احیای صنایع دستی در کاشان

به گزارش وبلاگ مزدا 93، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: روستای پنداس از توابع شهرستان کاشان نمونه ای از سبک زندگی ایرانی اسلامی روستایی است.

احیای صنایع دستی در کاشان

احمد دانایی نیا گفت: تا به امروز بر سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار تأکید شده، ولی آن گونه که شایسته باشد به سبک زندگی ایرانی اسلامی روستایی پرداخته نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اضافه نمود: باید در نظر داشته باشیم که هر منطقه ارزش های ناب خودش را دارد که با تعاملات محیط زیستی، فرهنگی و اجتماعی می توان آن را احیا کرد.

دانایی نیا گفت: طبیعت، فرهنگ و پیوند اجتماعی را در روستا می توان به خوبی مشاهده و درک کرد، زیرا نگاه روستائیان به دنیا اطراف خود، عمیق تر از ساکنان شهر ها است، لذا با توجه به اینکه در فرهنگ اسلامی، ما امت واحد هستیم پس باید در روستا با همفکری درباره موضوعات مختلف همچون ایجاد معبر، معماری و نحوه ساخت وساز، این نظام واحد را به معنای واقعی محقق کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اضافه نمود: یکی از مهم ترین مسائل مربوط به روستا ها فعال کردن و احیای صنایع دستی و حرفه ای بومی است لذا با برنامه ریزی های دقیق در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی ویژه بچه ها در شهرستان کاشان، علاوه بر سرمایه گذاری در این حوزه از یک سو با ترویج بازی های بومی و محلی در ساعات ورزش و سرگرمی دانش آموزان و از سوی دیگر با آموزش صنایع دستی و حرفه ای بومی روستا ها در مدارس می توان فرهنگ و هویت های اصیل ایرانی را احیا و منتقل کرد.

وبلاگ مزدا 93 اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احیای صنایع دستی در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای صنایع دستی در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید