تنوع بخشی راه حل توسعه گردشگری شهری است

به گزارش وبلاگ مزدا 93، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و سخنان معاون گردشگری کشور، تنوع بخشی راهکار توسعه گردشگری شهری است.

تنوع بخشی راه حل توسعه گردشگری شهری است

علی اصغر شالبافیان در نشست رونمایی از 200 ویدیوی داستانهای ناگفته اصفهان که در اتاق بازرگانی شهر اصفهان برگزار شد، گفت: تغییر نگاه اتاق بازرگانی اصفهان در سالهای گذشته از رویکردی منفعت محور به حضور فعالانه در انجام مسئولیت های اجتماعی قابل تقدیر است و می تواند الگویی برای اتاق بازرگانی های سطح کشور باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجه شاخص ویدیوهایی که به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان برای روایت داستان های ناگفته شهر تهیه و در فضای مجازی منتشر شده را توجه به گردشگری موضوعی دانست و اضافه کرد: مهمترین توصیه برنامه ریزان و بازاریابان گردشگری توجه به گردشگری موضوعی است؛ بطوریکه علاوه بر بناها، شیوه زندگی، غذا، سوغات و سایر جذابیت های شهر را نیز شامل شود.

گردشگری در اصفهان بیش از یک صنعت و مانند هوا ضروری است. بسیاری از جلوه های ظهور صنایع دیگر نیز از قبل گردشگری تحقق می یابد و رویکردی که اتاق بازرگانی اصفهان در پیش گرفته در بلند مدت منفعت اقتصادی شهر را در پی خواهد داشت.

شالبافیان با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت ها و شبکه حمل و نقل بین شهری برای تقویت گردشگری گفت: تدوین ویدیوهای داستان های ناگفته اصفهان در واقع یک اعلان عمومی برای دعوت مردم به بازدید از اصفهان است و مهم است که شهر اصفهان این دعوت را یک آغاز بداند نه یک انتها.

وی در ادامه گفت که در محور شرقی اصفهان یک کاشان باستانی دیگر نهفته است و از کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خواست فعالیت های خود را بگونه ای ساماندهی کند که مردم محور شرق و غرب اصفهان نیز مزه توسعه گردشگری را بچشند و ظرفیت های منحصر بفردشان مورد توجه قرار بگیرد.

از هر شهری که برای تولید محتوای مناسب در حوزه گردشگری قدمی بردارد قدردانی خواهیم کرد و البته باید تلقی از توسعه یافتگی نیز به فکر مخاطب محتواهای تولید شده منتقل شود و سایر حوزه های گردشگری را نیز دربرگیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: گردشگری پیش از کرونا نیز آسیب دیده بود و راهی که باید برای پایدار کردن گردشگری در پیش گرفت، متنوع کردن بازار هدف است، چرا که هر شهری به تنوع گردشگری اهمیت داده و تنها بر جاذبه های تاریخی و میراثی خود تکیه نکرده، کمتر دچار آسیب شده است.

شالبافیان ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون، گردشگری مجدداً احیا شود و گفت: در حال حاضر راه توسعه از تقویت گردشگری داخلی و درون مرزی می گذرد و دولت نیز درصدد انجام اقداماتی در این حوزه است.

معاون گردشگری گفت: امیدوارم که کارگروه ستاد خلاق سفر با حمایت استانداری اصفهان و پیگیری مدیران تشکیل شود و طرح ها نیز نیمه کاره رها نشوند.

شالبافیان خبر داد: وزارتخانه میراث فرهنگی پیشنهاد ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع دستی را به سازمان جهانی گردشگری داده و طرح مورد پذیرش اولیه قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "تنوع بخشی راه حل توسعه گردشگری شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع بخشی راه حل توسعه گردشگری شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید