شرکت اوپو، نسل نو دوربین های سلفی زیر صفحه نمایش را رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، از روز اولی که گوشی های موبایل با صفحه نمایش لبه تا لبه وارد بازار شد، چیزی که کاربران را می آزرد این بود که تمامیت صفحه نمایش با شکاف و یا سوراخی که به ناچار برای گذاشتن دوربین سلفی یا حسگرهای تشخیص چهره باید کنار گذاشته می شد، دچار خدشه می شد.

شرکت اوپو، نسل نو دوربین های سلفی زیر صفحه نمایش را رونمایی کرد

اپل و سامسونگ و شرکت های دیگر مدت هاست که با این مشکل دست به گریبان هستند و راه ساده و بی دردسری برای خلاص شدن از شر آنها (البته فعلا) معرفی نکرده اند.

اما شرکت اوپو زودتر دست جنابنده و مدت هاشت در این زمینه فعال است و ترتیبی داده که دوربین سلفی بتواند زیر صفحه نمایش قرار بگیرد. برای این کار آن بخش از صفحه نمایش که دوربین در زیر آن قرار داده شده، باید توانایی عبور نور را می داشت و اوپو برای این کار ضمن حفظ تراکم پیکسل 400 پیکسل در اینچ مجبور شده در این بخش از پیکسل های کوچکتری استفاده کند.

خود کاربران نمی توانند با چشم هیچ تفاوتی بین بقیه صفحه نمایش و بخشی که که زیرش دوربین تعبیه شده، پیدا کنند. شرکت اوپو برای معرفی نمونه اولیه این فناوری تصویری از صفحه نمایش ساخته شده با فناوری تازه را که در آن اپلیکیشن کتابخوان الکترونیکی در حال اجراست به ما نشان می دهد تا همین مطلب را ثابت کند.

کیفیت دوربین سلفی هم خوب است و برای نمونه این عکسی است که با این دوربین سلفی گرفته شده:

البته باید دقت کرد که این عکس در نور خوب گرفته شده و اگر زیاد دقت کنیم یک سری اعوجاج یا آرتیفکت هایی در بخش هایی از عکس می توان پیدا کرد که البته برای دسته بزرگی از کاربران چیز مهمی نیست.

باید تصریح کنیم که نخستین شرکتی که دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را در یک گوشی عرضه کرد، شرکت ZTE بود. این شرکت در گوشی اکسون 20 این کار را کرده بود. از آنجا که این دوربین به صورت محدود هم که شده، وارد بازار شده، افتخار این ابتکار به ZTE می رسد. به علاوه ZTE ادعا می کند که در گوشی اکسون 30 حتی این فناوری را ارتقا داده است.

اما اگر فقط عرضه نمونه اولیه را مد نظر قرار بدهیم، همین شرکت اوپو بوده که در سال 2019 در نمایشگاه شانگهای برای نخستین بار دمویی از فناوری را نمایش داد.

اما چیز مهم تر برای ما کاربران این است که ببینیم چه زمانی فناوری دوربین سلفی باکیفیت زیر صفحه نمایش وارد مدل های گوشی محبوب و پرفروش خواهد شد.

منبع: یک پزشک

به "شرکت اوپو، نسل نو دوربین های سلفی زیر صفحه نمایش را رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اوپو، نسل نو دوربین های سلفی زیر صفحه نمایش را رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید