ماجرای دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانیِ یک دانشگاه ، مالک این دانشگاه، دختر رئیس سابق مجلس است؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سخنگوی وزارت علوم در واکنش به انتشار بعضی اخبار در مورد دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانیِ یک دانشگاه های بین المللی کشور و انتساب این دانشگاه به فرزند رئیس سابق مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانیِ یک دانشگاه ، مالک این دانشگاه، دختر رئیس سابق مجلس است؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، در چند روز گذشته در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر اینکه در یکی از دانشگاه های بین المللی کشور شهریه دلاری از دانشجویان ایرانی اخذ می گردد، منتشر شد. بعلاوه بعضی مدعی بودند که این دانشگاه منتسب به بچه ها یکی از سران سابق قوا است؛ ادعایی که سخنگوی وزارت علوم آن را از اساس کذب می داند.

دکتر علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به انتشار بعضی اخبار در مورد دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانی با تکذیب این ادعا گفت: در هیچ کدام از دانشگاه های کشور از دانشجویان ایرانی شهریه دلاری دریافت نمی گردد. در بعضی دانشگاه ها ممکن است سازوکاری برای دریافت شهریه از دانشجوی خارجی طراحی شده باشد.

نماینده وزیر علوم در هیات امنای دانشگاه اهل بیت اظهار کرد: این دانشگاه شهریه را از دانشجویان ایرانی به ریال و از دانشجویان خارجی طبق مصوبه هیات امنای خود به دلار می گیرد و دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانی در این خصوص کاملا کذب است.

وی بعلاوه تاکید نمود: بدیهی است که هر کدام از دانشگاه ها در مورد دریافت شهریه از دانشجویان خود، اگر تخلفی مرتکب شوند، طبق مقررات و آئین نامه های موجود با آنها برخورد می گردد.

شمسی پور بعلاوه با رد انتساب دانشگاه اهل بیت به فرزند رئیس سابق مجلس گفت: هیات موسس این دانشگاه، مجمع جهانی اهل بیت است که اعضاء هیات امنا آن نیز کاملا تعیین هستند. دکتر علی لاریجانی هم فقط یکی از اعضای هیات امنای این دانشگاه است و دختر ایشان هم تنها به عنوان مدرس فقط در این دانشگاه تدریس می نمایند. مالکیت دانشگاه مورد نظر هم کاملا معلوم است و ایشان غیر از تدریس، ارتباط دیگری با آن دانشگاه ندارد.

  • رانتِ فرزندِ هیأت علمی بودن | دانشجو در دانشگاهی دورافتاده قبول می گردد و با رانت، به دانشگاه های طراز اول تهران منتقل می گردد

منبع: همشهری آنلاین

به "ماجرای دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانیِ یک دانشگاه ، مالک این دانشگاه، دختر رئیس سابق مجلس است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای دریافت شهریه دلاری از دانشجویان ایرانیِ یک دانشگاه ، مالک این دانشگاه، دختر رئیس سابق مجلس است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید