اعطای نشان ایمنی و سلامت به 10 شرکت تولیدکننده مواد غذایی

به گزارش وبلاگ مزدا 93، مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از دریافت نشان ایمنی و سلامت به وسیله 10 شرکت تولیدکننده مواد غذایی در کشور اطلاع داد.

اعطای نشان ایمنی و سلامت به 10 شرکت تولیدکننده مواد غذایی

فرامرز خداییان در مراسم همایش روز جهانی غذا در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که این روز هر ساله با یک شعار منحصر به فرد در تمام جهان گرامی داشته می گردد، اظهار کرد: مضمون شعار سال جاری روز جهانی غذا کوشش برای این است که کسی در جهان گرسنه نباشد و به غذای کافی، ایمن و مغذی دسترسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 86 نشان ایمنی غذا را به شرکت هایی اعطا می نماید که مطابق با دستورالعمل های لازم در جهت فراوریات ایمن فعالیت می نمایند.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: معیارهای دریافت این نشان عدم وجود مواد اضافه کردنی، شیمیایی و مصنوعی، دارا بودن حداقل مقدار کالری، کاهش عوامل خطر در مواد غذایی مانند اسیدهای چرب ترانس، قند و نمک، استفاده از مواد اضافه کردنی طبیعی، ارتقای ایمنی فرآورده های غذایی، فراوری فرآورده های عاری از سموم قارچی و آلودگی های بیولوژیک و کاهش 50 درصدی مواد غذایی فراوریی فلزات سنگین است.

وبلاگ مزدا 93 علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اعطای نشان ایمنی و سلامت به 10 شرکت تولیدکننده مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان ایمنی و سلامت به 10 شرکت تولیدکننده مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید