کیفیت رونیکس اتفاقی نیست!

به گزارش وبلاگ مزدا 93، کیفیت در رونیکس، اولین و مهم ترین اصلی است که از مدیرعامل به عنوان راس هرم سازمان آغاز شده و در تمام پایه های سازمان، نیروی انسانی، تمام محصولات، قطعات و خدمات پس از فروش جریان پیدا می نماید. نگرش رونیکس به تمام کلیات و تک تک جزئیات، کیفی است.

کیفیت رونیکس اتفاقی نیست!

اما این کیفیتی که اتفاقی نیست، چه معینه های ویژه ای دارد که آن را از سایر برندها متمایز می نماید؟ در این نوشتار به این موضوع می پردازیم.

از ایده اولیه تا خلق محصول، براساس استاندارد کیفی رونیکس!

رونیکس، به عنوان برند پیشرو در صنعت ابزار ایران همیشه در کوشش است تا توقعات مصرف نماینده از محصول باکیفیت را به بهترین شکل برآورده کند و مفهوم جدیدی از کیفیت را در فکر مصرف نمایندگان جا بیندازد. فراوری تمام محصولات رونیکس با توجه به سناریوهای معین و طی فرآیندهای پیچیده انجام می گردد. اگر فرآیندهای کیفی فراوری را از نقطه صفر در نظر بگیریم، ایده اولیه خلق محصول براساس تحقیقات بازار، احتیاجسنجی مشتریان، بازخوردهای خدمات پس از فروش و درخواست مصرف نماینده شکل می گیرد. به دو بخش معینات ظاهری و تکنیکال محصول توجه ویژه ای معطوف شده و استانداردهای خاصی برای هر بخش تعریف می گردد. در بخش معینات ظاهری محصول، مواردی نظیر شکل و ظاهر کالا، رنگ بندی و سیستم پنتون رنگ، نحوه نمایش برند، رنگ های قسمت های مختلف محصول با اشاره به کد رنگی و نوع بسته بندی کاربرپسند (User friendly)، موقعیت مکانی عرضه و فروش محصول، نوع کاربری صنعتی یا عمومی ابزار و … حائز اهمیت هستند.

در بخش تکنیکی نیز مسائلی مانند کیفیت مواد اولیه، جزئیات داخل هر دستگاه، قطعات مورد استفاده، بهبودهای احتمالی و اقدامات پیشگیرانه در طول فرآیند ساخت ابزار و آزمون های کیفی مهم ترین نکاتی هستند که در نظر گرفته می شوند. تمام موارد فوق، در قالب فرم ERP (Enterprise Resource Planning) آماده شده و برای واحد فراوری ارسال می گردد. بازرسان رونیکس در بخش کنترل کیفیت، قبل، حین و بعد از اتمام فراوری مرتباً بر فرآیندها نظارت نموده و آزمون های کیفی، عملکردی و چشمی را انجام می دهند تا کالا آماده عرضه به بازار گردد. عبارت براساس استاندارد کیفی رونیکس برروی تمام محصولات فراوریی رونیکس قید می گردد. همین عبارت به ظاهر ساده فراوریشده در کشور ایران براساس استاندارد کیفی رونیکس، تمام فرآیندهای دقیق و پیچیده فوق را در دل خود دارد.

نقش مهندسی معکوس در کیفیت متمایز محصولات رونیکس

رونیکس بعد از احتیاجسنجی و انتخاب محصول مورد نظر، به سراغ بهترین برندهای دنیا می رود؛ سوپربرندهایی که حدود صد سال پیش آغاز به فراوری ابزار نموده اند. به عنوان مثال، برای انتخاب پروتوتایپ یک آیتم کد دریل شارژی، چندین مدل از این ابزار در سوپربرندهای مطرح دنیا انتخاب می شوند. با آنالیز کامل محصولات، ویژگی های مثبت آن ها انتخاب و موارد منفی حذف می شوند.

پس از انتخاب دقیق محصول و فراورینماینده، اقدامات پیشگیرانه با آنالیزهای فنی معین می گردد. موارد ضعفی که در حین کاربرد ابزار، موجب طول عمر کمتر دستگاه، خرابی آن یا نارضایتی کاربر می گردد، شناسایی شده و در فرم ERP وارد می گردد. به عنوان مثال، در دستگاه پولیش برقی که بلبرینگ ها نقش مهمی در عملکرد و طول عمر ابزار دارند، از برند NSK ژاپن انتخاب می شوند. در دریل برقی رونیکس، به انتخاب آرمیچر و بالشتک موتور، نوع سیم پیچ و درجه خلوص مس، لاک گیری آرمیچرها، کلیدهای آمپربالا و ضد غبار توجه می گردد تا محصولی با کیفیت متمایز فراوری گردد. تمام این موارد در قالب اقدامات پیشگیرانه وارد فرم ERP شده و به عنوان استاندارد رونیکس برای فراوری کالا رعایت می گردد. پس از طی تمام این مراحل، محصول وارد فاز فراوری انبوه شده و به بازار ابزار ایران و دنیا عرضه می گردد.

رونیکس و ERP زنده و پویا

محصولات رونیکس در بیش از 90 کشور دنیا به فروش می رسد. پس از فراوری انبوه با رعایت تمام موارد کیفی فوق، ممکن است کالایی در یک کشور عملکردی ایده آل داشته باشد اما در کشور دیگر، تحت تاثیر شرایط آب وهوایی یا براساس نوع کاربری در بازارهای مختلف احتیاج به تغییر یا بهبود داشته باشد. رونیکس براساس بازخوردهای دریافتی از خدمات پس از فروش، نظرسنجی از افراد حرفه ای و استادکاران یا به وسیله کانال های صدای مشتری، پس از آنالیز های لازم، اقدامات اصلاحی را به فرم ERP اضافه نموده و در سفارشات بعدی، بهبود و اصلاح محصول را لحاظ می نماید. در رونیکس، ERP ماهیتی زنده و قابل تغییر دارد و هر زمان احتیاج به بهبود یا اقدام اصلاحی باشد، به این فرم اضافه می گردد تا نهایتا محصولی باکیفیت متمایز و برآمده از دل کار، به استادکاران و تمام گروه مصرف نمایندگان عرضه گردد.

نقش نیروی انسانی در کیفیت محصولات رونیکس

لازمه فراوری صنعتی پیروز، استفاده از ابزارآلات و قطعات باکیفیت است. فراوری باکیفیت نیز حاصل نمی گردد مگر با هدف گذاری، برنامه ریزی، رصد دائمی بازار ابزار، به کارگیری فناوری های نوین و نظارت مستمر بر روند انجام کار. فراورینمایندگان ابزار به عنوان محور فراوری صنعتی باید از تمام امکانات موجود خود استفاده نموده؛ همگام با علم روز دنیا حرکت نمایند و با بهبود مستمر محصولات خود گامی بلند در جهت توسعه و فراوری صنعتی پایدار در جامعه بردارند. در این راستا، نه تنها مدیر عامل به عنوان راس هرم و تیم متخصص خلق محصول رونیکس، بلکه نیروی انسانی در بخش های مختلف این سازمان از جمله واحد ارتباطات و برند، فروش، خدمات پس از فروش، تعمیرات و … با کوشش های بی وقفه خود بر چالش های موجود غلبه نموده و راه رسیدن به قله های پیشرفت را هموار می نمایند.

تنوع بی نظیر و کیفیت متمایز ابزارآلات و قطعات رونیکس

فراوری ابزارآلات باکیفیت رونیکس موجب رونق صنایع بزرگ از فولاد، پتروشیمی و خودرو سازی گرفته تا صنایع ساختمانی، آهنگری، صنایع چوب و … می گردد. از طرف دیگر، ابزار علاوه بر کارگاه ها و کارخانجات مختلف، در خانه ها نیز کاربرد دارد و اقبال عمومی جامعه به انجام کارهای فنی باعث شده تا نگاه ویژه ای به دنیای ابزار معطوف گردد. مهم ترین هدف رونیکس، طراحی و فراوری محصولاتی با کیفیت متمایز و تنوع بی نظیر است تا بتواند جوابگوی احتیاجهای مختلف این طیف گسترده و متنوع مصرف نمایندگان باشد.

به همین دلیل، تیم خلق محصول رونیکس، بیش از 2500 نوع ابزارآلات مختلف را طراحی و فراوری نموده است. بعلاوه، رونیکس به عنوان بزرگ ترین بانک قطعات ابزار ایران، 34000 نوع قطعه مختلف را روانه بازار ابزار ایران و دنیا می نماید. ابزارآلات رونیکس براساس منبع تغذیه به پنج دسته برقی، شارژی، بنزینی، بادی و دستی تقسیم می گردد.

انواع چکش تخریب رونیکس به خصوص محصولات سری تاپ لاین این برند، تنها نمونه ای از محصولات متنوع و کیفیت متمایز این برند بوده و هم رده با سوپربرندهای دنیای فراوری شده اند تا احتیاجهای کاربران فوق صنعتی را پوشش دهند.

کیفیت رونیکس اتفاقی نیست!

رونیکس متنوع ترین فراورینماینده ابزار در ایران، کیفیت را به عنوان سنگ بنا و مهم ترین رکن از ارکان خود مورد توجه قرار داده و مفهوم کیفیت در هر خشت از این بنای بزرگ متبلور شده است. از ایده اولیه و سناریو برای خلق محصول گرفته تا ساخت پروتوتایپ، پایش های دائمی فرآیند ساخت محصول، مهندسی معکوس و اقدامات پیشگیرانه، بهبود مستمر محصول پس از فراوری انبوه، همگی طی فرآیندهای کیفی دقیق و مطابق با معتبهترین استانداردهای دنیای انجام می گردد.

رونیکس بعد از فروش محصولات نیز در کنار خریداران می ماند تا خدمات گسترده خود را به آن ها ارائه دهد. بله، کیفیت اتفاقی نیست! میلیون ها تجربه کاربری پیروز در خصوص ابزارآلات و بانک جامع قطعات رونیکس در ایران و سراسر دنیا، گویای این واقعیت هستند. کیفیت محصولات رونیکس اتفاقی نیست؛ کیفیتی که باعث شده تا رونیکس آخرین ابزاری باشد که می خرید!

منبع: اتاق

به "کیفیت رونیکس اتفاقی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت رونیکس اتفاقی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید