کشف شی تاریخی حین حفر چاه در کدکن تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ مزدا 93، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف شی تاریخی حین حفر چاه در کدکن تربت حیدریه صورت پذیرفت.

کشف شی تاریخی حین حفر چاه در کدکن تربت حیدریه

علی محمدی اضافه کرد: این شی که بصورت اتفاقی و در حین حفر چاه کشف شده، برای انجام آنالیز ها و مطالعات بیشتر به موزه در دست اقدام شهر کدکن منتقل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند کشف نماینده و گزارش دهنده این موضوع توضیح داد: منطقه کدکن دارای قدمت بالایی است و افرادی که اشیای باستانی و تاریخی در اختیار دارند می توانند با اهدای آن به موزه در حال راه اندازی کدکن، علاوه بر عضویت در انجمن های میراث فرهنگی روستاها، به حفظ و معرفی تاریخ و هویت منطقه یاری نمایند.

محمدی گفت: اشیای اهدایی پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره گذاری با نام اهدانماینده در معرض دید بازدیدنمایندگان در موزه قرار خواهد گرفت.

او یادآور شد: منطقه کدکن بیش از 40 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که قدمت بعضی آثار مربوط به هزاره قبل از میلاد است، و با توجه به اهمیت موضوع و تنوع آثار تاریخی و بعلاوه با هدف معرفی شایسته این آثار به گردشگران تصمیم گرفته شده که موزه کدکن در محل مجموعه شیخ حیدر کدکنی ایجاد گردد و بزودی این موزه بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه اضافه کرد: طی سال گذشته انجمن های میراث فرهنگی و مردم بیش از 10 مورد گزارش مرتبط با حفظ آثار تاریخی را اعلام نموده اند که این توجه و دغدغه مردم نسبت به حوزه میراث فرهنگی را نشان می دهد.

منبع: همگردی

به "کشف شی تاریخی حین حفر چاه در کدکن تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شی تاریخی حین حفر چاه در کدکن تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید