سازمان ملل خواستار آینده ای سبز برای جهان پسا کرونا شد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی محیط زیست (5 ژوئن، 16 خرداد) خواستار ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی و حفظ محیط زیست برای آینده ای سبز در جهان پساکرونا شد.

سازمان ملل خواستار آینده ای سبز برای جهان پسا کرونا شد

سازمان ملل متحد، به مناسبت روز جهانی محیط زیست، جامعه بین المللی را به اتخاذ تصمیماتی مبنی بر الزامات زیست محیطی در جهان پساکرونا و تغییر الگوی زندگی باهدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار فراخواند.

تارنمای خبری سازمان ملل متحد به نقل از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: امروزه بشریت با تهدید جدی روبروست و آن ویروس همه گیر کروناست. برای حفظ و بقای نسل بشر، نخست باید از محیط زیست حفاظت کنیم. باید در روش های خرید و مصرف خود تجدید نظر کنیم. در تجارت و کشاورزی، عادات و الگوهای پایدار برگزینیم. همچنین از حیات وحش محافظت کنیم.

به گزارش این تارنمای خبری، اینگر اندرسون رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (یونپ UNEP) به مناسبت روز جهانی محیط زیست خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده است که به هشدارهای کره زمین گوش فرادهیم. انسان خود مسئول عمده خسارات وارده شده به ابنای بشر نظیر تغییرات آب و هوایی، ناامنی غذایی و ظهور بیماری های جدید مانند همه گیری کووید 19 است. بحران شیوع کرونا به ما یادآوری می کند که باید عادات خود را تغییر دهیم و در جهانی پساکرونا، جهانی بهتری بسازیم.

تارنمای خبری سازمان ملل متحد به نقل از آدری آزولای رئیس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) گزارش داد: بحران شیوع کرونا هشداری برای همه جهانیان است. زمان آن رسیده است که درباره رابطه خود با موجودات زنده، اکوسیستم های طبیعی و تنوع بیولوژیکی کاملاً تجدید نظر کنیم.

مدیر کل یونسکو هشدار داد: ایجاد یک پیمان جدید با زندگی و جهان، مستلزم اجماع گسترده فنی و اخلاقی جامعه بین المللی است.

به گزارش تارنمای خبری سازمان ملل متحد، تیجانی محمدبنده رئیس مجمع عمومی این سازمان خاطرنشان کرد امروز باید بدانیم که خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست، تهدید بزرگی برای پیشرفت در طی دو دهه گذشته است.

محمدبنده از همه کشورها خواست تا در راستای حمایت از مسیرهای تحول زیست محیطی برای دستیابی به همه اهداف توسعه پایدار تصمیماتی سازنده اتخاذ کنند.

وی افزود : سرمایه گذاری های آبی (سازگار با هوا) و سبز (سازگار با طبیعت) طی یک دهه آینده می تواند صد میلیون شغل جدید ایجاد کنند؛ اقدامات زیست محیطی دیگر نمی توانند مغایر با اهداف توسعه پایدار باشند.

به گفته دیوید بوید گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر و محیط زیست؛ برای حفاظت از محیط زیست و حقوق بشر، اقدامات تحول گرا ضرورت فوری دارد که پاسخ به بحران کنونی ویروس کرونا فرصتی مغتنم برای تحقق آن ها قلمداد می شود.

وی شرح داد : سرمایه گذاری هزاران میلیارد دلار برای بهبود شرایط اقتصادی پس از همه گیری کرونا، تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 را تقویت می کند که تحقق آن ها یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ بشر محسوب می شود.

موضوع روز جهانی محیط زیست امسال، تنوع زیستی است. به همین مناسبت، سازمان ملل متحد خواستار اقدام برای مقابله با از بین رفتن سریع گونه ها و تخریب جهان طبیعی است. یک میلیون گونه گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض قرار دارند که بیشتر ناشی از فعالیت های انسانی است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان ملل خواستار آینده ای سبز برای جهان پسا کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار آینده ای سبز برای جهان پسا کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید