چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایرانی

به گزارش وبلاگ مزدا 93، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: با امضای تفاهم نامه ای 200تن زعفران به قطر منتقل می گردد.

چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایرانی

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: پس از سفر رئیس جمهور به قطر و پیگیری های مستمر در نهایت تفاهم نامه ای بین بخش خصوصی در ایران و قطر به امضا رسید.

او اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه در مرحله اول 200تن زعفران با رقمی حدود 300 میلیون دلار در ابتدای اکتبر سال جاری به عنوان نخستین محموله به قطر ارسال خواهد شد.

نماینده مجلس ادامه داد: این اندازه زعفران به صورت صد درصد فراوری، در قالب محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی و یا به صورت بسته های چند گرمی و در حجم های کوچک با برند ایرانی-قطری در بازار های دنیای توزیع خواهد شد.

زنگنه بیان نمود: این اتفاق در نوع خود بسیار مهم و بی نظیری است و با توجه به برگزاری بازی های جام دنیای در کشور قطر این فرصت بسیار خوبی است که همه دنیا زعفران ایرانی را با برند ایران ببینند.

او توضیح داد: با امضای این قرارداد که بزرگترین قرارداد تجاری انتقال زعفران در دنیا محسوب می گردد ضمن تثبیت جایگاه ایران به عنوان قطب اول فراوری و عرضه زعفران در دنیا، گام بلندی در جهت نزدیکتر کردن قیمت زعفران ایران به قیمت بازار های دنیای برداشته خواهد شد.

وبلاگ مزدا 93 خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز جام جهانی به زعفران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید