تصاویر ، S2000 در آستانه 75 سالگی هوندا دوباره متولد می گردد؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، معاون ارشد هوندا موتور در اروپا اعلام نمود هوندا می تواند خودروی اسپرت جدیدی را برای جشن 75 سالگی خود عرضه کند. او البته حدس نکرد. بر پایه یکسری اخبار، احیا و ارتقاء دوباره هوندا S2000 امری محتمل و قریب به نظر می رسد.

تصاویر ، S2000 در آستانه 75 سالگی هوندا دوباره متولد می گردد؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93 و به نقل از موتور 1، خط فراوری خودروهای اسپرت هوندا ممکن است همزمان با جشن 75 سالگی این خودروساز، توسعه یابد. تا اینجای کار تعیین شده در صورت فراوری دوباره S2000 وزن آن کاهش و قدرت موتور افزایش خواهد یافت. تام گاردنر، معاون ارشد هوندا موتور اروپا، در مصاحبه اخیر با اتوکار، به چنین احتمالی اشاره نمود و پیشنهاد کرد که ممکن است جانشینی برای خودروی اسپرت نمادین S2000 داشته باشیم و ممکن است زمانی در سال 2023 از آن رونمایی گردد.

گاردنر توضیح داد که نسل نو هوندا سیویک تیپ R در بین مشتریان بسیار محبوب بوده است. او گفت که برند هوندا عاشق یک ماشین اسپرت خوب است. گاردنر اضافه نمود: ما عاشق عملکرد هستیم و از واکنش بسیار خوبی که به نوترین نوع R داشتیم بسیار سپاسگزاریم. با این حال، گاردنر درباره ساخت یک مدل اسپرت نو بالقوه به وسیله هوندا چیز زیادی نگفت و فقط به احتمال فراوری آن بسنده کرد.

تام گاردنر گفت: هوندا، S2000 را برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد این برند به بازار عرضه کرد. به همین علت نیز باید کاری ویژه برای هفتاد و پنجمین سالگرد انجام دهد، اما ما برنامه ریز بخش فراوریات هوندا نیستیم و به طور دقیق نمی توانیم بگوئیم در این باره چه اتفاقی می افتد.

S2000 نو با وزن کمترو موتور قوی تر

این اولین باری نیست که زمزمه هایی در خصوص فراوری یک خودروی اسپورت نو هوندا می شنویم. در اواخر سال 2020، شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه این خودروساز در حال آنالیز احیا (و به احتمال زیاد ارتقای) S2000 است. این خبر را یکی از عوامل درون هوندا به بیرون درز داده بود، ظبق گفته های وی، مدل نو S2000 میزان و نسبت های مشابهی با مدل دو در اصلی دارد و مهندسان هوندا با استفاده از آلومینیوم و فیبر کربن وزن آن را زیر 1360 کیلوگرم نگه خواهند داشت. بعلاوه گفته می گردد که از موتور سیویک تیپ R استفاده خواهد نمود که در مدل نو 315 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

این شگفت انگیز به نظر می رسد، اما با ادعاهای قبلی که به وسیله سایر اعضای شرکت مطرح شده بود، در تناقض است. دو سال قبل از شایعات 2020، هایاتو موری، مدیر ارشد برنامه ریزی محصول این خودروساز در کانادا، گفت تحقیقات نشان می دهد که علاقه ای به احیای این خودروی اسپرت وجود ندارد. در سال 2017، تاکاهیرو هاچیگو، مدیر عامل شرکت، گفت: هنوز زمان آن فرا نرسیده تا S2000 را دوباره اختراع کنیم. از آن زمانی که مدیر عامل هوندا این سخنان را اعلام کرد ممکن است خیلی چیزها درون این کمپانی عوض شده باشد و زمان احیای S2000 اکنون فرا رسیده باشد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | نوترین خودروهای برقی هوندا در نمایشگاه شانگهای معرفی شدند

در حالی که یک S2000 احیا شده بسیار هیجان انگیز خواهد بود، هوندا می تواند برنامه های دیگری برای گرامیداشت 75 سالگی خود داشته باشد. این خودروساز نوامبر گذشته به فراوری NSX سرانجام داد و شمارش معکوس برای عرضه جانشین آن را شروع کرد. این مدل احتمالا دوباره احیا خواهد شد و با یک پیشرانه تمام برقی به جاده ها باز خواهد گشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، S2000 در آستانه 75 سالگی هوندا دوباره متولد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، S2000 در آستانه 75 سالگی هوندا دوباره متولد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید