خبرنگاران ترامپ مسئولیت اخراج دادستان نیویورک را نپذیرفت

به گزارش وبلاگ مزدا 93، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا برخلاف ادعای وزیر دادگستری این کشور، مسئولیت اخراج دادستان نیویورک را نپذیرفت و گفت در این مساله دخالتی نداشته است.

خبرنگاران ترامپ مسئولیت اخراج دادستان نیویورک را نپذیرفت

دونالد ترامپ عصر شنبه پیش از عزیمت به اوکلاهاما برای شرکت در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود این مطلب را در جمع وبلاگ مزدا 93 مطرح نمود و اضافه کرد: اخراج این دادستان به عهده دادستان کل بوده است و من در آن دخالتی نداشتم. او زیر مجموعه ویلیام بار و وزارتخانه او است نه اداره من. ما دادستان کل توانایی داریم و این به او مربوط است.

جفری برمن دادستان ناحیه جنوبی نیویورک است که در حال آنالیز پرونده مالیاتی ترامپ و خانواده او بود که خبر رسید استعفا داده است اما او شامگاه آدینه این ادعا را رد کرد و گفت تا مادامی که او را برکنار ننمایند، به کار خود ادامه می دهد.

ویلیام بار دادستان کل آمریکا و وزیر دادگستری ترامپ عصر شنبه و پیش از این اظهارات ترامپ خاطرنشان کرد اخراج برمن به پیشنهاد وی و به دستور ترامپ صورت گرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره افشاگری های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی وی که اخیر در کتابی به نام اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید، علیه ترامپ و سیاست خارجی وی مطالبی را منتشر نموده است، گفت: ما تصمیم خوبی در پرونده کتاب جان بولتون داشتیم. قاضی و بیانیه او درباره اطلاعات طبقه بندی شده بسیار قوی بود.

ترامپ اضافه کرد: کشور باید هر پولی که او از فروش کتاب به دست آورد را پس بگیرد. امیدوارم فروش زیادی نداشته باشد اما از آنجا که از ایده های من بر اساس جایگاهم استفاده نموده است باید پول را برگرداند.

وی ادامه داد: قاضی بسیار باهوش بود و آنچه که بولتون انجام داد را بی فایده ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا که از ابتدای ورود به کاخ سفید با بحران نشت اطلاعات طبقه بندی شده روبرو بوده است، این بار هم به این مساله اشاره نمود و گفت: همچنین کتاب از پیش، نشتی داشت اما نشتی اطلاعات طبقه بندی شده مشکل بزرگی است.

پیش از این، مک انانی سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه روز شنبه خود به حکم رویس لامبرت قاضی فدرال منطقه کلمبیای آمریکا اشاره نمود و نوشت که قاضی لامبرت در حکم خود خاطرنشان کرد؛ بولتون با احتمال افشای اطلاعات طبقه بندی شده تعهدات خود مبنی بر عدم افشای اطلاعات را نقض نموده و امنیت ملی را به خطر انداخته است.

با این حال، قاضی لامبرت اضافه کرد که 200 هزار نسخه از کتاب بولتون در کتابفروشی ها توزیع شده و کوشش برای جلوگیری از فروش آن اقدامی بی ثمر است.

قرار است فروش کتاب بولتون زیر عنوان اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید سوم تیرماه شروع گردد.

بولتون در کتاب خود دست به افشاگری هایی علیه دولت ترامپ از جلمه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا زده است. بولتون مدعی شده است که پمپئو از همان نشست اول ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نسبت به سیاست او در قبال این کشور تردید داشته و این تردید، مدام شدت گرفته است.

بولتون در خصوصی دیگر در کتاب خود نوشته است که پس از هدف گیری و سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا توسط ایران در خلیج فارس در تابستان سال گذشته، وقتی ترامپ تصمیم به حمله نکردن به ایران گرفته، پمپئو هم نظر با بولتون این تصمیم را بسیار خطرناک دانسته است.

بولتون در خصوص دیگری نیز گفته پس از گفت وگوی ترامپ با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و پذیرش برطرف موقت تحریم ها علیه ایران برای رسیدن به توافقی جدید، پمپئو گفته که با شماری از سناتورهای جنگ طلب تماس می گیرد تا مخالفت جمهوری خواستار با چنین مذاکراتی را تشدید نمایند

ترامپ با قطع این اظهارات خود به ناگاه به برنامه انتخاباتی خود اشاره نمود و گفت: با این حال برنامه اوکلاهما باور کردنی نیست، جمعیتی که باور کردنی نیست و پیش از این ندیده ایم، الان در حال عزیمت به آنجا هستیم و امیدوارم که سخنرانی خوبی داشته باشیم. من می توانم دوستان و مردم زیادی را در آنجا ببینم.

قرار است سخنرانی انتخاباتی ترامپ بعد از پنج ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا، ساعت هشت به وقت محلی در تالسای اوکلاهاما برگزار گردد که مقامات بهداشتی آمریکا از تجمع مردم در این گردهمایی به دلیل احتمال افزایش مبتلایان کرونا، هشدار داده اند.

ساعتی پیش هم اعلام شد، نتیجه آزمایش کرونای 6 نفر از کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ در این گردهمایی، مثبت شده است که ترامپ به پرسشی در این خصوص پاسخ نداد.

علاوه بر آن، تجمعات ضدنژادپرستی هم در اطراف این گردهمایی جریان دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترامپ مسئولیت اخراج دادستان نیویورک را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ مسئولیت اخراج دادستان نیویورک را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید