شیائومی 12 اولترا با بدنه های چرمی و سرامیکی معرفی خواهد شد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، این روزها خبرهای زیادی در خصوص قدرتمندترین پرچم دار شیائومی یعنی شیائومی 12 اولترا در فضای مجازی منتشر می گردد. ظاهراً به زودی قرار است این گوشی در اختیار کاربران قرار بگیرد. پیش تر دو شرکت شیائومی و لایکا همکاری با یکدیگر را رسما تایید کردند و طبق شایعات منتشر شده، اولین پرچم دار مبتنی بر دوربین لایکا در آینده نزدیک روانه بازار می گردد. این دو شرکت نام این گوشی هوشمند پرچم دار را فاش نکرده اند، اما گفته می گردد که گوشی مورد نظر همان شیائومی 12 اولترا خواهد بود. اکنون بعضی از افشاگران حوزه فناوری اعلام کردند که این گوشی قرار است با بدنه های متفاوتی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

شیائومی 12 اولترا با بدنه های چرمی و سرامیکی معرفی خواهد شد

بر اساس تازهترین پست افشاگر معروف حوزه تکنولوژی یعنی Digital Chat Station که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده، شیائومی 12 اولترا احتمالاً در دو جنس بدنه مختلف رونمایی می گردد: اولی در رنگ مشکی با بدنه چرمی که جذابیت های خاص خود را دارد و دیگری در رنگ سفید و با بدنه سرامیکی. حال که صحبت از بدنه سرامیکی شد باید بگوییم که این جنس بدنه برای گوشی های شیائومی خیلی هم تازه نیست، زیرا این شرکت گوشی شیائومی می 11 اولترا را نیز سال گذشته با بدنه سرامیکی در اختیار کاربران قرار داده بود.

مهم ترین بخش شیائومی 12 اولترا که بالغ بر 90 درصد خبرهای منتشر شده در خصوص این گوشی را تشکیل می دهد، محصول همکاری بین شیائومی با لایکا یعنی سیستم دوربین آن است و تحلیلگران معتقدند که این همکاری می تواند دوربین این گوشی هوشمند پرچم دار را وارد عصر تازهی کند. ماژول منحصربه فرد دوربین این گوشی حداقل میزبان سه لنز خواهد بود. از سنسور 200 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی آن یاد می گردد. به طور معین در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه دوربین تله فوتو و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

پیش تر و در گزارش های قبلی از سنسور Exmor IMX800 به عنوان دوربین اصلی این گوشی یاد شده بود که از بین معینات فاش شده از این سنسور دوربین می توانیم به رزولوشن 50 مگاپیکسلی و مقدار 1/1.1 اینچی اشاره کنیم. این بزرگ ترین سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند به شمار میرود. علاوه بر دوربین اصلی، احتمالاً دو سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو و اولترا واید نیز تعبیه شده که کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند. Digital Chat Station در ادامه شرح داد شیائومی 12 اولترا سیستم دوربینی با قابلیت زوم 120 برابری، مقدار سنسور 12 تا 120 میلی متر و گگرددگی دریچه دیافراگمی از f/1.95 تا f/4.1 خواهد داشت.

بعلاوه برای بهبود کیفیت تجربه عکاسی و فیلم برداری کاربران، گفته می گردد که شیائومی میخواهد در این گوشی از فناوری پیشرفته ای موسوم به لنز مایع بهره ببرد. باید خاطر نشان کنیم که نخستین بار این لنز در گوشی شیائومی میکس فولد مورد استفاده نهاده شد که به گوشی اجازه می داد قابلیت زوم و عکاسی ماکرو را با همدیگر درون یک لنز داشته باشد. علاوه بر این، شیائومی روی دوربین ToF سه بعدی این گوشی هوشمند تأکید نموده که از یک لیرز کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می نماید و نور حاصل شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هر جسمی که در برابر سنسور دوربین واقع شده است را دوباره به دوربین بازمی گرداند.

از سیستم دوربین این گوشی که بگذریم به پنل جلویی می رسیم؛ جایی که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، شیائومی 12 اولترا از نمایشگر 6/73 اینچی AMOLED خمیده با رفرش ریت 120 هرتزی و رزولوشن 2K بهره می برد. این گوشی بعلاوه از سنسور E5 شرکت سامسونگ و نرخ نوسازی LTPO 2.0 پویا پشتیبانی خواهد نمود. گفته می گردد که پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. این پردازنده تازه که اخیراً معرفی شده، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در اختیار کاربران قرار می گیرد. از جمله قابلیت های دیگر این گوشی می توان به باتری 4900 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود که به احتمال بسیار فراوان از شارژر بسیار سریع 120 واتی هم پشتیبانی خواهد نمود.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 12 اولترا با بدنه های چرمی و سرامیکی معرفی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 اولترا با بدنه های چرمی و سرامیکی معرفی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید