زیبایی های تهران را ارزان ببینید ، پیشنهاد سفر کم هزینه به زیباترین ییلاقات تهران

به گزارش وبلاگ مزدا 93، چیزی به تمام شدن روزهای بلند و کش دار تابستان نمانده است. امسال خیلی ها به دلیل سبک سنگین کردن هزینه های سفر و جور نبودن دخل و خرج از خیر مسافرت در گرم ترین فصل سال گذشتند، اما تفریح و گردشگری همیشه مترادف سفر رفتن نیست. خیلی وقت ها با صرف هزینه های کمتر می توان یک تور طبیعت گردی نیمروزه را جایگزین از شهر بیرون زدن کرد.

زیبایی های تهران را ارزان ببینید ، پیشنهاد سفر کم هزینه به زیباترین ییلاقات تهران

به گزارش وبلاگ مزدا 93، همین تهران خودمان فقط به دود و دم و سرب های رقصان در هوایش معروف نیست و هنوز هم منطقه ها طبیعی زیبایی دارد که می تواند شما را سر ذوق بیاورد. رود دره های شمیران از منطقه ها گردشگری شمال مرکز هستند که به دلیل هوای خوش و خنک شان همیشه میزبان خوبی برای کسانی هستند که می خواهند خستگی کار روزانه و رخوت روزهای هفته را از تن و جان شان به در کنند.

بهترین پیشنهاد برای گردشگری کوتاه مدت در شمیران این است که یک کوله سبک از وسایل مورد نیاز روزانه تان را جمع کنید و راهی روددره های شمالی تهران شوید. طبیعت، انرژی و آرامش فوق العاده ای دارد که در هیچ یک از تفرجگاه های شهری نمی توانید آن را پیدا کنید. کافی است خودتان را به این رود دره ها برسانید و جسم و فکر تان را به جریان طبیعت بسپارید، آن وقت همه آلودگی های محیط شهری را فقط طی چند ساعت پیاده روی و تنفس عمیق جبران می کنید. تفریح در رود دره ها حسابی حال تان را سر جایش می آورد و اوقات فرح بخشی در کنار دوستان و خانواده برای تان می سازد.

رود دره گلابدره

گلابدره، نام رودی کوچک است که در همسایگی رود بزرگ تر دربند(تجریش) واقع شده است. درختان سیب گلاب اطراف این رودخانه باعث شده که این تفرجگاه طبیعی به گلابدره معروف شود. در ضمنً گلابدره نام یکی از ییلاق های خوش آب و هوای شمال تهران است که می تواند محلی برای یک گردشگری کوتاه مدت باشد. این دره از دیرباز تا کنون محل ییلاق تهرانی ها بوده است. این دره از سمت غرب به محله امامزاده قاسم می رسد و یکی از محلات قدیمی شمال شرق شمیران به شمار میرود. راستا کوهستانی این دره که از کنار رودخانه های فصلی می گذرد در تابستان پذیرای گردشگران زیادی می شود. بوستان گلابدره دارای امکانات رفاهی از جمله بوفه؛ جاده تندرستی، پیست دوچرخه سواری، آلاچیق، برکه و آبنما است. برای دسترسی به این امکانات گردشگری باید ابتدا به میدان تجریش بروید و از خیابان دربند وارد راستا گلابدره شوید.

رود دره دربند

معروف ترین رود دره تهران که پاتوق روزهای تعطیل بسیاری از تهرانی ها محسوب می شود رود دره دربند است. اگر می خواهید به طبیعت زیبای این رود دره برسید باید رستوران ها، قهوه خانه ها و غذاخوری های ابتدای راه را پشت سر بگذارید و به دل طبیعت بروید. بد نیست بدانید که رودخانه دربند روزگاری پر آب ترین رودخانه تهران بوده است. از میدان تجریش، خیابان دربند و سپس با گذر از میدان سربند می توانید به این منطقه خوش آب و هوای ییلاقی برسید.

رود دره ولنجک

با اینکه رودخانه ولنجک، رودخانه کوچک و کم آبی به شمار میرود، ولی ساماندهی اطراف این روددره باعث شده که تبدیل به تفرجگاهی برای شهروندان شود. البته معروف بودن این روددره به دلیل این ساماندهی نیست، بلکه ولنجک از قدیم یکی از راستاهای معروف برای صعود به ارتفاعات توچال بوده و وجود امکاناتی مثل تله کابین باعث معروفیت این منطقه تفریحی میان تهرانی ها شده است. شما به راحتی از راستا بزرگراه چمران می توانید وارد راستا رود دره ولنجک شوید.

رود دره درکه

یکی دیگر از مشهورترین روددره های تهران، درکه است که طرفداران پروپاقرصی برای راهپیمایی در راستا کوهستانی اش دارد. راستا رودخانه درکه در بخشی به نام هفت حوض، به شکل پلکانی در می آید که از جاذبه های گردشگری این روددره شده است. رستوران ها و قهوه خانه هایی هم در نقاط مختلف این روددره پذیرای گردشگران هستند. برای دسترسی به این منطقه ییلاقی و آب و هوای فرحبخش آن باید از راستا ولنجک وارد راستا راهپیمایی این رود دره زیبا شوید.

منبع: همشهری آنلاین

به "زیبایی های تهران را ارزان ببینید ، پیشنهاد سفر کم هزینه به زیباترین ییلاقات تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی های تهران را ارزان ببینید ، پیشنهاد سفر کم هزینه به زیباترین ییلاقات تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید