ضد آفتاب استفاده نمایند؛ گفت: یک لایه نازک از کرم ضدافتاب باید بر روی نواحی آفتاب خور بدن از قبیل صورت، پشت دست و گردن استفاده گردد.

زین الدینی اضافه نمود: حفاظت فیزیکی مثل کلاه، عینک و لباس های آستین بلند برای پوشش بدن نیز موثر است، اما در نواحی که در معرض آفتاب هستند حتما باید ضد آفتاب استفاده گردد.

وی گفت: برای افرادی که در معرض آفتاب شنا می نمایند احتیاج است تحت پوشش با ضد آفتاب باشند. ماندگاری کرم های ضد آفتاب بر اساس برند آن ها فرق دارد، اما به طور میانه 2 الی 3 ساعت است که باید تمدید گردد. با توجه به تفاوت پوست افراد با یکدیگر، هر فرد برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کند.

این متخصص پوست و مو در انتها اعلام کرد: اگر ضرورتی وجود ندارد در ساعات اوج تابش خورشید حدودا ساعت 9 صبح تا 15 عصر از منزل خارج نشوند.

منبع: فرارو

به "از ساعت 9 تا 15 در برابر تابش خورشید نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ساعت 9 تا 15 در برابر تابش خورشید نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید