اولین مودم 5G اینتل برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها معرفی گشت

به گزارش وبلاگ مزدا 93، اینتل در نمایشگاه مجازی کامپیوتکس از اولین مودم 5G خود برای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها رونمایی کرد.

اولین مودم 5G اینتل برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها معرفی گشت

این مودم به نام 5G Solution 5000 با ماژول M.2 عرضه شده که قابل نصب روی مادربوردهای کامپیوترهای پی سی و لپ تاپ باشد. مودم فایوجی اینتل فقط از باندهای میانی 5G NR یا زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و برای اتصال به شبکه های فایوجی با امواج میلی متری نیست.

پیش تر، شرکت کوالکام مودم های X65 و X62 5G خود را با اسلات M.2 برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها عرضه کرده بود و اینک نوبت به شرکت اینتل رسیده است که یک مودم فایوجی رومیزی عرضه کند.

مودم 5G Solution 5000 با همکاری دو شرکت مدیاتک و Fibocom ساخته شده است و علاوه بر شبکه های موبایل 5G NR از شبکه های موبایل 4G LTE و 3G هم پشتیبانی می کند.

مشخصات مودم 5G اینتل

حداکثر سرعت دانلود با این مودم فایوجی روی شبکه های نسل پنجم موبایل به 4.7 گیگابیت بر ثانیه می رسد. حداکثر سرعت آپلود هم روی 5G به 1.25 گیگابیت بر ثانیه است.

در شبکه های 4G LTE سرعت دانلود به 1.6 گیگابیت بر ثانیه می رسد؛ چون یک مودم LTE Cat 19 روی این تراشه نصب شده است. حداکثر سرعت آپلود روی 4G هم 150 مگابیت بر ثانیه است.

کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ ها دارای مودم اینتل 5G Solution 5000 از یک شیار سیم کارت داخلی eSIM سود برده و دارای یک رابط PCIe Gen 3 است. پردازنده های اینتل با معماری Tiger Lake و Alder Lake از این مودم فایوجی پشتیبانی می کنند.

مودم 5G Solution 5000 اینتل یا Fibocom FM350-GL عملکردی مشابه با مودم کوالکام اسنپدراگون X62 است ولی مودم کوالکام X65 از آن برتر است و سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه می دهد.

اما یک پرسش اساسی در این میان مطرح می شود: اینتل بخش ساخت و توسعه مودم 5G خود را به اپل فروخته است؛ پس چگونه از یک مودم 5G دسکتاپ رونمایی می کند؟

ظاهرا اینتل فقط نقش نرم افزاری و تهیه فریم ویر این مودم را داشته و بخش های تراشه و سخت افزار آن از طریق دو شرکت مدیاتک و فیبوکام ساخته شده اند. یک همکاری سه جانبه که می تواند برای هر کدام از این شرکت ها مفید و برگ برنده باشد.

پیش بینی می شود بیش از 30 مدل لپ تاپ یا کامپیوتر پی سی با مودم اینتل 5G Solution 5000 در سال 2022 عرضه شود. انتظار داریم شرکت هایی مانند ایسر، ایسوس و اچ پی اولین محصولات مبتنی بر این مودم را روانه بازار کنند.

منبع: شبکه چی

به "اولین مودم 5G اینتل برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مودم 5G اینتل برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید