بکارگیری 555 خشک کن آزمایشگاهی ایرانی در شبکه آزمایشگاهی کشور

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شرکت های دانش بنیان می توانند با 555 نمونه به اشتراک گذاری شده آون در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی احتیاج خود را رفع نمایند.

بکارگیری 555 خشک کن آزمایشگاهی ایرانی در شبکه آزمایشگاهی کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ مزدا 93 به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،آون یا خشک کن آزمایشگاهی، تجهیز آزمایشگاهی پرکاربرد و البته گران قیمتی است که با ایجاد حرارتی یکنواخت برای خشک کردن نمونه های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

این تجهیز با توجه به احتیاج شرکت های دانش بنیان و صنایع در شکل ها و مقدار های گوناگونی فراوری می ود و بر اساس جهت جنس بدنه، نوع کنترل نماینده و محدوده دمایی در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرد. با توجه به تنوع گسترده دمایی تا 300 درجه سانتیگراد در آزمایشگاه های مختلف داروسازی، صنعتی، تحقیقاتی و پزشکی استفاده می شوند.

تنوع در کاربرد

آون های آزمایشگاهی معمولا دارای کنترل نماینده دما، دریچه تخلیه هوا برای خروج بخار و گازهای داخل دستگاه و زمان بندی هستند که در مدل های پیشرفته، قابلیت هایی مانند برنامه ریزی، تنظیم شیب حرارتی و تایمر تاخیری برای تنظیم زمان روشن شدن دستگاه نیز وجود دارد.

دریچه تخلیه هوا و نحوه عملکرد آن یکی از نکات مهم هنگام استفاده آون آزمایشگاهی است چرا که اگر هوای مرطوب از دستگاه خارج نگردد، خشک کردن نمونه های آزمایشگاهی به عنوان وظیفه اصلی دستگاه دچار اخلال می گردد.

استفاده از دستگاه خشک کن با کیفیت مناسب و صحت عملکرد اهمیت بالایی دارد زیرا در برخی موارد پس از صرف مدت زمان طولانی نیز نمونه های داخل آون خشک نمی شوند و آزمایش کاربر با مشکل روبرو می گردد چرا که هنگام خروج هوای مرطوب باید هوای تازه نیز جایگزین آن گردد تا فرآیند تخلیه هوا به طور کامل اتفاق بیفتد.

بی احتیاجی از واردات

در حال حاضر، شرکت های دانش بنیان و فناور آزمایشگاهی با فراوری این دستگاه احتیاج به واردات را رفع نموده و ضمن جلوگیری از خروج ارز، به توسعه پژوهش ها، آزمایش روی محصولات دانش بنیان و به خاتمه رسیدن طرح های فناورانه یاری نموده اند. اما یکی از مهم ترین ضرورت های لازم به توجه در ساخت این دستگاه، اختلاف دمای زیاد بین نقاط مختلف داخل آون است که در صورت مورد توجه قرار نگرفتن، می تواند باعث اخلال در آزمایش کاربر گردد که با احراز استانداردهای ملی و بین المللی، حائز ویژگی های لازم هستند.

تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت با دریافت استانداردهای بین المللی فراوری می شوند و یکی از مهم ترین این استانداردها یعنی DIN، دمای دستگاه را در 27 نقطه مقدار گیری نموده و هم دمایی آن را آنالیز می نماید. این تجهیزات که به وسیله شرکت های دانش بنیان فراوری و به بازار عرضه می گردد، در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به نمایش در می آید و اطلاعات این شرکت ها در وب سایت نمایشگاه به آدرس www.iranlabexpo.ir قابل مشاهده است.

ارائه خدمات

دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و صنایع، می توانند در قالب برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می نماید، احتیاج خود را تامین نمایند.

بعلاوه با معیارها و استانداردهایی که در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد توجه قرار داده است، پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان فناور و صنعتگران به ویژه صنعت داروسازی و پزشکی کشور می توانند فهرستی کامل از آزمایشگاه های ارائه دهنده خدمات مربوط به این تجهیز آزمایشگاهی را در وب سایت شبکه مشاهده و خدمات آزمایشگاهی مورد احتیاج خود را با هزینه ای کم تر دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بکارگیری 555 خشک کن آزمایشگاهی ایرانی در شبکه آزمایشگاهی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکارگیری 555 خشک کن آزمایشگاهی ایرانی در شبکه آزمایشگاهی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید