این ها عکس واقعی نیستند: این تصاویر چشم انداز زیبا به وسیله هوش مصنوعی ایجاد شده اند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، در تاریخ عکاسی، به فاصله کوتاهی از اختراع فناوری عکاسی، روتوش و ویرایش عکس های پرتره معمول شد. اما حالا ما شاید در آستانه دومین تحول در عکاسی ایستاده باشیم، یعنی در مرحله ای که هوش مصنوعی آمیزه ای از تصورات و امیال و عکس های از قبل موجود را با هم می تواند ترکیب کند و عکس های تازه ایجاد کند.

این ها عکس واقعی نیستند: این تصاویر چشم انداز زیبا به وسیله هوش مصنوعی ایجاد شده اند

عکاسی به نام اورل مانی با استفاده از یک برنامه نرم افزاری تازه هوش مصنوعی (AI) به نام Stable Diffusion، مجموعه ای از عکس های چشم انداز ایجاد نموده است.

اورل مانی می گوید که از آنچه توانسته با نرم افزار استارت آپ Stability AI مستقر در لندن و لوس آلتوس ایجاد کند، شگفت زده شده است.

اینها عکس های واقعی نیستند و فقط شبیه مکان های واقعی هستند، اما زیبایی آنها انکارناپذیر است.

مانی می گوید که از DALLE-2 هم استفاده نموده اما به اعتقاد او DALL-E در ایجاد عکس چشم انداز خوب نیست. او می گوید: این امر احتمالاً به علت تصاویری است که مدل DALLE-2 با آن ها آموزش دیده.

اما به نظر می رسد که Stable Diffusion چنین مسئله ای ندارد که مانی آن را به علت داشتن پایه تصویر گسترده تر از DALL-E می داند.

کافی است به این برنامه هوش مصنوعی کلیدواژه هایی مثل این را بدهید: عکاسی از چشم انداز به وسیله مارک آداموس، دریاچه یخبندان، غروب خورشید، نورپردازی چشمگیر، کوه ها، ابر ها، زیبا. با همین کار هوش مصنوعی کار خودش را می نماید.

باورنکردنی است که فناوری به این نقطه رسیده که با درخواست واژه هایی بگردد چنین خروجی ای گرفت.

Stable Diffusion در حال حاضر هنوز در مرحله نسخه بتا است، اما با سایر فراوریکنندگان تصویر هوش مصنوعی مانند DALL-E فرق دارد، زیرا فیلتر محتوا ندارد و کد باز است.

عماد مشتق، مدیر عامل و بنیانگذار Stability AI در یک پست وبلاگی نوشته Stable Diffusion به محققان و به زودی به عموم مردم این امکان را می دهد که طیف وسیعی از درخواست های ایچنینی را بکنند و فراوری تصویر به اصطلاح دموکراتیک گردد.

ما مشتاقانه منتظر زیست بوم بازی هستیم که در پیرامون این نرم افزار و مدل های بعدی آن پدیدار خواهد شد تا مرز های ناپیدا را به ما بنمایانند.

علیرغم این زیبایی و خلاقیت در خلق عکس های تازه، همواره پیرامون فراوری عکس و ویدئوهای هوش مصنوعی، حرف و حدیث های اخلاقی و نیز بیم از سوء استفاده هم وجود داشته است.

برخلاف DALL-E 2 که می گوید مالک تصاویر ایجاد شده است. Stability AI حقوقی برای خود در خصوص تصاویر ایجاد شده با Stable Diffusionدر نظر نگرفته و تصاویر متعلق به کاربرانی هستند که آن ها را درخواست نموده اند که این یک نکته مثبت است.

منبع: یک پزشک

به "این ها عکس واقعی نیستند: این تصاویر چشم انداز زیبا به وسیله هوش مصنوعی ایجاد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ها عکس واقعی نیستند: این تصاویر چشم انداز زیبا به وسیله هوش مصنوعی ایجاد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید