جزئیات کنکور سراسری سال جاری اعلام شد، 4 تغییر مهم با حذف کنکور

به گزارش وبلاگ مزدا 93، در مورد کنکور سراسری سال جاری وزیر علوم گفته است که کنکور برای رشته های پرطرفدار دانشگاه ها حذف شدنی نیست. بعلاوه رئیس سازمان سنجش در نشست خبری اعلام نموده است که سوالات آزمون کنکور سراسری سال جاری محتوایی است.

جزئیات کنکور سراسری سال جاری اعلام شد، 4 تغییر مهم با حذف کنکور

به نقل از ایسنا، وزیر علوم با تاکید بر اینکه کنکور برای رشته های پرطرفدار دانشگاه ها حذف شدنی نیست و داوطلبان برای ورود به این رشته ها به کوشش خود ادامه دهند، گفت: در حال حاضر امکان تحصیل در 85 درصد از رشته های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی وجود دارد اما ورود به رشته های پرطرفدار را نمی توانیم طبق سوابق تحصیلی مهیا کنیم.

محمدعلی زلفی گل به تشریح مهمترین برنامه های آموزش عالی در حوزه کنکور سهمیه ورود به دانشگاه ها و تحقق شعار سال اشاره نمود و گفت: شیوه اجرای کنکور در کشور ما به وسیله مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و وزارت علوم نمی تواند در این زمینه ورود کند و صرفاً مجری، قانون است.

وی در ادامه به برنامه وزارت علوم درخصوص نحوه اجرای کنکور نیز اشاره و تاکید نمود: بنده به طور شفاف تاکید می کنم که کنکور برای رشته های پرطرفدار دانشگاه ها امکان حذف شدن ندارد و کسانی که داوطلب این رشته ها هستند و هدفشان کسب کرسی های رشته های پرطرفدار است باید با جدیت برای حضور در کنکور کوشش نمایند چراکه آزمون برای ورود به این رشته ها حذف شدنی نیست و سوابق تحصیلی نمی تواند این امر را ارزیابی کند.

وزیر علوم تاکید نمود: اگر ظرفیت یک رشته خاص در یک دانشگاه خاص را مثلا 100 نفر عنوان کنیم اما تعداد افرادی که براساس سوابق تحصیلی ارزیابی شوند بیش از 10 هزار نفر با معدل 20 متقاضی باشند چگونه می گردد که این افراد را برای حضور در آن رشته خاص تفکیک کنیم بنابراین هیچ راهی برای حضور در رشته های پرطرفدار کنکور جز برگزاری کنکور وجود ندارد.

زلفی گل با تاکید بر اینکه امکان حضور در بیش از 85 درصد رشته های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی وجود دارد، گفت: براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می توان برای حضور در این رشته ها سوابق تحصیلی تاثیر قطعی داشته باشد و احتیاج به برگزاری کنکور نباشد اما برای رشته های پرطرفدار کنکور حتما باقی خواهد ماند.

سوالات آزمون کنکور سراسری سال جاری محتوایی است

پورعباس، رئیس سازمان سنجش: سوالات به صورت تصادفی انتخاب می گردد و کاملا قرنطینه است و سعی کردیم سوالات غیر مرتبط در آزمون وجود نداشته باشد.

به گفته وی، بیشترین داوطلب در آزمون سراسری سال جاری در گروه تجربی است؛ 61 درصد شرکت نمایندگان خانم هستند.

4 تغییر مهم برای کنکور سراسری سال 1402

به نقل از مهر، بر اساس اظهارات رئیس ازمان سنجش با حذف کنکور برای ورود به دانشگاه چند تغییر مهم انجام می گردد:

  1. زیرگروه ها حذف می شوند
  2. دروس عمومی از آزمون سراسری حذف می گردد
  3. آزمون تخصصی حداقل دوبار در سال برگزاری می گردد
  4. تاثیر قطعی 60 درصدی سوابق تحصیلی سال دوازدهم

https://tejaratnews.com/wp-content/uploads/2022/04/61-1.mp4

منبع: تجارت نیوز

به "جزئیات کنکور سراسری سال جاری اعلام شد، 4 تغییر مهم با حذف کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات کنکور سراسری سال جاری اعلام شد، 4 تغییر مهم با حذف کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید