ادبیات

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد

پاییز، حکایت برگ و شکایت باد در دل دشت است؛ حکایتی آمیخته با تکاپو، تغییر هویت و آواز درختانی که تن به سرما می دهند اما دست از اصالت خود نمی کشند.

18 مهر 1402

ترجمه رمان برگزیده جایزه پولیترز دربازار کتاب

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، تردید، بازخوانی و بازآزمونی نظریه ها و ابطال یا پذیرش و تناورده کردن آنها، کاری است که تکرار آن در ساحت هر علمی موجّه است، بر آن تأکید شده و تا زمانی که چنین باشد، نظریه، زنده است و پابرجا. این، کاری است که همیشه درباره نظریه...

29 شهریور 1402

انتشارات سوره مهر سه دفتر شعر نو منتشر کرد

به گزارش خبرنگاران ، آهید نام دفتر شعری است که محمدرضا تقی دختسروده است. این کتاب دربرگیرنده حدود 40 غزل، چندین مثنوی و چندین شعر نو نیمایی است. غزل ها نوآمد است و مثنوی ها با زبانی متفاوت در شعر امروز خلق شده و جز یک مورد مشابه، نمونه ای نداشته است.

8 شهریور 1402

جمال میرصادقی: آهنگ کلام برای گلستان اهمیت داشت، جایش در جنت باد

جمال میرصادقی، داستان­ نویس و منتقد ادبی می گوید: ابراهیم گلستان در عرصه داستان­ نویسی کار خودش را کرد. شنیدن خبر فوتش به هر حال و از هر زاویه که به آن بنگریم، برای من و دیگر داستان نویسان ایرانی بسیار ناراحت کننده است.

2 شهریور 1402

با من بخوان و خالق قصه های مجید نامزد آلما شدند

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، با من بخوان برنامه ای برای ترویج کتابخوانی برای همه بچه ها بویژه بچه ها محروم و در بحران است. این برنامه زیر نظر مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها اجرا می گردد. با من بخوان بر پایه رساندن کتاب های مناسب و باکیفیت به دست همه بچه...

27 خرداد 1402

مجموعه ای از آثار هنری اواخر عهد باستان در خراسان کشف شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مجموعه ای از آثار هنری اواخر عهد باستان در خراسان کشف شد.

7 اردیبهشت 1402

ایران پژوهان سرمایه های بی بدیل روابط ایران و ژاپن، مطالعات خارجی توکیو با موضوع سیاست

به گزارش خبرنگاران، سمینار تخصصی ایرانشناسی با مشارکت 55 تن از ایرانشناسان، اساتید دانشگاه و دانشجویان مقطع دکتری از دانشگاه های اوزاکا، هیروشیما، مؤسسه مطالعات زبان و فرهنگ آسیا - آفریقا دانشگاه توکیو، دانشگاه مطالعات خارجی ژاپن و دانشگاه کوبه به...

31 فروردین 1402

جایزه برترین فیلم جشنواره استانبول برای جنگ جهانی سوم

چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول در کشور ترکیه به کار خود خاتمه داد و فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی پیروز به کسب جایزه لاله طلایی برترین فیلم بخش مسابقه بین المللی این رویداد سینمایی شد.

30 فروردین 1402

لوکاپوک و ارباب موش ها به بازار کتاب آمد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ لوکای 11ساله تصورش را هم نمی کرد که تعطیلاتش چنین شروعی داشته باشد: شب بود و او دوباره در خانه تنها بود. وقتی نگاه لوکا به پنجره باز می افتد، به موقع متوجه می شود که اسکوتی، گربه پیر، یواشکی از خانه بیرون رفته است. لوکا...

29 فروردین 1402

زمان بی گذر در کتابفروشی ها

به گزارش خبرنگاران ، رمان زمان بی گذر سقوط یک به یک ستاره های اقتدار پدر و مادر را به تصویر کشیده است.

14 اسفند 1401

سفری 4 روزه به آنکارا

سفری 4 روزه به آنکار، مرکز ترکیه! یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایرانیان شهر آنکارا مرکز مدرن کشور ترکیه است. این شهر برخلاف استانبول که چهره ای تاریخی به خود گرفته است همواره توانسته تا از جنگ ها دور بماند و لذا اکنون شهری مدرن در دل ترکیه شده است. اگر به...

20 بهمن 1401

انتقاد تند هرمز شجاعی مهر: جای پورعرب بودم سکوت می کردم؛ جواب ابلهان خاموشی است

باور دارم که یک مجری و گوینده پیروز در رادیو، تلویزیون، برنامه زنده و برنامه ضبط شده، باید یک ویژگی خاص داشته باشد و آن شخصیت اجرا است.

8 دی 1401

خیرین می توانند عصای دست حوزه کتاب باشند

یک مترجم گفت: ورود خیرین به عنوان یک راه چاره موقت برای خرید تضمینی بخشی از تولیدات ناشران کارساز است.

20 آبان 1401

ببینید ، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این بازار پیدا می کنید ، اینجا محل فروش خروس های خوراکی و جنگی است ، قیمت خروس لاری چند است؟

چهارشنبه بازار و بازار علی از دیدنی های قائمشهر در مازندران است. در بازار علی که به بازار پرنده فروشان هم معروف است انواع خروس های لاری و جنگی و خوراکی و تزیینی به فروش می رسد.

6 مهر 1401

نگاهی به سری بازی های رزیدنت اویل؛ مظهر ترس و بقا

رزیدنت اویل (Resident Evil) که در ژاپن با نام Biohazard شناخته می گردد، یک مجموعه در سبک ترسناک است که به وسیله کمپانی کپ کام (Capcom) ساخته شده است. این سری شامل بازی های مختلفی در سبک های مختلف اول شخص و سوم شخص است که معمولا بازیکنان را در دنیایی پر از زامبی و موجودات...

5 شهریور 1401

فروش قبر دست دوم در لندن ، سوزاندن جسد انتخاب 78 درصد از بریتانیایی ها ، قبر کارل مارکس هم به فروش می رسد؟

استفاده دوباره از گورهای قدیمی دوباره در لندن رواج یافته است. این بار قرعه به نام قبرستان هایگیت رسیده، جایی که در آن کارل مارکس دفن شده است و حالا شاید مجبور گردد با خانه ابدی اش خداحافظی کند.

4 شهریور 1401

روایت هوشنگ ابتهاج از ربنای شجریان ، با این ربنا خدا را می بینین ...

روایت هوشنگ ابتهاج (سایه) از ربنای محمدرضا شجریان را ببینید.

19 مرداد 1401

جاهای دیدنی بندر گناوه ، خورشید تابان بوشهر

بندر گناوه مرکز شهرستان گناوه در 160 کیلومتری شمال غربی بوشهر و در کرانه خلیج فارس قرار گرفته است. گناوه از شهر های گرم و مرطوب ایران حساب میشود و مقدار بارندگی مناسبی دارد.

12 مرداد 1401

سکانسی از سحر قریشی

به گزارش فرتاک نیوز، ویدئویی لو رفته از عاشقانه های سحر قریشی و میرطاهر مظلومی را ببینید.

30 خرداد 1401

از جشنواره های دیدنی قبرس بیشتر بدانید

جشنواره هایی نظیر جشنواره گل رز، روز استقلال قبرس، جشنواره هنر خیابانی و جشنواره توت فرنگی در طول سال در قبرس برگزار می گردد و امکان آشنایی با فرهنگ غنی این کشور را فراهم می نمایند.

7 خرداد 1401
تعداد: (47)