تقویت فرهنگ گردشگری در بچه ها و نوجوانان

به گزارش وبلاگ مزدا 93، معاون رئیس جمهوری، فرهنگ سازی در زمینه گردشگری و آشنایی بچه ها و نوجوانان با میراث فرهنگی را یکی از موضوعات مهم تربیتی بچه ها بیان نمود و آموزش و پرورش را در این زمینه مسئول دانست.

تقویت فرهنگ گردشگری در بچه ها و نوجوانان

معاون رئیس جمهوری با اشاره به موضوع فرهنگ سازی و آشنا کردن هرچه بیشتر بچه ها و نوجوانان و عامه مردم با موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری گفت:

ما احتیاج به فرهنگ سازی داریم و باید یک کار ریشه ای کنیم که در این میان آموزش و پرورش نقش اساسی و مهمی دارد.

مسعود سلطانی فر که در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران سخن می گفت، بر نقش پر رنگ صداوسیما نیز در این باره تاکید نمود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره گردشگری داخلی بیان داشت که گردشگری داخلی در سال های گذشته به شدت رونق یافته و استان هایی که قبلاً معبر سفر بودند امروز تبدیل به مقصد سفر شده اند و آژانس های گردشگری برای این مقاصد تور تعریف می نمایند.

سلطانی فر در ادامه اضافه کرد:

یکی از بخش هایی که به شدت مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ما قرار گرفته، منطقه ها روستایی است. به همین جهت اقامتگاه های بومی نیز تقویت و توسعه یافته و در حال حاضر 700 اقامتگاه بومی در کشور داریم که بیش از 300 مورد از آن ها دارای مجوز هستند. ما اعتقاد داریم گردشگری یک صنعت سبز و پایدار است و از این رو، برای توسعه کشور، رونق مالی و ایجاد اشتغال به وسیله بهره گیری از ظرفیت های متعدد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برنامه ریزی ها و حرکت های خوبی را شروع نموده ایم.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد

به "تقویت فرهنگ گردشگری در بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت فرهنگ گردشگری در بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید