رسومات جالب عروسی، برگرفته از فرهنگی اصیل

به گزارش وبلاگ مزدا 93، با دیدنی ترین رسومات عروسی آشنا شوید

عشق پیامی دنیای است ولی محبت در هر یک از نقاط دنیا به شکل های مختلفی ابراز می گردد. ما به سراغ نویسندگان خود و راهنماهای گردشگری مختلف رفتیم تا تعدادی از عجیب ترین سنت های ابراز محبت، نامزدی و ازدواج را برای شما گردآوری کنیم که از شیرینی گرفته تا رفتارهای فیزیکی را شامل می شوند. اگر تابه حال با استفاده از قاشق به همسر یا نامزدتان ابراز محبت نکرده اید یا هم وزن او مایعات نخورده اید و … بهتر است که به خواندن این متن ادامه بدهید.

رسومات جالب عروسی، برگرفته از فرهنگی اصیل

حنا گذاشتن

یکی از رسوم در جوامع آفریقایی و عرب این است که بانوان سواحیلی باید پیش از ازدواج بر روی بدن خود طرح هایی پیچیده از حنا را قرار بدهند. این حنا گذاری به نوعی زیبایی، زنانگی و ارزش زن (برای همه به غیر از مادر عروس) را بالا می برد و به همین علت نیز برای ایجاد زیباترین و پیچیده ترین طرح ها کوشش خواهد شد. به یاد داشته باشید که این خالکوبی های موقتی به نوعی کیفیت احساسی در قبایل سواحیلی را بالا می برد. جالب است بدانید که معمولا در بخشی از بدن زن، طرحی از صورت داماد را با حنا رسم می کنند که داماد باید آن را بیابد.

اشک های شوق در چین

بدون شک این که در روز ازدواج چشمان عروس مقداری از اشک خیس گردد امری طبیعی است ولی اشک ریختن در فاصله چند ماه قبل از عروسی می تواند زیاده روی باشد. با این وجود مردمان قبیله توجیا (Tujia) در کشور چین رسمی دارند که در آن دختری که قرار است عروس گردد باید ساعت ها، روزها و حتی یک ماه پیش از ازدواج خود اشک بریزد. این امر حتی در بعضی از موارد به ملحق شدن مادر به او ادامه می یابد و تا زمانی که تمامی بانوان خانواده به این اشک ریختن ملحق نشوند ادامه خواهد یافت. این مراسم علی رغم مفهوم کلی موجود درباره اشک ریختن، یک جشن جالب به حساب می آید و حتی گفته می گردد که بانوان با صداهای مختلفی گریه می کنند تا نوعی از موسیقی را ایجاد کنند.

روز زن به سبک روسی

در کشور روسیه در روز هشتم ماه مارس، روز زن جشن گرفته می گردد. این مراسم مشابه با روز دوستی و عشق در سایر کشورها است و در آن بانوان هدایایی مانند گل، شکلات و غیره را دریافت می کنند. علاوه بر آن نیز در این روز بانوان می توانند در خانه به راحتی نشسته و شاهد این باشند که تمامی کارهای روزانه به وسیله شوهر آن ها انجام می گردد.

ساخت عروسک عروس

این رسم ساده و زیبای مردم پورتوریکو شامل ساخت یک عروسک از عروس است که به آن حلقه هایی متعدد آویزان شده است و در راس میز اصلی در محل ورود به مراسم عروسی قرار داده شده است. در خاتمه جشن نیز این حلقه ها به عنوان یادگاری این عشق و تشکر از حضور مهمان ها به آن ها هدیه می گردد.

روز سفید در ژاپن

در کشور ژاپن و در روز ولنتاین این بانوان هستند که باید برای آقایان شکلات و هدیه بخرند ولی نیازی به نگرانی نیست چون دقیقا یک ماه بعد، روز سفید فرا می رسد. در این روز آقایان باید برای همسران خود هدیه خریده و هزینه زیادی را برای این روز متحمل شوند زیرا باید دو برابر چیزی که همسرشان برای آن ها گرفته بوده است را به او هدیه بدهند.

عروسی بزرگ و ویژه یونانی

مردم یونان برای روحیه ویژه و پرشور و حرارت بودن خود مشهور هستند و به همین علت نیز عروسی های این کشور نیز در فهرست ما جای گرفته اند. یکی از رسم های ویژه در عروسی های یونانی را می توان نخستین پایکوبی عروس و داماد دانست. در این مراسم عروس و داماد بر روی سکویی می فرایند که دکوراسیون زیبا و پیچیده (و البته گرانی) دارد و مهمان ها بر روی سر آن ها پول می ریزند. جالب است بدانید که این کار به نوعی ادای احترام به میهمان ها به حساب می آید.

منبع: الی گشت

به "رسومات جالب عروسی، برگرفته از فرهنگی اصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسومات جالب عروسی، برگرفته از فرهنگی اصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید