برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم

به گزارش وبلاگ مزدا 93، ایلنا/ براساس آخرین اخبار واصله، برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم.

برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم

نخستین نشست هم اندیشی آسیب شناسی و بررسی مسائل و چالش های حوزه ارزیابی با شرکتهای عوامل تطبیق سراسر کشور و مدیران فنی و ارزیابان با حضور علی اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) در سالن فجر وزارتخانه برگزار گشت.

شالبافیان ضمن خیرمقدم به حاضران به تاثیرگذاری بالای حوزه ارزیابی تا سیاست گردشگری اشاره کرد و اضافه کرد: تقویت این حوزه امری ضروری در افزایش کیفیت خدمات است.

او ارائه خدمات و ارزیابی را فرآیندی پویا و مستمر دانست و بر اهمیت ارزیابی مبتنی بر مشتری و مصرف کننده تاکید کرد و اضافه کرد: برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم، زیرا محیط رقابتی منجر به پویایی و در نتیجه رفع تمامی خلاها و مسائل می شود.

معاون گردشگری کشور دلیل چالش های موجود را ایستایی دانست و پویایی را راه حل رفع مسائل مطرح نمود.

شالبافیان به حمایت و هدایت سرمایه گذاران و مشاوره به سرمایه گذاران در قالب تسهیلگر اشاره کرد و اضافه کرد: در این راستا نیاز به خلق کسب و کارها و قواعدی تازه است که باید به رسمیت شناخته شود.

او با بیان اینکه این کار نباید از طریق دولت انجام شود، ادامه داد: در تشخیص این نیازها و چگونگی اجرای آن به مشاوره شما نیاز است.

معاون گردشگری کشور گفت: بسکمک از مسائل از طریق سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تاسیسات گردشگری (سیتا) به دلیل ظرفیت مانیتورینگی که دارد، قابل حل است.

او بر اهمیت آموزش و توانمندسازی همکاران استانی همچنین ارزیابان اشاره کرد و تولید محتوا در حوزه آموزش را مهم دانست.

شالبافیان با اشاره به اینکه هزینه انرژی در حال افزایش است، ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری سبز باید تدبیر و خلاقیت داشته باشیم که چگونه میتوان به تاسیسات گردشگری کمک کرد.

معاون گردشگری کشور همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی ضابطه ها باید براساس نیاز هر شهر قابل انعطاف و تغییر باشد که منجر به رونق گردشگری منطقه شود.

او در سرانجام صحبت هایش بر اهمیت هم فکری و تبادل تجارب و نگاهی کلان و دقیق برای ورود جریان سرمایه به صنعت گردشگری کشور تاکید کرد.

یحیی نقی زاده، مدیر کل نظارت و ارزیابی گردشگری نیز برگزاری این نشست هم اندیشی را در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات گردشگری و توسعه و رونق این صنعت مفید دانست که می تواند منجر به شناسایی چالش ها و آسیب ها و ارائه راه حلهای توانمند سازی این ساختار شود.

نقی زاده با بیان اینکه از 9500 تاسیسات گردشگری کشور 2370 مورد گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری را دریافت کرده اند و بیش از 75 درصد پیروز به اخذ این گواهینامه نشده اند، ادامه داد: 791 هتل، دو اقامتگاه سنتی، 81 اقامتگاه بومگردی، 447 واحد پذیرایی، 100 سفره خانه سنتی، 28 متل، 634 مهمانپذیر و 288 هتل آپارتمان این گواهی را دریافت کرده اند.

او ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و اقدامات جدی، فرآیندهای کند کننده و نارسا در این عرصه شناسایی و از میان برداشته شود.

در ادامه این جلسه چهار مدیر عامل، چهار مدیر فنی و چهار ارزیاب نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

معرفی سامانه یکپارچه تطبیق فرآیندهای استاندارد، مشخص نرخ و تعرفه تازه، تتازهنظر درباره تمدید و ارتقای گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری، انحصاری بودن شرکتها، ارزیابی و عدم وجود فرصت مناسب و برابر برای شرکتها، مشخص دستمزد ارزیابان، الزام شرکتهای تطبیق برای بکارگیری ارزیابان از درجات پایین، مشخص سقف برای فعالیتهای عوامل تطبیق، عدم دخالت استانها و تشکلها برای تعیید و معرفی ارزیابان و شرکتها، امکان استفاده از خدمات عوامل تطبیق و مشاوره در تجهیز و راه اندازی واحدها با معرفی سرمایه گذاران از جمله موارد مورد بحث این جلسه بود.

منبع: همگردی

به "برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رقابتی شدن حوزه گردشگری نیازمند ارزیابی های مشتری محور و توسعه این رویکرد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید