خواص و فواید شگفت انگیز گل پامچال

به گزارش وبلاگ مزدا 93، گل پامچال از گل های زیبای بهاری است و علاوه بر جنبه زینتی آن از خواص درمانی گسترده ای نیز برخوردار است. گل، برگ و ریشه این گیاه قسمت های مورد استفاده دارویی گیاه هستند و از برگ و گل این گیاه چای و دمنوش تهیه می گردد. برای آشنایی با خواص درمانی گل پامچال ما همراه شوید.

خواص و فواید شگفت انگیز گل پامچال

مشخصات گل پامچال مغربی

گل پامچال مغربی از گل های بهاری است و از اواخر اسفند تا اردیبهشت گلدهی دارد. این گیاه در چمنزارها به صورت خودرو وجود دارد.

بعلاوه کاشت و پرورش آن در فضای سبز و گلدان بسیار ساده است. پامچال مغربی گیاهی علفی، چند ساله با برگ های کرکدار بیضی شکل است.

بخش های دارویی این گیاه گل، برگ و ریشه گیاه است. برای استفاده دارویی از گیاه، اوایل بهار قبل از رویش گیاه و اوایل پاییز اقدام به جمع آوری ریشه ها می شود. ریشه ها در این زمان بالاترین مقدار مواد موثر را دارند. بعلاوه زمان مناسب برای جمع آوری گل ها هنگامی است که کاملا باز شده باشند.

گل ها را باید بدون کاسبرگ ها برداشت نمود و در دمای 70 تا 80 درجه سانتیگراد خشک می شوند. 1

خواص گل پامچال مغربی

ضدالتهابی
گل پامچال مغربی حاوی تاثیرات داروی بی هوشی بوده است که برای درمان مواردی از زخم ها، درد استخوان و ناراحتی های شکمی مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه مقدار تورم را کاهش می دهد و اگر پارگی ماهیچه وجود داشته باشد ، به شما یاری می کند تا با چند قطره روغن ماساژ دهید تا ناراحتی را رفع کنید.

آنتی اکسیدان
گل پامچال مغربی علاوه بر تسکین درد و التهاب، حفاظت و رطوبت پوست را تامین می کند. هم چنین پوست خشک را ترمیم می کند.

روغن گل پامچال مغربی برای حفظ رنگ و نرمی پوست مناسب است و آنتی اکسیدان های موجود در روغن گل پامچال مغربی، چین و چروک را کاهش داده و اثرات پیری در مناطقی مانند دست ها، صورت را تاخیرمی اندازد.

باروری
زنانی که دنبال باردار شدن هستند، استفاده از گل پامچال مغربی به شکل کپسول می تواند احتمال باروری را به سرعت و به طور موثر افزایش دهد.

روغن گل پامچال مغربی، فراوری مخاط گردنی را تحریک می کند، مایعی که به وسیله رحم تنظیم شده به وسیله استروژن ترشح می شود، اجازه دسترسی بیشتر به اسپرم را می دهد.

دیابت
در خصوص دیابت، گل پامچال مغربی به عنوان یک مکمل شگفت انگیز برای کاهش ناراحتی عمل می کند چون به حفظ سطوح انسولین در خون یاری می کند از طرف دیگر، این بیماری، اثرات از دست دادن احساس، سوزش و یا بی حسی را که بعضی افراد مبتلا به دیابت، تجربه می نمایند، تسکین می دهد.
دردهای قبل از قاعدگی
نسخه بابونه و جعفری برای نبود قاعدگی یا کمبود قاعدگی ، علت اینکه گل پامچال مغربی به عنوان گیاه زن شناخته می شود این است که این گیاه علایم قبل از قاعدگی را کاهش میدهد. خوردن یک کپسول روزانه بسیاری از مسائل ناشی از قاعدگی آن ها را کاهش می دهد.

با این حال، مهم است هر فرد با پزشک مشورت کند تا مطمئن شود روغن پامچال شب برای استفاده فردی مناسب است.

خواص گل پامچال مغربی برای درمان التهاب روده، بیماری، کولیک، سینه های حساس، تنظیم هورمون، حفظ مایعات بدن را نمیتوان نادیده گرفت.

یائسگی
یائسگی حالتی است که در آن سطح طبیعی هورمون های باروری آغاز به سقوط می کند.

همه زن ها وقتی به سن چهل یا پنجاه می رسند از آن عبور می نمایند بعضی از علائم ناشی از یائسگی عبارتند از:

تغییرات حالت، گرما، دوره های قاعدگی نامنظم، عفونت های واژینالی، ضعف در استخوانها

پامچال شب چگونه یاری خواهد نمود؟
به تسکین یا کاهش علائم یائسگی یاری می کند چون هورمون طبیعی بدن را تامین می کند.
پوکی استخوان
وضعیتی است که در آن استخوان ها آسیب دیده و در نتیجه ضعیف، شنماینده و مستعد شکستگی می شوند.

این اتفاق زمانی می افتد که بافت استخوان قادر به جذب یا جایگزین به وسیله بدن نیست. این بیماری مزمن است؛ در نتیجه، چند سال یا تمام زندگی فرد ادامه دارد و هیچ درمانی ندارد. در این موارد، پزشک دارو، رژیم غذایی و ورزش تجویز می کند که به حفظ قدرت و استقامت استخوان ها یاری می کند.

گل پامچال مغربی، تراکم استخوان را افزایش می دهد در حالی که از دست دادن بافت استخوانی جلوگیری می کند، بنابراین به عنوان یک درمان جایگزین برای کاهش اثرات پوکی استخوان عمل می کند.

ناخن های سالم
مهم است سلامت کل بدن را حفظ کنیم، این شامل ناخن ها می شود. ناخن های آسیب دیده نه تنها بد به نظر می رسند، بلکه بازتابی از سلامتی نیز هستند.

مهم است وقتی ناخن های ترد و شنماینده هستند عمل کنید. مصرف این گیاه ، سلامتی ناخن ها را بر می گرداند ظاهری سالم، تمیز می بخشد.

مسائل صورت و زیبایی پوست
به علت اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که گل پامچال مغربی دارد، درمان مفیدی برای جلوگیری از آکنه، جوش های سر سیاه، اگزما است، علت این امر آن است که گل پامچال مغربی به رقیق کردن انباشت های چربی در منافذ پوست یاری می کند.

هم چنین برای مبارزه با اگزما پوستی، آلرژی هایی که به پوست ظاهری خشک و خشن می دهد، مفید است.

گل پامچال مغربی، به شکل روغن یا کپسول ها، راه چاره جایگزین خوبی برای این مشکل پوستی است. 2

مضرات گل پامچال

از مصرف خودسرانه و بیش از میزان پامچال بپرهیزید.

قبل از مصرف با متخصص طب سنتی یا پزشک مشورت کنید.

از مصرف همزمان پامچال با داروهای شیمیایی خصوصا داروهای مربوط به بیماری های عصبی بپرهیزید.

طریقه مصرف پامچال طبی

پامچال در طب به عنوان کرم کش و ضد تشنج استفاده می شود و در بیماریهای عصبی هیستری و تشنجات اطفال مصرف می شود.

گلهای پامچال داروی موثری برای برونشیت زکام های مغزی و سرفه های مزمن است و اگر کسی به گریپ مبتلا شود می تواند از دم نموده گل پامچال استفاده کند زیرا با اثر بخشی سریع ان خیلی زود از این ناراحتی خلاص می شود بعلاوه این دم نموده برای کسانی که مبتلا به سر دردهای شدید و میگرن و دل بهم خورده هستند مفیت است.

گل پامچال مقوی و تب بر است .ریشه پامچال را به مقدار 20 تا 30 گرم در یک لیتر آب بجوشانید و برای درمان سیاه سرفه سینه پهلو برونشیت و امراض مربوط به مجاری ادراری مصثرف کنید برای درمان و معالجه ورم کوفتگی که در اثر ضربه وارد می شود و ایجاد خون مردگی در آن ناحیه می کند ریشه پامچال را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد پارچه ای را در آن خیس کنید و روی ورم بگذارید و محل ضرب دیدگی را کمپرس کنید.

این گیاه داروئی، خاصیت درمانی به توضیح زیر دارد: اختلالات تنفسی جوشانده ریشه پامچال، درمان نماینده اختلالات تنفسی است.

جوشانده مذکور، تنگی نفس، سیاه سرفه، برونشیت، ذات الریه و سرفه های خشک را درمان می کند.

دم نموده گل پامچال نیز، برونشیت، سرفه های مزمن، سرما خوردگی، گریپ و زکام را التیام می بخشد.

اختلالات عصبی جوشانده گل پامچال، انواع بیماری های تشنجی، هیستری، سردرد های عصبی، میگرن و لرزش اندامها و سایر اختلالات عصبی را درمان می کند.

این گیاه، یک داروی ضد تشنج می باشد. اختلالات کلیوی جوشانده ریشه یا گل پامچال، اختلالات کلیه، مثانه و مجاری ادرار را رفع می سازد.

اختلالات خونی کمپرس با جوشانده ریشه پامچال، سبب درمان خون مردگی، دردهای موضعی، کوفتگی و ورم ناشی از ضربه ها می شود.

خلاصه آنکه پامچال، یک گیاه داروئی موثر در درمان بیماریهای عصبی، تنفسی، کلیوی و خونی است.

پامچال علاوه بر خواص مذکور، داروئی تب بر، ضد انگل می باشد و حالت تهوع را درمان می کند. 3

پی نوشت:

1.www.vista.ir

2.www.namnak.com

3.www.drsaina.com

منبع: راسخون

به "خواص و فواید شگفت انگیز گل پامچال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و فواید شگفت انگیز گل پامچال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید