فرهنگ و هنر

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد

پاییز، حکایت برگ و شکایت باد در دل دشت است؛ حکایتی آمیخته با تکاپو، تغییر هویت و آواز درختانی که تن به سرما می دهند اما دست از اصالت خود نمی کشند.

18 مهر 1402

راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار؛ معرفی 8 مدل با بیس هیجان انگیز

کیفیت و قدرت موسیقی برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت آن ها همیشه در کوشش هستند تا در هر شرایطی بتوانند برترین و حرفه ای ترین سیستم های صوتی را برای خودروی خود در نظر بگیرند. سیستم صوتی حرفه ای یک خودرو از اجزای متعددی تشکیل...

9 مهر 1402

با خواندن این خبر احساس پیری می کنید، مایکروسافت ورد 40 ساله شد!

زومیت نوشت: نرم افزار واژه پرداز Word مایکروسافت از زمان آغاز فعالیت خود در سال 1983، راه درازی را پیموده و امروزه در بیشتر ادارات دنیا مورداستفاده قرار می گیرد.

8 مهر 1402

کاروانسرای افضل شوشتر ثبت جهانی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: کاروانسرای افضل شوشتر از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.

31 شهریور 1402

ترجمه رمان برگزیده جایزه پولیترز دربازار کتاب

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، تردید، بازخوانی و بازآزمونی نظریه ها و ابطال یا پذیرش و تناورده کردن آنها، کاری است که تکرار آن در ساحت هر علمی موجّه است، بر آن تأکید شده و تا زمانی که چنین باشد، نظریه، زنده است و پابرجا. این، کاری است که همیشه درباره نظریه...

29 شهریور 1402

نگاهی به جدیدترین تصاویر ژان کلود ون دام در نقش جانی کیج در مورتال کامبت 1

یکی از اولین و مجذوب کننده ترین جزئیاتی که در خصوص بازی مورتال کامبت 1 (Mortal Kombat 1) فاش شده، حضور ژان کلود ون دام، بازیگر و هنرمند رزمی، در نقش جانی کیج است. وجود مورتال کمبت تا حدودی به لطف ون دام است. او از حضور در یک بازی آرکید پیشنهاد شده به وسیله شرکت توسعه...

25 شهریور 1402

کارگردان ماشین مرا بران و یک داستان عجیب درباره شیطانی که وجود ندارد

ریوسوکی هاماگوچی کارگران ژاپنی با فیلم شیطان وجود ندارد به سمت گرفتن یک اسکار دیگر می رود.

15 شهریور 1402

انتشارات سوره مهر سه دفتر شعر نو منتشر کرد

به گزارش خبرنگاران ، آهید نام دفتر شعری است که محمدرضا تقی دختسروده است. این کتاب دربرگیرنده حدود 40 غزل، چندین مثنوی و چندین شعر نو نیمایی است. غزل ها نوآمد است و مثنوی ها با زبانی متفاوت در شعر امروز خلق شده و جز یک مورد مشابه، نمونه ای نداشته است.

8 شهریور 1402

جمال میرصادقی: آهنگ کلام برای گلستان اهمیت داشت، جایش در جنت باد

جمال میرصادقی، داستان­ نویس و منتقد ادبی می گوید: ابراهیم گلستان در عرصه داستان­ نویسی کار خودش را کرد. شنیدن خبر فوتش به هر حال و از هر زاویه که به آن بنگریم، برای من و دیگر داستان نویسان ایرانی بسیار ناراحت کننده است.

2 شهریور 1402

جفا در حق بچه هاست که مجبورشان کنیم مثل ما فکر نمایند ؛ آنها برای آینده ای متفاوت با اکوسیستم ما تربیت می شوند ، امروز دوره اصول تدریس است، نه روش تدریس

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم آینده دورِ دور را می بیند؛ استعدادی در بچه ای که درسش خوب نیست و این نگاه آینده نگرانه در تربیت مبتنی بر فناوری که جزوی از این مسیر شده، احتیاج کلیدی ما در مدارس است.

17 مرداد 1402

17 راه برای پس انداز پول و سفر به دور دنیا

فکر می کنید به هیچ وجه نمی توانید به جایی سفر کنید؟ اگر کمی برنامه ریزی داشته باشید، می توانید با پول نه چندان زیادی، تعطیلات خوبی داشته باشید.

29 تیر 1402

دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری پروژه های عمرانی فرهنگی چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگاران؛ محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه -22تیر- در حاشیه سفر یک روزه به چهارمحال وبختیاری پس از آنالیز آخرین شرایط اجرایی پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ این استان طی دستوری به محمدرضا برکت مدیر طرح های عمرانی این وزارتخانه، تهیه بسته پیشنهادی...

23 تیر 1402

سونی از دوربین A6700 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

سونی از دوربین بدون آینه A6700 APS-C نو خود رونمایی کرد تا پیشرفت های کلیدی فوکوس اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی را از سری فول فریم خود، به سری اصلی و ارزان آلفا A6000 بیاورد.

22 تیر 1402

17 ستاره معروف که به زیبایی پیر شده اند

بسیاری از زنان معروف به زیبایی پیر می شوند و نشان می دهند که زیبایی و اعتماد به نفس در طول زمان باعث شکوفا شدن چیز هایی می شوند که پیر شدن نمی تواند آن ها را از بین ببرد.

20 تیر 1402

متفاوت ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید

یکی از جدیدترین طرح ها برای طراحی آشپزخانه مدرن، مدل آشپزخانه جزیره است که به علت شناوری مکانی آزاد آن در هر آشپزخانه، آن را به سبکی پر هوادار تبدیل نموده است.

13 تیر 1402

قیمت ایکس باکس سری ایکس و اشتراک گیم پس بالا می رود

مایکروسافت به تازگی اعلام نموده که قیمت ایکس باکس سری ایکس را در ماه آگوست امسال در بیشتر کشورها به غیر از ایالات متحده، ژاپن، شیلی، برزیل و کلمبیا افزایش می دهد. این کمپانی بعلاوه قیمت اشتراک ماهانه سرویس گیم پس و گیم پس آلتیمیت را در ماه آینده افزایش...

7 تیر 1402

ماجرای جوایز ویژه به فینالیست های آوای جادویی ، همه چیز را تکذیب می کنم

تهیه کننده مسابقه آوای جادویی تاکید نمود: هرگونه حاشیه را در زمینه نداشتن مجوز برای این مسابقه تکذیب می کنم.

5 تیر 1402

از خواندن این اعداد سرگیجه می گیرید ؛ گران ترین های دنیا اینجا جمع شده اند ، این ساعت 125، 000، 000، 000 تومان قیمت دارد ، گران ترین موبایل دنیا چند؟

دسر با طعم شکلات و طلا... موبایل الماس نشان... شلوار جین عتیقه... قدیمی ترین نسخه کتاب مرد عنکبوتی... شما برای کدام یک از اینها حاضرید دست به جیب شوید و هزینه کنید؟

3 تیر 1402

تصورات بامزه مردم 100 سال پیش از دنیا در سال 2000، عکس

عصرایران نوشت: در نمایشگاه جهانی 1900 پاریس، فردی به نام ژان مارک کوته، تصورات و ایده هایش را درباره پیشرفت های علمی در سال 2000 به شکل تصویرسازی ارایه داد.

2 تیر 1402

میبرو لایت 2 در مقابل ردمی واچ 2 لایت؛ کدام را بخریم؟

در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند بسیار محبوب، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار از دو برند چینی پیروز یعنی میبرو لایت 2 با ردمی واچ 2 لایت می پردازیم؛ دو گجت پوشیدنی که از لحاظ قیمتی بسیار نزدیک به هم هستند و این موضوع در مورد برخی از ویژگی های بسیار...

30 خرداد 1402
تعداد: (291)