از سرگیری درگیری ها در مرکز سودان

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شبکه الجزیره امروز (یکشنبه) گزارش داد درگیری ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم مرکز سودان با سلاح های سبک و سنگین از سر گرفته شده است.

از سرگیری درگیری ها در مرکز سودان

درگیری ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در مرکز سودان از سر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره امروز (یکشنبه) گزارش داد درگیری ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم مرکز سودان با سلاح های سبک و سنگین از سر گرفته شده است.

الجزیره پیشتر اعلام نموده بود که صدای انفجارهای شدید بعد از ظهر امروز در اطراف کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم به گوش رسیده و دود سیاهی به آسمان برخاسته است.

به گفته این شبکه، ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری را بمباران نموده است.

با وجود بعضی کوشش های دیپلماتیک برای انتها درگیری ها در سودان، نبردها هر از چند گاهی در خارطوم مرکز روی می دهد. این نبردها تا به امروز منجر به کشته شدن نزدیک به 500 نفر شده است.

پیشتر نیز شبکه المیادین گزارش داده بود که درگیری ها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع همچنان ادامه دارد و آمار کشته شدگان این درگیری ها در سودان تا به امروز به 479 نفر رسیده است.

به گفته سندیکای پزشکان سودان، آمار زخمی های این نبردها نیز به دو هزار و 518 نفر رسیده و بخشی از این زخمی ها و نیز کشته شدگان را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از قربانیان و مجروحان در این آمار ذکر نشده اند، چرا که به علت شرایط امنیتی و سختی تردد، رساندن آنها به بیمارستان ها و مراکز درمانی ممکن نیست.

المیادین، ابتکار عمل آمریکا و عربستان در جده به منظور مذاکره بین دو طرف درگیر در سودان را نخستین کوشش جدی برای انتها دادن به جنگ سه هفته ای در سودان دانسته است جنگی که بخش هایی از خارطوم را به منطقه جنگی تبدیل نموده و روند شکننده انتقال قدرت در این کشور را نیز بیش از پیش به مخاطره افکنده است.

گزارش های سازمان جهانی بهداشت نیز حاکی است که درگیری های سودان از 15 آوریل (26 فروردین) تا به امروز صدها کشته و هزاران نفر دیگر از جمله امدادگران سازمان ملل را مجروح نموده و ده ها هزار نفر نیز وادار به فرار از منطقه ها درگیری و رفتن به سمت استان های دیگر یا کشورهای همسایه مانند مصر و چاد شده اند.

صندوق بچه ها سازمان ملل متحد، یونیسف هم در گزارشی از وجود آنالیز هایی اطلاع داد که نشان می هد در هر 7 ساعت یک کودک سودانی کشته یا زخمی می گردد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی هم به نقل از ارتش سودان بیان کرد که این نیرو، حمله نیروهای پشتیبانی سریع را دفع و تعدادی از خودروهای آنها را منهدم نموده است.

ارتش سودان بعلاوه از تسلیم شدن 7 نیروی وابسته به نیروهای پشتیبانی سریع اطلاع داد و مدعی شد که عناصر شبه نظامی و شورشی اقدام به حمله و تخریب چند بانک و مراکز تجاری در خارطوم نموده اند.

منبع: عصر ایران

به "از سرگیری درگیری ها در مرکز سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری درگیری ها در مرکز سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید