تست موفقیت آمیز موتور فضایی انتقال مداری ماهواره

به گزارش وبلاگ مزدا 93، حسین صمیمی در غرفه پژوهشگاه فضایی ایران در نمایشگاه پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: پژوهشگاه فضایی ایران برای نخستین بار فراوری سامانه بلوک انتقال مداری را در دستور کار قرار داده است که این سامانه ترکیبیی از ماهواره و ماهواره بر خواهد بود و برای انتقال ماهواره از مدار 400 کیلومتر به 7 هزار کیلومتر کاربرد دارد.

تست موفقیت آمیز موتور فضایی انتقال مداری ماهواره

وی گفت: این بلوک برای انتقال ماهواره به مدار 7 هزار کیلومتری زمین احتیاج به نیروی پیشران دارد که برای این مهم، احتیاجمند ساخت موتورهای فضایی هستیم. براین اساس در پژوهشگاه فضایی ایران پیروز به ساخت موتور آرش شدیم که اولین قدم برای بلوک انتقال ماهواره محسوب می گردد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام نمود: بلوک انتقال مداری همزمان با پرتاب ماهواره روی ماهواره بر سوار می گردد و از ارتفاع 400 متر به بعد، وظیفه انتقال ماهواره را پس از ماهواره بر برعهده می گیرد.

وی گفت: موتور فضایی آرش که از خانواده موتورهای فضایی سبک و پرقدرت محسوب می گردد تست های پیروزیت آمیز خود را پشت سر گذاشته و استند آن نیز مورد تست قرار گرفته است.

صمیمی در خصوص آخرین شرایط ماهواره های در دست ساخت نیز گفت: فکر می کنم پرتاب پارس 1 برای سه ماهه اول سال آینده برنامه ریزی گردد. سال جاری ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده، به احتمال فراوان پرتاب خواهد شد. علاوه بر آن تا یک ماه دیگر مدل مهندسی ماهواره ناهید 2 به اتمام می رسد که همزمان با این مساله، ساخت مدل کیفی نیز در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تست موفقیت آمیز موتور فضایی انتقال مداری ماهواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست موفقیت آمیز موتور فضایی انتقال مداری ماهواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید