اولین لپ تاپ اپل افتضاح بود!

به گزارش وبلاگ مزدا 93، مک بوک، یکی از پیروز ترین برند های لپ تاپ در دنیا است. اما کسی نمی داند که چرا. بسیاری از کاربران معتقدند که اپل فرمول پیروزیت فراوری مک بوک ها را پیدا نموده و هر سال آن را بهبود می بخشد.

اولین لپ تاپ اپل افتضاح بود!

اما شاید جالب باشد بدانید که غول آمریکایی تکنولوژی از چه نقطه ای این مسیر را شروع نموده است. اپل برای رسیدن به این فرمول پیروزیت، شکست بزرگی به نام مکینتاش پرتابل را تجربه نموده است. اولین لپ تاپ اپل در سال 1989 با چندین نوآوری بزرگ رونمایی شد. گرچه این نخستین کامپیوتر قابل حمل دنیا نبود، اما پایه گذار یکی از پیروز ترین لپ تاپ های دنیا، مکینتاش 2 لقب گرفت. محصولی که برای نخستین بار از یک باتری انرژی می گرفت و احتیاجی به پریز برق نداشت.

با توجه به رشد سریع احتیاج به کامپیوتر های قابل حمل، انتظار می رفت مکیناش پرتابل پیروزیت چشمگیری را تجربه کند. اما این دستگاه قربانی اشتباهات اپل در مراحل فراوری شد و به معنای واقعی کلمه، کاربرانش را به دردسر می انداخت.

چه چیزی باعث شکست مکینتاش پرتابل اپل شد؟

نرم افزار این لپ تاپ شباهتی با مکیناش 2 نداشت. آن از پردازنده 16 مگاهرتزی 68000 قدرت می گرفت که سریع تر از نسل های قبلی مکینتاش بود. همین باعث کسب بازخورد های مطلوبی از سوی کارشناسان شد، ولی در فروش پیروز نبود.

یکی از بزرگ ترین مسائل اولین لپ تاپ اپل، وزن بالای آن بود. این دیوایس 7.2 کیلوگرم وزنش بود که حتی از 5 لپ تاپ مک بوک ایر روی همدیگر هم سنگین تر است. این یعنی برخلاف ماهیتش، چندان هم قابل حمل نبود. باتری نوآورانه لپ تاپ اپل هم که قرار بود دردی از درد های کاربران را دوا کند، به دلیل فراوری نمایشگر هایی با نور پس زمینه شارژدهی چندان چشمگیری نداشت. قیمت سرسام آور 6500 تا 7000 دلاری مکینتاش پرتابل هم میخ نهایی روی تابوت این لپ تاپ را کوبید. با تورم امروزی، این قیمتی بین 16 هزار تا 17 هزار دلار است.

جای تعجبی نیست که چرا کامپیوتر های رومیزی اپل در آن موقع نتوانستند پیروزیت چشمگیری را در فروش رقم بزنند. اما با معرفی لپ تاپ پاور بوک در سال 1991، دوران طلایی لپ تاپ های اپل شروع شد.

منبع:گجت نیوز

منبع: فرارو

به "اولین لپ تاپ اپل افتضاح بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین لپ تاپ اپل افتضاح بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید