تصاویر ، درختان عجیب ابوظبی که برای مهار گرما کاشته شده اند ، استفاده از بخش زیرین درختان برای انرژی الکتریسیته

به گزارش وبلاگ مزدا 93، توسعه شهری در ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی، بسیار شگفت انگیز است، ضمن این که افزایش جمعیت این شهر نیز با سرعت بالایی صورت می گیرد. این دو رویداد تغییرات اقلیمی را در شهر تشدید نموده و مدیران را به اعمال روینمودهایی اثربخش به ویژه برای کاهش اثرات جزایر گرمایی سوق داده است.

تصاویر ، درختان عجیب ابوظبی که برای مهار گرما کاشته شده اند ، استفاده از بخش زیرین درختان برای انرژی الکتریسیته

به گزارش وبلاگ مزدا 93، بدیهی است که تغییرات اقلیمی می تواند جنبه های مختلف زندگی شهری را تحت تأثیر قرار دهد و حتی رفتار ساکنان را متحول کند. از آن جا که این بحران سراسر جهان را فرا گرفته است، مدیران در شهرهای مختلف می کوشند استراتژی هایی کارآمد برای مقابله با آن پیاده نمایند و رفاه شهروندی را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

مدیران ابوظبی از پیروز ترین افرادی بوده اند که طی چند سال گذشته با تدابیر خلاق توانسته اند اثرات جزایر گرمایی را بر منطقه ها شهر به حداقل برسانند و سطح رضایتمندی شهروندی را افزایش دهند. کاشت درختان در فضاهای عمومی از مهم ترین اقدامات این افراد بوده است که علاوه بر کاهش انتشار کربن، به تأمین سایه برای به حداقل رساندن دمای محیط یاری زیادی نموده است.

به تازگی، گروهی از معماران بین المللی با الهام از درختان آلوی سراسر شهر به ایجاد سازه های مشابهی پرداخته اند که به جذب ذرات آلاینده هوا یاری می نماید، ضمن این که با ایجاد سایه در محیط به شیوه ای هوشمند دمای هوای اطراف را کاهش می دهد.

ورزش زیر سایه درخت های مصنوعی

این فضای زیبا که مانند آهنربایی برای جذب آلودگی ها عمل می نماید، علاوه بر بعد زیبایی و کاربری ویژه خود، به عنوان محلی برای گردهم آمدن ساکنان مرکز امارات متحده عربی در فضایی خنک مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، نمایشگاه های متعددی در بازه های زمانی مشخصی در آن برگزار می گردد که شهروندان را به حضور در آن سوق می دهد و آن ها را از مزایای کاهش کربن مطلع می نماید.

وجود کافه های مختلف و قابلیت انجام فعالیت های ورزشی در زیر سایه های گسترده درخت های مصنوعی ابوظبی از دیگر ویژگی های مهم آن به شمار می رود که این مکان را به یکی از فضاهای منحصربه فرد سراسر کشور تبدیل نموده است.

جالب است بدانید که سطح زیرین درختان مصنوعی ابوظبی قابلیت اسپری کردن آب به محیط اطراف را دارد که همین امر در خنک سازی فضا نقش مهمی ایفا می نماید. بخش زیرزمینی درختان نیز به عنوان منابعی برای جمع آوری آب و فراوری انرژی الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، درختان عجیب ابوظبی که برای مهار گرما کاشته شده اند ، استفاده از بخش زیرین درختان برای انرژی الکتریسیته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، درختان عجیب ابوظبی که برای مهار گرما کاشته شده اند ، استفاده از بخش زیرین درختان برای انرژی الکتریسیته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید