گوگل انتهای سال 2022 قابلیت کنترل روترهای OnHub را خاموش می نماید

به گزارش وبلاگ مزدا 93، گوگل به تدریج دارد کاربران را وادار می نماید از روترهای قدیمی OnHub دست کشیده و روترهای نسل تازه Nest Wifi را خریداری و استفاده نمایند.

گوگل انتهای سال 2022 قابلیت کنترل روترهای OnHub را خاموش می نماید

در تازه ترین تصمیم، گوگل اعلام نموده تا سرانجام سال 2022 قابلیت کنترل و تنظیم روترهای وان هاب را خاموش خواهد نمود و کاربران این روترها دیگر نمی توانند به وسیله اپلیکیشن Home یا سرویس ابری، این روترها را تنظیم و پیکربندی نمایند.

گوگل طی یک ایمیل که به کاربران این دستگاه زده است؛ اعلام نموده 19 دسامبر سال 2022 دیگر نمی توانند تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهند و بهتر است دنبال جایگزینی برای روتر OnHub خود باشند.

روتر وان هاب گوگل که با همکاری ایسوس ساخته شد و اکنون دیگر قدیمی شده است

هنگامی که ساخت روتر به وسیله شرکت هایی مانند گوگل و آمازون عجیب و باورنکردنی بود؛ شرکت گوگل ابتدا با همکاری شرکت تی پی لینک و بعد با همکاری شرکت ایسوس، روترهای OnHub را ساخت و روانه بازار کرد تا مشتریان این شرکت بتوانند به راهکارهای یکپارچه ای برای خانه هوشمند دسترسی داشته باشند. بعد گوگل روی اپلیکیشن های موبایل خود، انواع تنظیمات و گزینه های کنترلی را قرار داد تا بتوان از راه دور و گوشی موبایل این روترها را تنظیم و پیکربندی کرد. حتی کاربران می توانستند به وسیله سرویس های ابری و کاملا دور از خانه، روتر و هاب مرکزی خانه هوشمند خود را مدیریت نمایند.

روترهای OnHub هم سبک و کارا بودند و هم تنظیمات ساده ای داشتند و هر فردی به راحتی می توانست آن ها را راه اندازی و استفاده کند. این روترها باعث افزایش پوشش وای فای می شدند و قابلیت اتصال همه دستگاه های وای فای درون خانه به اینترنت را فراهم می کردند.

گوگل ایده طراحی روترهای OnHub مطابق با دکوراسیون خانه ها را پیش گرفته بود تا مردم این روترها را در مرکز خانه و جلوی دید قرار دهند و بتوانند پوشش دهی وای فای بهتری داشته باشند.

روتر نست وای فای گوگل را خریداری کنید

اما با ورود نسل نو روترهای Nest Wifi گوگل، پس از خرید شرکت نست و سوئیچ این شرکت به سخت افزارهای اختصاصی شبکه ساخت خودش، کم کم روترهای OnHub به سایه رفتند و تنظیمات آن ها از روی اپلیکیشن های موبایل گوگل از جمله برنامه Home حذف شدند یا با تنظیمات روترهای نو نست ادغام شدند.

روترهای نست وای فای نو گوگل

گوگل اعلام نموده است پس از 19 دسامبر 2022، هنوز روترهای OnHub به درستی کار می نمایند ولی کاربران نمی توانند آن ها را به روزرسانی نموده یا به تنظیمات آن ها روی اپلیکیشن Home دسترسی داشته باشند و امکان تغییر تنظیمات وای فای و گرفتن تست سرعت و افزودن دستگاه وای فای به آن ها نیست. ضمن اینکه هیچ گونه بسته به روزرسانی امنیتی برایشان منتشر نمی گردد.

گوگل پیشنهاد نموده کاربران روترهای OnHub به روترهای نست وای فای سوئیچ نمایند که هم اکنون با 40 درصد تخفیف روی گوگل استور قابل خریداری هستند. گوگل می گوید پس از این تاریخ، حتی دستورات پرکاربرد گوگل اسیستنت مانند Hey Google, pause my Wi-Fi نیز کار نمی نمایند.

در حال حاضر، یک روتر نست وای فای به همراه توسعه دهنده با 40 درصد تخفیف، از قیمت 189 دلار به قیمت 149 دلار فروخته می گردد.

روترهای وان هاب روتر دیگر قدیمی شدند و چندین سال از عرضه و استفاده آن ها می گذرد و از رده خارج کردن آن ها به وسیله گوگل و پیشنهاد خرید یک روتر برای جایگزینی، ایده بد یا ناعادلانه ای نیست. این روترها کارکرد اصلی خود را از دست دادند و به فناوری ها و استانداردهای نو گوگل و وای فای جهان مجهز نیستند.

منبع: شبکه چی

به "گوگل انتهای سال 2022 قابلیت کنترل روترهای OnHub را خاموش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل انتهای سال 2022 قابلیت کنترل روترهای OnHub را خاموش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید