یمن، نبرد سنگین در شمال مأرب، هشدار درباره تحرکات نظامی ترکیه در باب المندب

به گزارش وبلاگ مزدا 93، ادامه پیشروی خیره کننده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و تسلط بر منطقه راهبردی در شمال شهر مأرب، هشدار درباره تحرکات نظامی ترکیه در باب المندب با هماهنگی حزب الاصلاح یمن و جنایت جدید القاعده در شهر مأرب از مهم ترین تحولات یمن به شمار می رود.

یمن، نبرد سنگین در شمال مأرب، هشدار درباره تحرکات نظامی ترکیه در باب المندب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مزدا 93 به نقل از المسیره، منابع یمنی در استان مأرب از تسلط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر منطقه راهبردی در اطراف شمال شهر مأرب خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای صنعا بر منطقه ملبوده یکی از مراکز استراتژیک در شمال شهر مأرب مسلط شدند.

منابع مذکور تأکید کردند: سیطره نیروهای صنعا بر این منطقه پس از درگیری شدید با نیروهای ائتلاف که از سوی جنگنده ها پشتیبانی می شدند، رخ داد.

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف با به جای گذاشتن اجساد نظامیان خود از منطقه فرار کردند.

منابع یمنی به درگیری های شدیدی که در منطقه ایدات الراء جریان دارد، اشاره نمودند.

همچنین این منابع به استفاده نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده از اردوگاه آوارگان در نخلا در شمال غرب شهر مأرب به عنوان سپر انسانی اشاره نمودند تا ارتش و کمیته های مردمی یمن نتواند به سوی شهر پیشروی کند.

منابع یمنی به پیشروی های سریع نیروهای یمنی در شمال شهر مأرب که در آنجا برخورد میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با القاعده و نیروهای ائتلاف جریان دارد، اشاره نمودند.

این منابع گزارش دادند: نیروهای صنعا پس از تسلط بر مهمترین کوههای مشرف به پادگان صحن الجن در حال پیشروی به سوی مأرب هستند. این نیروها از کوه الخشب و کوههای راهبردی العطیف و کوه المشجح در حال پیشروی به سوی منطقه ذات الراء هستند و این منطقه یعنی ذات الراء به مثابه دروازه اصلی شهر مأرب و معبر اصلی منتهی به جنوب غرب پادگان صحن الجن است.

کمین مسلح ضد نیروهای ائتلاف که از حضرموت به مأرب می آمدند

منابع یمنی گفتند که یک ستون نظامی ائتلاف سعودی که از حضرموت به مأرب در حال حرکت بود در کمینی در خط فاصل میان مأرب و استان حضرموت و گذرگاه الودیعه مرزی گرفتار شد.

این منابع بیان کردند: این ستون متشکل از تانک، نفربر و تجهیزات نظامی ائتلاف و نیز خودروهای نظامی حامل مزدوران القاعده و شبه نظامیان حزب الاصلاح بود که از شهر سیئون در حضرموت به منظور یاری به نیروهای درهم شکسته ائتلاف راهی جبهه های مأرب شده بودند.

این منابع تأکید کردند: این ستون با آرپی جی و بمب هدف نهاده شد و خسارات سنگینی به آن وارد شد اما نیروهای ائتلاف خسارات و نتایج این حمله را کتمان نموده اند.

تداوم حملات هوایی به مناطق مسکونی یمن

حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن با شدت بیشتر از قبل ادامه دارد و جنگنده های این ائتلاف مناطق مسکونی در استانهای عمران، حجه، مأرب و صعده را آماج حملات خود قرار داده اند.

علاوه بر آن نظامیان سعودی با توپخانه و راکت منطقه مرزی در صعده را گلوله باران کردند.

183 مورد نقض آتش بس در الحدیده

منابع یمنی از 183 مورد نقض آتش بس در الحدیده که شامل پروازهای جاسوسی و حملات توپخانه و با آتشبارهای دیگر بوده است، خبر دادند.

بی ثمربودن سیاست گرسنه نگه داشتن مناطق جنوب یمن از سوی اشغالگران

طارق سلام استاندار عدن گفت که سیاست گرسنه نگه داشتن و ترساندن که از سوی اشغالگران و دولت فراری علیه ساکنان عدن و استان های اشغال شده انجام می گردد هرگز سبب نخواهد شد که شهروندان از مطالبه حقوق خود و مقابله با متجاوزان و اشغالگران که بدترین بحران انسانی را ایجاد نموده اند، بگذرند.

وی گفت: آنچه در عدن می گذرد خشم از اشغالگران و اذناب آنهاست که به مصادره آزادی و دارایی های مردم می پردازند و یمن را نابود می نمایند.

طارق سلام اضافه نمود: حضور گروه های تروریستی با بهانه های مختلف در عدن و استان های اشغالی آن را در باتلاق مرگ و هرج ومرج فرو برده است.

وی درباره اینکه اعتراضات در عدن سیاسی گردد و مطابق خواسته بعضی گروه ها پیش برود هشدار دارد و از همه طرف ها خواست که متحد در برابر اشغالگران بایستند و فرصت را از دشمن برای غارت منابع طبیعی یمن و نابودی فرهنگ یمن که دشمن به دنبال جایگزین کردن آن با فرهنگ وارداتی است، بگیرند.

فرار وزیران هادی با قایق از ترس معترضان

این در حالی است که معترضان به کاخ معاشیق که دولت هادی در آن واقع شده است در عدن حمله کردند و اعضای دولت هادی با قایق به وسیله دریا فرار کردند.

منابع یمنی گفتند که بعضی از وزیران دولت هادی با قایق پس از حمله به کاخ معاشیق گریخته اند.

این منابع به تیراندازی به سوی معترضان از سوی نیروهای امنیتی دولت دست نشانده سعودی در جنوب یمن به منظور پراکنده کردن آنها خبر دادند.

هشدار معاون رئیس شورای انتقالی درباره خطر تحرکات نظامی ترکیه در باب المندب

ناصر الخبجی معاون رئیس شورای انتقالی یمن درباره همکاری نظامی میان ترکیه و حزب الاصلاح که تنگه باب المندب در جنوب دریای سرخ را هدف قرار می دهد، هشدار داد.

وی اضافه نمود: تحرکات حزب الاصلاح در تعز در راستای هماهنگی کامل میان آنها و نظام ترکیه برای نفوذ نظامی ترکیه در تنگه باب المندب است.

الخبجی گفت: هماهنگی میان طرفین در حمایت نظامی گسترده ترکیه و طرف های منطقه ای با حزب الاصلاح وجود دارد.

وی به تحرکات حزب الاصلاح در استانهای شبوه، حضرموت و المهره و نیز تعز و طور الباحه اشاره نمود و آن را در راستای شعله ور کردن و بحران سازی دانست.

معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن گفت: تحرکات حزب الاصلاح و ترکیه فقط تهدیدنماینده استان های جنوبی نیست بلکه تهدیدنماینده امنیت دنیا عرب و دنیاست زیرا طرح حزب خطرناک و فرامرزی است.

جنایت جدید القاعده در شهر مأرب

عناصر القاعده دست به جنایت جدید در اردوگاه آوارگان در وادی نخلا در شمال شهر مأرب زدند و از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

منابع یمنی گفتند که تروریست های القاعده اقدام به کارگذاشتن مین و تله های انفجاری در اطراف اردوگاه آوارگان کردند و اقدام به حفر خندق و خاکریزهایی در وسط اردوگاه با هدف حمله به نیروهای صنعا از داخل این اردوگاه نموده اند.

این منابع به وحشت ساکنان اردوگاه آوارگان اشاره نمودند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یمن، نبرد سنگین در شمال مأرب، هشدار درباره تحرکات نظامی ترکیه در باب المندب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، نبرد سنگین در شمال مأرب، هشدار درباره تحرکات نظامی ترکیه در باب المندب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید