سخنگوی دولت: دولت قصد تغییری در وزارت صمت ندارد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سخنگوی دولت گفت: سفر استانی بعدی رییس جمهور به مقصد استان خوزستان در انتهای هفته آینده برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت: دولت قصد تغییری در وزارت صمت ندارد

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با وبلاگ مزدا 93 یادآور شد: محور اصلی ملاقات های رییس جمهوری در ماه مبارک رمضان در حوزه های مالی و کار آفرینی و نخبگانی بوده است.

وی اضافه نمود: در حوزه تسهیلات در سال گذشته که حوزه دانش بنیان بود در سال 1401 جمعا به 2 هزار و 113 شرکت دانش بنیان، هزار و 774 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که 165 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

وی اعلام نمود: سفر استانی بعدی رییس جمهوری به مقصد استان خوزستان در انتهای هفته آینده برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت اطلاع داد: اسامی ابر بدهکاران بانکی و نیز اندازه تسهیلات دریافتی در اختیار مردم قرار می گیرد و این اقدام در راستای ایجاد شفافیت است که استمرار خواهد داشت.

دولت قصد هیچ گونه تغییری در حوزه وزارت صمت ندارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تغییر وزیر صمت، توضیح داد: بیشترین بخش بحث انگیز در زمینه عملکرد وزارت صمت، حوزه خودرو است که بخش کوچکی از کل حوزه این وزارتخانه محسوب می گردد. در حالی که نرخ رشد صنعت، تجارت و معدن در دوره آقای فاطمی امین رشد قابل توجهی دارد و آمار های عملکردی در حوزه های مختلف وزارت صمت، قابل قبول است.

وی با تاکید بر این که دولت هیچگونه قصد تغییری برای وزیر صمت ندارد، یادآور شد: رشد فراوری ناخالص داخلی در 9 ماه اول 1401 حدود 5.1 درصد است و میانگین فصلی نرخ رشد صنعت در دوره آقای فاطمی امین 4.2 درصد بوده که سه برابر دولت قبل است. در زمینه کاهش تورم فراوریکننده هم این رقم در این دوره چشمگیر و حدود 30 درصد است.

کم کاری نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن

سخنگوی دولت با بیان این که 711 هزار میلیارد ریال منابع و تسهیلات سال گذشته برای ساخت مسکن پرداخت شده است گفت: پرداختی های سال گذشته با 20 درصدی که هدفگذاری قانون بوده فاصله معنی داری دارد و نشان دهنده کم کاری نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن است.

منبع: فرارو

به "سخنگوی دولت: دولت قصد تغییری در وزارت صمت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت: دولت قصد تغییری در وزارت صمت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید