جمال میرصادقی: آهنگ کلام برای گلستان اهمیت داشت، جایش در جنت باد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، جمال میرصادقی، داستان­ نویس و منتقد ادبی می گوید: ابراهیم گلستان در عرصه داستان­ نویسی کار خودش را کرد. شنیدن خبر فوتش به هر حال و از هر زاویه که به آن بنگریم، برای من و دیگر داستان نویسان ایرانی بسیار ناراحت کننده است.

جمال میرصادقی: آهنگ کلام برای گلستان اهمیت داشت، جایش در جنت باد

وبلاگ مزدا 93- فرشاد شیرزادی: جمال میرصادقی، داستان­ نویس و منتقد ادبی درباره داستان و نثر گلستان می گوید: ابراهیم گلستان در عرصه داستان­ نویسی کار خودش را کرد. شنیدن خبر فوتش به هر حال و از هر زاویه که به آن بنگریم، برای من و دیگر داستان نویسان ایرانی بسیار ناراحت کننده است. داستان های ابراهیم گلستان خاص و منحصربه فردند که بیش از هرچیز جنبه نویساری­ اش مطرح است و نه گفتاری. او نویسنده ­ای بود که از خودش شخصیت داشت. معمولاً میان نویسندگان زنده امروز، آنهایی که نامی برای خود دارند، بیشتر از نظر گفتاری و ساختن دیالوگ در رأس قرار می­ گیرند و مطرح­ هستند. کسانی مانند احمد محمود از نظر گفتاری در داستان­ن ویسی اهمیت دارند و بعضی داستان نویسان هم از حیث نوشتاری مهم تلقی می ­شوند. ابراهیم گلستان نویسنده ­ای بود که به هر روی از حیث نوشتاری، کارش مطرح است و بیش از هر چیز به موسیقی کلام توجه داشت.

میرصادقی در ادامه شرح می دهد: من کتابی به نام نویسندگان معاصر دارم که به نویسندگان نسل اول، دوم و سوم پرداخته­ ام. آنجا به نثر و تکنیک ابراهیم گلستان به طور دقیق اشاره نموده ام و چندین صفحه قلم زده ­ام. خواندن این کتاب را به مخاطبان کارهای گلستان توصیه می­ کنم. نظر من همچنان همان است که آنجا نوشته­ ام؛ به هر حال جای گلستان در جنت باد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جمال میرصادقی: آهنگ کلام برای گلستان اهمیت داشت، جایش در جنت باد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمال میرصادقی: آهنگ کلام برای گلستان اهمیت داشت، جایش در جنت باد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید