نکونام در حد استقلال که هیچ در حد لیگ برتر هم نیست ، مربیانی که خیانت کرده اند را یک شبه سلطان نکنید!

به گزارش وبلاگ مزدا 93، بازیکن سابق آبی ها گفت: آیا هواداری که می خواهد آقای فلانی سرمربی تیم استقلال شود، زمانی که تیم نتیجه نگرفت، پای این مربی خوهد ایستاد؟

نکونام در حد استقلال که هیچ در حد لیگ برتر هم نیست ، مربیانی که خیانت کرده اند را یک شبه سلطان نکنید!

به گزارش وبلاگ مزدا 93 سعید لطفی، با اشاره به اینکه نکونام گزینه مناسبی برای سرمربیگری تیم فوتبال استقلال نیست، گفت: جواد نکونام برای سرمربیگری استقلال خیلی کوچک است و در حد و اندازه های این تیم بزرگ نیست. امیدوارم اعضای کمیته فنی هر چه زودتر یک تصمیم مناسب بگیرند و مربی اصلح را برای سرمربیگری استقلال معرفی کنند تا فردا جوابگوی هواداران باشند.

وی ادامه داد: استقلال گزینه های بهتری نسبت به نکونام دارد، چون او در حد سرمربیگری یک تیم لیگ فزونی هم نیست. وی با کدام روزمه مربی تیم لیگ فزونی شد؟ این آقا را در یک تیم سرمربی کردند و در ادامه نیز آن قدر آزمون و خطا می کنند تا سرانجام مدعی سرمربی گری در تیم بزرگ استقلال می شود.

*فوتبال ایران به دلیل رانت و فساد هر روز پسرفت کند

لطفی با اشاره به اینکه فرایند مربیگری در فوتبال ایران درست و سالم نیست، مطرح نمود: در فوتبال ایران یک سری افراد بلافاصله بعد از اتمام فوتبال بازی کردن شان، مربیگری در سطح اول فوتبال ایران را شروع می کنند. در حالیکه در اروپا زیدان هم قبل از اینکه سرمربی رئال مادرید شود، چندین سال در تیم های پایه رئال کار کرد، پله پله بالا آمد، تجربه کسب کرد، در برخی از کلاس ها آموزش دید، سپس سرمربی رئال مادرید شد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه در ایران قانون یک چیز می گوید، ارتباطات چیز دیگری، شرح داد: قانون می گوید مربی که مدرک درجه C را گرفت، باید 6 ماه تا یک سال از آن بگذرد و در این مدت نیز باید فعالیت مربیگری داشته باشد. ولی در فوتبال ایران شاهد هستیم که مربی در طول یک سال در 2 یا 3 کلاس مربیگری حضور پیدا می کند و مدرک B و A می گیرد. کدام اصول و قانون می گوید؛ یک بازیکن که امروز فوتبالش تمام شد باید حتماً مربی لیگ برتر شود؟ بروز اینگونه مسائل و استفاده از روابط باعث می شود که فوتبال ایران هر روز پسرفت کند، همه چیز رانت و فساد شده است. این افراد که زیاد ارتباط دارند با کدام دانش و تجربه سرمربی تیم های لیگ فزونی می شوند؟

*برای هوادار مهم نیست چه کسی سرمربی باشد، فقط می خواهد تیمش قهرمان شود

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه هواداران استقلال دوست دارند تیم شان پیروز باشد، تاکید کرد: آیا تمام هواداران فوتبال دوست دارند نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال شود؟ ملاک اصلاً فضای مجازی نیست. برخی از پیج ها، زمانی که مربی خوب نتیجه می گیرد، او را می کوبند، ولی کسی که خیانت های متعددی در قبال تیم کرده را یک شبه به سلطان تبدیل می کنند. متأسفانه در مورد مهمترین مسائل، احساسی رفتار می کنیم؛ یک سری از مطالب را در رسانه و فضای مجازی می بینیم که اصلاً منطق ندارد.

لطفی اضافه نمود: آیا هواداری که می خواهد آقای فلانی سرمربی تیم استقلال شود، زمانی که تیم نتیجه نگرفت، پای این مربی خوهد ایستاد؟ همه این سال های که در فوتبال هستم دانسته ام بیشتر هواداران برای شان مهم نیست چه کسی سرمربی باشد و فقط می خواهند تیم شان در شرایط خوبی باشد و قهرمان شود. آن کسی که سنگ سعید لطفی را به سینه می زند تعیین است از چه کسی کد گرفته است.

*ربیعی بهتر از نکونام است

وی در مورد شایعه سرمربیگری محمد ربیعی در استقلال گفت: ربیعی از نظر فنی در بین 2-3 مربی خوب فوتبال ایران قرار گرفته است و بهتر از نکونام است. ولی با این حال بعید می دانم ربیعی به استقلال بیایید، او در بین گزینه ها از همه بهتر است. ولی در ایران مربیانی داریم که حواشی تیم بزرگ استقلال را مدیریت کنند، باید مربی بلد باشد که حاشیه ها را جمع کند و تیم را به شرایط خوب برساند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نکونام در حد استقلال که هیچ در حد لیگ برتر هم نیست ، مربیانی که خیانت کرده اند را یک شبه سلطان نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام در حد استقلال که هیچ در حد لیگ برتر هم نیست ، مربیانی که خیانت کرده اند را یک شبه سلطان نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید