4 مکانی که به وسیله گردشگران در حال نابود شدن است

به گزارش وبلاگ مزدا 93، مقاصد توریستی در خطر نابودی

آیا توریست بودن بد است؟ مطمئنا توریستی و کشف جاههای مختلف دنیا بد نیست اما صنعت توریستی گاهی می تواند برای خود جاذبه گرشگری بد باشد. گاهی اینکه بخواهی میزبان تعداد زیادی مهمان باشی می تواند شرایط فرهنگی و زیست محیطی آن محل را تحت تاثیر قرار دهد. مجله انگلیسی واندرلاست تراول فهرستی از جاذبه هایی که به وسیله توریستان در حال نابودی اند را تهیه نموده است. با خبرنگاران همراه باشید و نگاهی به این فهرست بیندازید تا ببینید چگونه انسان ها می توانند بر روی جاذبه های توریستی تاثیر منفی بگذارند.

4 مکانی که به وسیله گردشگران در حال نابود شدن است

1.وادی رم (Wadi Rum)، اردن

در سال های اخیر، جهانگردی به سرعت در اردن رشد پیدا نموده است و تقریبا همه کسانی که به این کشور مجذوب نماینده می فرایند احساس می نمایند که حتما باید از منظره ها تماشای و مجذوب نماینده وادی رم تماشا نمایند، پس سوار بر جیپ شده و به سمت بیابان می فرایند. مجذوب نمایندهیت بیابان فقط محدود به رنگ درخشان شن ها و خورشید نمی گردد بلکه برترین فرصت را به شما می دهد تا ویژگی اصلی این محل را هم احساس کنید. امروز خودروهای پیشرفته زیادی وجود دارند که با صاف کردن تپه های شنی به شما اجازه می دهند جاههایی را که تا به امروز بکر و دست نخورده بوده اند را به راحتی ببینید. مشکل اصلی در این بیابان این است که این محل بین سه قبیله تقسیم شده و هر کدام از این قبایل به آن به عنوان منبع عایدی نگاه می نمایند، بدون اینکه لحظه ای به ساخت خانه های مناسب برای جهانگردان و یا خرید خودروهای نو بیابان گردی توجه نمایند. به همین علت است که کم کم منظره ها بکر و منحصربفرد این ناحیه مجذوب نمایندهیت خود را از دست می دهد و پول هایی که به وسیله جهانگردی بدست می آید برای رشد جهانگردی این محل استفاده نمی گردد، چیزی که نه برای بیابان خوب است و نه برای ساکنان آن ها!

2.یانگشاو(Yangshuo)، چین

یانگشاو تا همین چند سال پیش بهشتی واقعی برای جهانگردانی بود که از دیگر جاههای توریستی و شلوغ خسته شده بودند، آن ها به این محل می آمدند تا در محیطی آرام و زیبا استراحت نمایند. اما افسوس که صنعت جهانگردی چین به سرعت در حال رشد است و این شهر کوچک خیلی زود به فهرست مقاصد جهانگردان اضافه شد به طوری که الان دیگر روزانه صدها اتوبوس به آن رفت و آمد می نمایند. یانگشاو هر سال بیش از سه میلیون جهانگرد دارد که برای تماشا زیبایی های چین به این شهر سفر می نمایند و این تعداد زیاد جهانگرد، طبیعت این محل را تحت تاثیر قرار داده است. رودخانه زلال و شفاف این شهر به جوی فاضلاب و خانه های مردم محلی به مسافرخانه های کوچک تبدیل شده است. آن ها خانه های خود را به خارجی ها می فروشند و در پی این هستند که از زیبایی های این محل پول دربیاورند. امروزه جهانگردان در جست و جوی زیبایی از دست رفته و آرامش گذشته این شهر هستند. اما خوشبختانه هنوز هم در این شهر جاههایی هست که می گردد در آن آرامش واقعی را تجربه کرد می توانید دوچرخه ای کرایه و در حالی که آزادانه در شهر گردش می کنید از تماشا شالیزارهای برنج و منظره ها زیبای کوه ها لذت ببرید.

3.تولوم (Tulum)، مکزیک

تا همین 30 سال پیش، سواحل شهر کانکون که با صخره های مرجانی احاطه شده تقریبا خالی از سکنه بود چون مردم در اینجا مجبور بودند برای مخارج زندگی، ماهی گیری نمایند اما الان ساحل این شهر پر از هتل های بزرگ و پارک های تفریحی است. ساکنان این شهر که از نسل مایاها هستند کم کم زبان مادری خود را هم فراموش می نمایند، زبانی که دیگر حتی در مدارس هم آموزش داده نمی گردد و این می تواند آخرین نشانه های تمدن مایا در این ناحیه را هم از بین ببرد. هزاران جهانگرد هر روز از هرم ها و عبادتگاه های هندی شهر تولوم بازدید و شهر را پر از شلوغی و هیاهو می نمایند. اخیرا دولت میخواهد در این شهر فرودگاه بین المللی و در منطقه ها بکر ساحلی، مراکز تفریحی زیادی بسازد که این کارها می تواند این ناحیه را تبدیل به مقصدی معمولی و غیر مجذوب نماینده کند.

4.استون هنج (Stonehenge)، انگلستان

در قرن بیستم، جاذبه های باستانی این محل تحت بازسازی و بازسازی های زیادی نهاده شد و در قرار دادن و جابجایی سنگ ها به اصالت تاریخی آن ها توجه نشد به طوری که بیشتر سنگ ها دیگر در محل دقیق خود قرار ندارند. بیشتر جهانگردانی که به این محل می فرایند فقط راستا پارکینگ تا نزدیک ترین سنگ را پیاده طی می نمایند تا چند عکس بیندازند و برگردند. به غیر از این، دو اتوبان اصلی هم که به این محل منتهی می گردد زیبایی چشم اندازی آن را از بین برده است . بعضی از فعالان، کمپین هایی راه انداخته اند تا تونل های اتوبان برداشته گردد و کمی فضا بازتر گردد.

منبع: travelvivi.com

منبع: الی گشت

به "4 مکانی که به وسیله گردشگران در حال نابود شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مکانی که به وسیله گردشگران در حال نابود شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید