خبرنگاران فرماندار: بیشتر هیات مذهبی ری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شهرری - خبرنگاران - فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به بازرسی های مستمر از هیات مذهبی شهرستان، گفت: خوشبختانه بیشتر هیات مذهبی ری دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.

خبرنگاران فرماندار: بیشتر هیات مذهبی ری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند

حسین توکلی کجانی شامگاه جمعه در حاشیه دیدار از هیات مذهبی شهرستان ری، گفت: متولیان هیات مذهبی، مساجد و حسینه ها طی هشت شب گذشته از مراسمات سوگواری سالار شهیدان از لحاظ زمان برگزاری و فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را با ستاد کرونای شهرستان داشته اند.

وی با بیان اینکه تولیت و سایر عوامل اجرایی حرم عبدالعظیم نیز همکاری و همراهی لازم را با ستاد کرونای شهرستان ری داشته اند، اضافه کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیات مذهبی و مردم شاهد کاهش آمار ابتلا به ویروس منحوس کرونا در سطح شهرستان باشیم.

توکلی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری به عنوان ناظر اصلی بر عملکرد هیاتهای مذهبی مشخص شده است ولی بازرسان ادارات شبکه بهداشت و فرمانداری نیز در کنار اداره تبلیغات اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیاتهای مذهبی حق الناس است، اعلام کرد: تمام سختگیری ها برای حفظ سلامت عمومی جامعه صورت می گیرد و تا حد امکان نیز به هیاتی که مقررات را رعایت نمی کنند تذکر داده می شود و در صورت عدم ترتیب اثر با متولیان هیات متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

توکلی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که مناسبت های مذهبی طوری برگزار شوند که دستورالعمل های بهداشتی نیز رعایت شود بر همین أساس تمامی عزاداران حسینی باید از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: تجربه برگزاری شب های احیا در شرایط کرونایی کمک شایانی به برگزاری مراسم های عزادرای سیدالشهدا(ع) در شهرستان ری کرده است.

شهرستان ری با وجود حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به کربلای ایران و قبله تهران مشهور است از همین جهت بسکمک از هیات و عاشقان اباعبدالله(ع) برای اقامه عزا در شب های محرم به شهرری می آیند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار: بیشتر هیات مذهبی ری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: بیشتر هیات مذهبی ری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید