3 چیز که نشان می دهد همکارتان قابل اعتماد نیست

به گزارش وبلاگ مزدا 93، امروزه کمتر شغل و کاری پیدا می گردد که برای موفقیت در آن به یاری چند نفر همکار نیاز نداشته باشید. دریافت بازخوردهای مختلف، همکاری و یا استفاده از تجربیات را می توان لازمه های موفقیت دانست. شما باید از نتایج کار دیگران و تخصص آن ها در پروژه خود بهره ببرید. در واقع، معروفیت و پیشرفت شما در یک سازمان تا حد زیادی بستگی به آنچه دیگران در خصوص شما می گویند دارد.

3 چیز که نشان می دهد همکارتان قابل اعتماد نیست

در چنین شرایطی، چطور متوجه می شوید که به یک سازمان و یا یک همکار می توانید تکیه و اعتماد کنید و از کدام یک باید اجتناب کنید؟ در این مقاله 3 راه حل برای شناسایی همکاران معتمد و غیرقابل اعتماد پیشنهاد می کنیم.

1. دقت کنید که چقدر با وجدان هستند

وقتی قصد انجام پروژه ای را دارید، به افرادی احتیاج خواهید داشت که کاری که مسئولیتش را قبول نموده اند را به خوبی کامل نموده و به دقت هرچه تمام تر انجام دهند. به عبارت دیگر، بهتر است دنبال افرادی باشید که دارای ویژگی های شخصیتی با وجدان هستند.

سیگنال ها و علامت های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید حدس بزنید آیا فرد موردنظر شما وظیفه شناس و باوجدان است یا خیر. یکی از آن ها، توجه به سابقه افراد است. آیا در دفتر کار و یا کل سازمان به عنوان فردی شناخته می گردد که کارها را به خوبی انجام می دهد؟ برای این کار تنها کافی است نظر چند نفر از همکاران و یا افرادی که با او در یک پروژه مشترک کار می کردند را جویا شوید.

مورد دیگر، توجه کردن به این مسئله است که این فرد چقدر به رویه های شغلی خودشان اهمیت می دهد. برای مثال، همکاری که همواره نام سایر همکاران و یا مشتری های شرکت را اشتباه می نویسد، به نظر مسئولیت جزئیات مهم کار خود را به عهده نگرفته است. این ایرادات اگرچه بزرگ نیستند، ولی بیان گر این موضوع هستند که کار این فرد را باید با دقت بیشتری زیر نظر داشته باشید.

در سرانجام، دقت داشته باشید که با افرادی معاشرت نموده و آن ها را برای همکاری انتخاب کنید که حجم کار خود را به خوبی مدیریت می نمایند. همکارانی که هر کاری را قبول می نمایند قادر نخواهند بود که به همه تعهدات خود عمل نمایند. در عوض، بهتر است به فردی اعتماد کنید که سعی دارد کارهای خود را اولویت بندی کند. اگر از چنین فردی درخواست یاری کنید، مطمئن باشید که پاسخ مناسبی دریافت نموده و می توانید روی آن حساب کنید.

2. به نحوه تعامل آن ها با دیگران دقت کنید

یکی دیگر از عناصر اعتماد این است آیا برای کوشش های خود اعتبار دریافت می کنید یا خیر. کوشش های شما در یک تیم کاملاً آشکار خواهد بود. ولی اغلب اوقات (به ویژه در اوایل کارتان) تنها بخشی از یک گروه بزرگ تر خواهید بود که آن هم به وسیله یک فرد ارشدتر ارائه می گردد. به عبارت دیگر، اعتبار کوشش های فردی شما بیشتر متوجه کل گروه و فرد ارشد گروه خواهد بود. در این شرایط، شما طبعاً دوست دارید که اعتبار کافی به کارتان داده گردد و نقش شما در پیشرفت پروژه معین باشد. این بازخوردها و نتایج مثبت می تواند در آینده شغلی شما هم تأثیرگذار باشد. در چنین شرایطی، کاملاً طبیعی است که با افراد و گروه هایی کار کنید که تمام افراد گروه در آن نفع خواهند برد و نتیجه کار تنها به پای یک فرد خاص و نوشته نخواهد شد.

بنابراین، به صحبت هایی که افراد مسئول یک تیم در خصوص همکاران خود می زنند به دقت گوش کنید. آیا به طور مداوم بیان دارند که افراد دیگری هم نقش مهمی در این پروژه داشته اند؟ آیا از فرد خاصی خیلی تمجید می نمایند؟ اگر چنین کاری انجام می دهند، می تواند خیالتان راحت باشد که شما هم اعتبار کافی به خاطر کوشش ها و کارهای تیمی خود با این افراد به دست خواهید آورد. همکاری با این افراد و یا این گروه می تواند قابل اعتماد و مناسب باشد.

به طور مشابه، به صحبت های افراد در خصوص شکست ها و اشتباهات هم دقت کنید. خیلی مهم است که مدیران بخش و یا رهبران تیم در شرایط شکست و اشتباهات از اعضای گروه خود حمایت نمایند. وقتی که یک پروژه شکست می خورد، تمام اعضای گروه مسئول هستند، ولی مدیران گروه باید کوشش داشته باشند از آن ها محافظت نمایند. یک رهبر ممکن است برای توسعه فردی که مهارت هایش احتیاج به بهبود دارد، کوشش کند، اما یک رهبر بعلاوه باید مسئولیت پروژه هایی که شکست می خورند را نیز بپذیرد. این بدان معنی است که بهتر است به همکارانی اعتماد نکنید که همواره دیگران را به خاطر شکست ها و اشتباهات خود سرزنش می نمایند.

3. به آن چه در خصوص دیگران می گویند گوش کنید

معاشرت با فردی که در خصوص سایر همکاران غیبت می نماید یا از ضعف های آن ها شکایت و شوخی می نماید، می تواند سرگرم نماینده باشد. ولی بهتر است که خودتان از این افراد دوری کنید، چراکه به 2 علت گزینه های قابل اعتمادی برای همکاری نیستند.

اول اینکه، افرادی که همواره در خصوص دیگران غیبت می نمایند و یا چیزهای منفی در خصوص آن ها می گویند، عموماً فرق زیادی بین بقیه همکاران هم قایل نیستند؛ بنابراین، اگر در خصوص سایر افراد پیش شما شکایت و گله می نمایند، به احتمال خیلی زیاد از شما هم پیش دیگران بدگویی خواهند کرد. این افراد عموماً سعی دارند تا با تخریب دیگران، برای خودشان معروفیت و اعتبار ایجاد نمایند. بنابراین، اصلاً قابل اعتماد نیستند و بهتر است از همکاری با آن ها اجتناب کنید.

علت دوم اینکه، تقریباً همه به این موضوع اذعان دارند که این افراد محیط کاری را مسموم می نمایند. افرادی که زیاد با آن ها معاشرت داشته باشند هم به مرور زمان شخصیتی مثل آن ها پیدا می نمایند. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اعتبار و شخصیت خودتان، بهتر است ارتباط نزدیکی با این افراد نداشته باشید و از آن ها دوری کنید.

منبع: Fastcompany

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 چیز که نشان می دهد همکارتان قابل اعتماد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 چیز که نشان می دهد همکارتان قابل اعتماد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید